Draudimo bendrovės „Ergo“ Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius pažymi, kad rasojančius langus vairuotojai dar neretai toleruoja ir laiko tai kaina, kurią reikia sumokėti mainais už komfortišką važiavimą šiltame automobilyje. Visgi, kaip ir kiekvienas vairuotojo matomumą ribojantis trukdis, rasojantys langai, draudikų atstovo teigimu, gali tapti eismo įvykių priežastimi.

„Žvarbų rytą įsėdus į automobilį turbūt pirmas dalykas, kurį norisi padaryti – tai įjungti salono šildymą. Tačiau netrukus automobilio langus iš vidaus aptraukia rasa, dėl kurios įžvelgti, kas darosi kelyje, gali būti sudėtinga. Nepaisant to, vairuotojai neretai paprasčiausiai pašluoste ar delnu pavalo priekinio lango plotą akių zonoje ir leidžiasi į kelią tikėdamiesi, kad drėgmės kondensacija galiausiai pasišalins pati. Tai, be abejo, reiškia didesnę eismo įvykių riziką kelyje“, – sako R. Pocius.

Anot draudikų eksperto, rasa ant langų susidaro dėl automobilio vidaus ir išorės temperatūrų skirtumo. Kuo jis didesnis, tuo drėgmė nuo žmogaus kūno, drabužių, su batais prinešto sniego ar vandens ant langų paviršiaus kondensuojasi greičiau.

„Šiek tiek pavalyti priekinį langą neužtenka. Vairuotojas turi užsitikrinti gerą matomumą ne tik priekyje, bet ir šonuose bei gale. Jei šoniniai automobilio langai yra aprasoję, sunku pastebėti kitų automobilių lenkimo, rikiavimosi į eismo juostas manevrus, sekti kelio ženklus. Be to, aprasoję šoniniai langai uždengia ir kritiškai svarbius galinio vaizdo veidrodėlius, be kurių saugiai manevruoti kelyje yra neįmanoma. Lygiai taip pat svarbus ir galinis langas – gero matomumo pro jį daugeliu atveju reikia parkuojantis ir kitose situacijose važiuojant atbulomis“, – pažymi R. Pocius.

Aprasojęs automobilio langas

Valymas iš vidaus nepadės

Anot eksperto, aprasoję langai yra ypač pavojingi tamsiuoju paros metus ir vairavimo sąlygas sunkinant krituliams. Važiuoti tokiomis sąlygomis aprasojusiais langais, R. Pociaus teigimu, yra tas pats, kas tamsią naktį bandyti pereiti intensyvaus eismo gatvę dėvint akinius su aprasojusiais stiklais.

„Vienas iš būdų, kuriuo vairuotojai neretai bando kovoti su ant langų susidarančia rasa, yra bandymas ją paprasčiausiai nuvalyti pašluoste jau važiuojant. Tokie pašaliniai darbai prie vairo taip pat yra labai pavojingi, nes neleidžia vairuotojui pilnai susikoncentruoti į kelią ir vairavimą. Paruošti automobilį saugiam važiavimui būtina dar prieš pajudant iš vietos. Be to, langų valymas pašluoste gali būti mažai efektyvus, nes išliekant temperatūrų skirtumui tarp išorės ir vidaus langai ir vėl greitai aprasos“, – sako R. Pocius.

Stebėkite temperatūrą ir drėgmę

Dėl to, R. Pociaus teigimu, kiekvienam vairuotojui svarbu žinoti, kaip tinkamai užkirsti kelią langų rasojimui ir efektyviai pašalinti ant stiklo paviršiaus jau susikaupusią drėgmę.

„Pirmiausia svarbu suvokti patį principą, kodėl rasa kaupiasi ant langų. Jei lauke yra vėsu, o automobilio salone šilčiau, tuomet viduje esanti drėgmė kondensuojasi ant šalto langų paviršiaus ir susidaro rasa. Kuo automobilio vidaus ir išorės temperatūrų skirtumas yra didesnis, tuo šis procesas vyksta sparčiau. Dėl šios priežasties šaltą dieną automobilyje įjungus šildymą langus beveik iš karto aptraukia rasa“, – aiškina R. Pocius.

Taigi, kad ir kaip norėtųsi šaltą dieną kuo greičiau sušildyti automobilio saloną – šildymo pilnu pajėgumu iš karto jungti nereikėtų. Priešingai – išvengti rasojimo galima sumažinus automobilio vidaus temperatūrą ar šiek tiek pradarius jo langus. Temperatūrų skirtumui ir drėgmės lygiui salone sumažėjus, šilumą galima padidinti. Tiesa, svarbu nepamiršti, kad langų pravėrimas, padeda tik tuomet, jeigu lauke nėra labai drėgna.

„Be abejo, šiandien automobiliai su langų rasojimu leidžia kovoti pernelyg neaukojant komforto ir šilumos. Tam gali pakakti įjungti langų atšildymo funkciją (angl. defrost) ar paprasčiausiai nukreipti šilto oro srovę tiesiai į langų paviršių. Daugeliu atvejų tai padeda efektyviai pašalinti ant langų susikaupusią drėgmę ir neleisti jai vėl susiformuoti. Be to, langų rasojimui įtakos turi ne tik temperatūrų skirtumai, bet ir drėgmės salone lygis, todėl pravartu jos perteklių pašalinti per kondicionavimo sistemą. Tam svarbu išjungti oro recirkuliacijos funkciją ir leisti į vidų patekti šviežiam orui iš išorės“, – sako R. Pocius.

Išduoda gedimus

Norint, kad langai mažiau rasotų, R. Pociaus teigimu, svarbu rūpintis, kad automobilyje susikauptų kuo mažiau drėgmės. Dėl to lipant į automobilį patartina nuo batų nusikratyti sniegą, reguliariai išvalyti guminius ar medžiaginius salono kilimėlius, nepalikti automobilio viduje skysčių atvirose talpose.

„Jei ant automobilio langų nuolat kaupiasi drėgmė, tai gali liudyti ir apie tam tikrus transporto priemonės gedimus. Visų pirma, problemą gali lemti netinkamai veikiantis, nusidėvėjęs ar užsikimšęs oro filtras, kurį būtų laikas keisti. Be to, pastebėjus, kad ypatingai rasoja kažkuris vienas automobilio langas, reikėtų patikrinti, ar jame nėra nedidelių įtrūkimų ir įskilimų, o stiklą juosiančios gumos ar plastmasės yra sandarios. Gedimo pašalinimas gali padėti išvengti rasojimo problemų“, – sako R. Pocius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (46)