Pasak 18 metų darbo patirtį turinčio eksperto Andriaus Benokraičio, UAB „Kraitis“ vadovo, gamyklinis imobilaizeris ar tik garsinė gamyklinė apsaugos sistema ir draudimo reikalavimai apsaugos sistemai ne visais atvejais patikimai apsaugo nuo galimų nuostolių. Kai kurios draudimo kompanijų keliamos sąlygos ir reikalavimai yra pasenę, neatitinka realios situacijos, kad tinkamai apsaugotų automobilį.

Eksperto teigimu, aukščiausios rizikos (naujiems, prabangiems) automobiliams dažniausiai reikalaujama palydovinė apsaugos sistema, kuri saugo tik nuo tada, kai jis pavagiamas ir pajuda iš įvykio vietos. Garsinės negamyklinės apsaugos sistemos nėra būtinos, o esanti gamyklinė signalizacija neužkerta kelio tyliai atrakinti automobilį, nes vagišiai yra apsiginklavę šiuolaikinėmis technologijomis. Nukenksminti gamyklinę apsaugą jiems vieni juokai. Vadinasi, atsirakinę automobilį vagys gali daryti, ką tinkami (pavogti žibintus, multimediją ir kt), nes automobilio signalizacija nekaukia.

Vidutinės rizikos automobiliams draudimo bendrovės reikalauja taip vadinamo antro lygio apsaugos. Mažiausios rizikos automobiliams dažniausiai nereikalaujama jokios papildomos signalizijos.

Ne vien draudimo bendrovės rūpestis

„Norėčiau paneigti mitą, kad apdraudus automobilį, galime būti ramūs, nes visos problemos dėl jo apsaugos tampa nebe jūsų, o draudimo kompanijos rūpesčiu. Įsivaizduokite, jei jį pavagia. Tuomet skambinate policijai, rašote pareiškimą, informuojate draudimo kompaniją, kad gautumėte žalos numerį ir laukiate išmokos. Na, o automobilio neturite ir negalite juo naudotis. Patiriama tiek moralinė, tiek finansinė žala, nes dažniausiai iš draudimo bendrovės gaunama ne šimtaprocentė išmoka ir galbūt ne pagal tą rinkos vertę, kiek iš tiesų kainavo jūsų įsigytas automobilis. Visada patiriama nuostolių. O jei su pavogtu automobiliu kartu „iškeliauja“ ir asmeniniai daiktai ar jo techninis pasas, kurį dažnai vairuotojai laiko automobilyje? Tuomet draudimo išmoka gali siekti tik 50 proc. Be to, sugaišto laiko registruojant įvykį ar rūpinantis automobilio remontu niekas nekompensuoja“, – aiškina pašnekovas.

Taigi pavogus ar apiplėšus automobilį, situacija tampa neaiški: kada draudimo kompanija padengs nuostolius ir kokio dydžio bus išmoka.

Buvo atliktas tyrimas, kuris parodė, kad net 71 proc. apklaustųjų vagystės atveju patirtų didžiulį stresą. Tai yra ir neigiama įtaka sveikatai. Be to, po draudiminio įvykio draudimo kompanija kitų metų įmoką ženkliai padidina.

Ginkluojasi moderniomis priemonėmis

Pasak A. Benokraičio, Europoje automobilių savininkai, norėdami patikimiau apsaugoti savo automobilius, „ginkluojasi“ šiuolaikinėmis apsaugomis. O ilgapirščiai ieško mažiau apsaugotų – lengvesnio grobio, kuriuo bet kada gali tapti ir jūsiškis.

Šiai dienai Lietuvoje vagysčių statistika kol kas yra nedidelė, bet šiandien gamyklinės apsaugos signalizacijos jau nesuteikia tokios patikimos apsaugos, nes vagys įsigudrina jas greitai atjungti. Didėjant poreikiui apsaugoti savo automobilį nuo galimų rizikų, natūralu, kad Europoje ir jau Lietuvoje populiarėja išmaniosios apsaugos sistemos.

Tokias sistemas galima sukomplektuoti su papildomais priedais ir funkcijomis, kurie padidina saugumo lygį ir prevenciją nuo nuostolių. T. y. – vairuotojo identifikatorius, bevielės blokavimo rėlės, „keyless“ grandinės blokavimas. Taip pat tokios funkcijos, kaip „aktyvi apsauga“, „kodinis validatorius“, bevieliai judesio smūgio davikliai (akselerometrai), kurie puikiai tinka ir ant žibintų kaip papildoma apsauga.

Dalyje išmaniųjų sistemų įmontuoti posvyrio/judesio jutikliai, kurie gali apsaugoti nuo ratų vagystės, o smūginiai davikliai – informuoti savininką skambučiu, jei kažkas atsitrenkė į automobilį. Apie viską savininkas iškart yra informuojamas (pranešama žinute, sulaukiama skambučio). O suveikusi garsinė signalizacija atbaido vagišius.

Suteikia ir daugiau komforto

Ekspertas sako, kad išmaniosios apsaugos sistemos prilygsta išmaniųjų namų valdymui – paverčia automobilį išmaniu. Tokios sistemos valdomos telefonu ar kompiuteriu (ne per pultelį). Kadangi tokia apsauga naudoja GSM ryšio kanalą su SIM kortele, automobilį galite kontroliuoti, net jį užvesti iš bet kurios pasaulio vietos, kuriame yra GSM ryšys.

Šiuolaikinės apsaugos sistemos suteikia galimybę neišeinant iš namų ir pašildyti automobilio variklį bei saloną žiemą, o vasarą, atvėsinti. Be to, tam nereikia papildomai montuoti jokių šildytuvų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)