Kilometražas atspindi kiekvieno automobilio nusidėvėjimo lygį. Vis dėlto, rida yra dažnai suklastojama ir pirkėjus dominančio naudoto automobilio eksploatacijos išlaidos gali būti nenuspėjamos.

Automobilis iš gero pirkinio finansine katastrofa gali pavirsti vos per kelias sekundes. Pavyzdžiui, automobilis, kurio rida buvo atsukta 100 tūkst. kilometrų ar daugiau, gali būti nenuspėjamas ir labai brangus išlaikyti. Taip pat, neabejotina, jog nepatogumai lydės ir ateityje bandant jį vėl parduoti.

Automobilių istorijos patikros platforma „carVertical“ atliko tyrimą, kad išsiaiškintų, kokiems automobiliams yra dažniausiai atsukamos ridos. Duomenys buvo surinkti iš bendrovės duomenų bazės. Statistika parodė, kiek procentų automobilių iš visų analizuotų modelių buvo su suklastota rida.

Tyrimo rezultatams gauti buvo išanalizuota daugiau nei pusė milijono ataskaitų (nuo 2019-ųjų spalio iki 2020-ųjų spalio mėn.). „carVertical” duomenis rinko iš skirtingų pasaulio rinkų: Lenkijos, Rumunijos, Vengrijos, Prancūzijos, Slovėnijos, Slovakijos, Čekijos, Latvijos, Bulgarijos, Ukrainos, Serbijos, Vokietijos, Kroatijos, Rusijos, Lietuvos ir Jungtinių Amerikos Valstijų.

Vyrauja „premium“ segmentas

Prieš pradėdami sandorį naudotų automobilių pirkėjai turėtų patikrinti jų ridą. Tačiau kokių markių automobilių odometrai atsukami dažniausiai – kokių modelių pirkėjai gali labiausiai nusvilti, susigundę mažesnės kainos etikete?

Rezultatai atskleidė, kad dažniausiai klastojamos vokiškų automobilių ridos. Kitas įdomus faktas yra susijęs su automobilių segmentais. „Premium“ klasės automobilių ridos klastojamos daug dažniau nei ekonominės klasės modelių.

Remiantis tyrimo duomenimis, pastebima, jog nesąžiningi pardavėjai koreguoja prabangių 7 serijos BMW ir BMW X5 modelių ridą. Tokių automobilių pirkėjai gali susidurti su didelėmis finansinėmis problemomis, jei jų pirkto automobilio rida buvo sumažinta.

Pastebėtina, jog populiariausi 6 modeliai priklauso BMW markei. Taip pat, artimai koreliuoja ridos klastojimo mastai bei modelio pozicija gamoje - kuo prabangesnis automobilis, tuo didesnė tikimybė, jog jo rida bus netikra.

Atsuka ir seniems, ir naujesniems

Automobilių rida ir amžius turi didelę priklausomybę. Dažniau klastojami senesnių automobilių odometrų rodmenys. Tačiau „carVertical” tyrimas parodė, jog dažniausiai „ridos korekcijos” atliekamos senesniems „premium” klasės modeliams bei naujesniems naudotiems ekonominės klasės automobiliams.

Populiariausių BMW markės modelių rida yra klastojama, kai automobilių amžius pasiekia 10 iki 15 metų. „Mercedes-Benz“ E klasės modelių atveju, odometrai yra koreguojami dar senesniems automobiliams – ypač gamintiems tarp 2002 ir 2004 metų.

Ekonominės klasės automobilių odometrai suklastojami būdami pastebimai jaunesni nei prabangūs modeliais. „Volkswagen Passat“, „Škoda Superb“ ir „Škoda Octavia“ modelių statistika rodo, jog šių automobilių ridos dažniausiai „atsukamos“ per pirmąjį jų eksploatacijos dešimtmetį.

Tyrimas parodė ir tai, kad dyzelinių automobilių rida klastojama dažniau nei benzininių. Iš Vakarų Europos šalių importuotų transporto priemonių, nuvažiavusių daugiau kaip 400 tūkst. kilometrų, vertė dažniausiai būna nedidelė. Tačiau vos už kelis šimtus eurų suklastojus odometro rodmenis, šių automobilių kaina gali nepagrįstai bei labai stipriai paaugti.

Automobilių istorijos patikrų platformos tyrimo duomenys atspindi specifinį automobilių pirkėjų pasirinkimą Centrinėje ir Rytų Europoje. Vakarų šalių vairuotojai parduoda dyzelines transporto priemones su didelėmis ridomis – tokių transporto priemonių išlaikymas būna ekonomiškai per brangus. Tačiau tokie automobiliai su sumažintais odometro rodmenimis dažniausiai atkeliauja iki Rytų Europos rinkų.

Tokių modelių, kaip „Audi A6”, „Volkswagen Touareg” ir E klasės „Mercedes-Benz” ridos klastojamos dažniausiai tik dyzelinėms jų versijoms. Benzininės versijos su nelegaliai atliktomis ridos korekcijomis sudaro vos kelis procentus iš visų šių modelių istorijos ataskaitų. Toks didelis skirtumas tarp skirtingų degalų rūšių reiškia, jog tikimybė įsigyti benzinu varomą automobilį su suklastota rida yra žymiai mažesnė.

Kur ridos klastojamos dažniausiai

Ridos klastojimo atvejai dažniausiai fiksuojami Centrinėje ir Rytų Europoje. Vakarų šalys nuo šios automobilių rinką sukausčiusios problemos kenčia mažiau.

Kas dešimtas naudotas automobilis Latvijoje bei Rumunijoje, remiantis „carVertical” tyrimu, gali būti su suklastotais odometro rodmenimis. Dvigubai mažiau ridos klastojimo atvejų fiksuojama Lenkijoje, Vengrijoje, Ukrainoje.

Nesąžiningi naudotų automobilių pardavėjai rečiausiai ridos korekcijomis užsiima Prancūzijoje, Slovakijoje, Bulgarijoje, Slovėnijoje bei Jungtinėse Amerikos Valstijose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (229)