Gamintojai ir jų atstovai suteikia nevienodas garantijas, sakoma pranešime. Pavyzdžiui, „Audi“ savo automobiliams duoda dvejų, „Volkswagen“ – penkerių, o „Kia“ – septynerių metų. Garantija visuomet susieta su rida, kuri per penkerius metus įprastai siekia 100 tūkst., o septynerius – 150 tūkst. kilometrų.

Garantijų sąlygos – taip pat nevienodos, tačiau galioja kelios elementarios taisyklės. Ji netaikoma natūralaus nusidėvėjimo detalėms (padangoms, stabdžiams ir kt.), be to, nors daugelis gamintojų užtikrina, kad kėbulas kiaurai neprarūdys 12 metų, galimiems dažų dangos trūkumams šis laikotarpis gerokai trumpesnis (3–5 metai).

Specialistai pažymi, kad norint išvengti galimų konfliktų su pardavėjais svarbu įsigilinti į žvaigždutėmis pažymėtas papildomas sąlygas, kuriomis aiškiai apibrėžiama privaloma automobilio priežiūra.

Automobilių salonas

Garantija užtikrina ramybę

Automobilių pirkimo konsultantų kompanijos „Deals on Wheels“ direktorius Laurynas Boguševičius patvirtino, kad gamintojų ir jų atstovų teikiamos garantijos pirkėjams leidžia nesirūpinti dėl galimų papildomų remonto išlaidų. Anot jo, tai yra viena iš pagrindinių priežasčių, skatinančių vartotojus rinktis naujus automobilius.

„Garantija anuliuoja riziką už nemažą pinigų sumą įsigyti nežinia ką. Kai perkate iš oficialių atstovų, įvykus potencialiai itin brangiai kainuojančiam gedimui jie prisiims įsipareigojimus bei viską sutvarkys“, – komentavo pašnekovas.

Anot jo, automobiliai, kuriems suteikiama garantija, itin palengvina mažiau į eksploatacijos subtilybes įsigilinusių žmonių dalią. L. Boguševičius juokavo, kad jo paties mama, turėdama naudotą mašiną, bijodavo važiuoti į automobilių servisą, nes neįsivaizduodavo, kokio dydžio sąskaitą gali gauti.

"Porsche" automobilių gamykla

„Įsigijęs naują automobilį esi ramus, nes žinai, kad įveikęs kažkiek kilometrų važiuosi į atstovų servisą ir sumokėsi iš anksto žinomą pinigų sumą. Pagal ekonomikos svyravimus ji gali keistis, bet tai bus keliolika eurų, o ne vietoje planuotų 100 eurų už tepalų keitimą gauta 10 kartų didesnė sąskaita, kaip kartais nutinka garažuose“, – dėstė rinkos ekspertas.

Konfliktų dėl garantijos su gamintojų atstovais, anot L. Boguševičiaus, dažnai įvyksta neįsigilinus, kam tiksliai ji taikoma. Vienas iš geriausių pavyzdžių – natūraliai susidėvinčios detalės.

„Padangos, stabdžių diskai, trinkelės ir kitos šiai grupei priskiriamos detalės dėvisi pagal tai, kaip naudojama transporto priemonė. Labai saugant automobilį stabdžių trinkelių galbūt neteks keisti ir visus penkerius lizingo metus, tačiau vairuojant agresyviai jų galbūt ir metams neužteks“, – komentavo kompanijos atstovas.

Suprato, ką labiausiai vertina lietuviai

L. Boguševičius papasakojo, kaip prieš gerą dešimtmetį gamintojų atstovai, skatindami pardavimą, greitai pastebėjo, kad lietuvius itin vilioja ilgesnė garantija. Kiek vėliau gamintojo, o ne atstovų Lietuvoje iniciatyva „Kia“ pirmoji suteikė savo automobiliams 7 metų garantiją.

Nuo šio prieš keliolika metų įgyvendinto sprendimo pastebimai išaugo korėjietiškų automobilių kokybė – „Kia“ dabar yra vienas dažniausiai kokybės tyrimuose nugalinčių gamintojų. Tai privertė ne vieną gamintoją pasitempti ir pailginti savo modelių garantijos trukmę ar bent jau pasiūlyti išplėstinę garantiją. Korėjiečių koncerno sprendimas buvo revoliucinis ir iki šių dienų iš esmės neturi analogų.

Lietuvoje papildoma ir išplėstinė garantija dažniausiai reiškia tą patį – pratęstą standartinę garantiją. Užsienio gamintojai siūlo kitokią išplėstinę garantiją, už papildomą mokestį ji suteikiama natūralaus dėvėjimosi detalėms, tačiau Lietuvoje šią paslaugą teikia tarpininkai, kurių darbo metodai, anot L. Boguševičiaus, kelia abejonių.

Nauji automobiliai
Foto: AP / Scanpix

„Savo klientams rekomenduojame garantijos neištęsti, nes per daugelį metų įsitikinome, kad jei naujas automobilis turi defektą, jis pasirodys per pirmąjį eksploatacijos pusmetį“, – patarė ekspertas.

Jis patvirtino, kad yra rizikingesnių prekės ženklų kaip „Range Rover“ ar „Alfa Romeo“, kurie liūdnai pagarsėjo dėl prastesnės surinkimo kokybės, todėl garantijos pratęsimas šių markių automobiliams gali pasiteisinti.

Ieškant automobilio rekomenduojama remtis ne tik savo asmenine patirtimi ar nuogirdomis, bet ir įvairių rinkimų ar apdovanojimų rezultatais. Pavyzdžiui, JAV kasmet rengiamuose „J. D. Power“ apdovanojimuose tūkstančiai vairuotojų pateikia nuomonę apie prieš kelis mėnesius įsigytus automobilius. Čia išskiriami atskirų kategorijų nugalėtojai, pavyzdžiui, šiemet geriausiu lūkesčius pranokusiu vidutinio dydžio SUV modeliu amerikiečiai išrinko „Kia Sorento“, dideliu SUV – „Cadillac Escalade“, dideliu prabangiu sedanu – BMW 8.

Į servisą geriau nevėluoti

L. Boguševičius pastebėjo, kad žmonės kartais numoja ranka į privalomos apžiūros intervalų tikslumą ir į servisą atvažiuoja papildomai įveikę kelis tūkstančius kilometrų. Taip nutinka nepaisant to, jog šiuolaikinių automobilių serviso intervalai yra išties dideli, pavyzdžiui, dyzeliniai „Kia“ automobiliai servise turi apsilankyti kas 30 tūkst. km, „Mazda“ – kas 20 tūkst., dauguma benzininių modelių – kas 15 tūkst. Kadangi viskas tiksliai dokumentuojama, tai fiksuojama kaip garantijos sąlygų pažeidimas.

„Dauguma gamintojų ir jų atstovų taiko vadinamąją geros valios paklaidą, tačiau kelis šimtus, o ne tūkstančius kilometrų. Kai vartotojas neatsakingas, kyla konfliktas, nes gamintojai stebi, kaip automobiliai prižiūrimi, o vėlavimas jiems leidžia manyti, kad vartotojas savo mašina nesirūpina“, – dažnai pasitaikančią nesutarimų priežastį įvardino pašnekovas.

Kitas pažeidimas, dėl kurio dažniausiai anuliuojama garantija, yra variklio galios didinimas koreguojant valdymo programą, populiariai dar vadinamas „čipavimu“.

„Tai – programinės įrangos modifikavimas, kurį aptikti labai lengva, užtenka prisijungti kompiuteriu oficialiame servise ir meistrai pastebės, kad kažkas kišo nagus, o garantija bus palaidota“, – įspėjo L. Boguševičius.

Anot eksperto, vartotojas, rinkdamasis vieną iš dviejų analogiškų panašios komplektacijos automobilių, visuomet bus linkęs pirkti tą, kurio garantija dar galioja, todėl jos trukmė neabejotinai turi įtakos transporto priemonės vertei antrinėje rinkoje.

„Garantija parduodant automobilį antrinėje rinkoje nėra lemiamas, tačiau svarbus veiksnys. Pačiam pardavėjui taip pat ramiau žinoti, kad dar liko metai ar šiek tiek oficialios garantijos, todėl net jei ir kils problema, ji bus lengvai išspręsta“, – komentavo rinkos ekspertas.