Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova, kalbėdama apie klaidas, kurios koją pakiša ne tik vairavimo egzamino „Regitroje“ metu, bet ir daromas dažniausiai tiek patyrusių, tiek dar „klevų“, pabrėžė, kad didžiausia bėda – nesugebėjimas prognozuoti situacijos į priekį.

Negalvoja, kas laukia priekyje

„Važinėdamiesi su instruktoriais žmonės bando kuo greičiau įveikti privalomas pamokas ir bėgti į „Regitrą“ laikyti vairavimo egzamino. Tačiau jie nesupranta, kad per mėnesį išugdyti vairuotojo neįmanoma. Nemokėdami numatyti to, kas laukia priekyje, tokie vairuotojai išvažiuoja į gatves ir pasipila klaidos: ir persirikiuoja paskutinę akimirką, ir ištisinių juostų nepaiso, ir avarines situacijas sukelia“, – kalbėjo žinovė.

Moteris pasakojo, kad visai neseniai į analogišką situaciją ji pakliuvo važiuodama su mokine. Mergina važiavo pirmąją eismo juosta, o kiek tolėliau, užimdamas dalį eismo juostos, stovėjo avarinius šviesos žibintus įsijungęs vilkikas.

Anot O. Židovlenkovos, mergina tol važiavo pirmąja eismo juosta, kol iki sunkvežimio liko keli metrai, tuomet pamėgino be jokio posūkio signalo sukti vairą ir persirikiuoti kirsdama ištisinę liniją, o galiausiai – teko sustoti, mat mokomuoju automobiliu būsima vairuotoja per plauką neužkabino sunkiasvorio puspriekabės.

„Mokinė pasakojo, kad sunkvežimį pamatė per vėlai, suprato, kad nespės sustoti, tuomet suko vairą, tačiau ir šį manevrą pradėjo daryti per vėlai. Bet tokių nutikimų pasitaiko ne tik „klevams“, – pasakojo pašnekovė.

Olga Židovlenkova

Greitėjimo ir lėtėjimo juostos

Dar viena dažna klaida, kurią daro ir pradedantieji, ir patyrę vairuotojai, pasak O. Židovlenkovos, nemokšiškas važiavimas greitėjimo ir lėtėjimo juostomis.

„Pavyzdžiui, net patyrę vairuotojai įvažiuoja į greitėjimo juostą, negreitėja taip, kaip derėtų, pamatę, kad kiti gretimoje juostoje važiuoja greičiau, bijo, kad nespės persirikiuoti ir, užuot spaudę akceleratorių ir padidinę greitį, jie stabdo“, – pavyzdį nusakė vairavimo instruktorė.

Anot jos, matant tokius pavyzdžius kelyje, tenka mokiniams kartoti, kad greitėjimo juosta yra tam, kad joje vairuotojas įsibėgėtų ir, pasiekęs reikiamą greitį, galėtų įsilieti į eismo srautą. Ir atvirkščiai, sakė O. Židovlenkova, reikia priminti, kad lėtėjimo juosta skirta stabdymui, tad lėtėti derėtų joje, o ne būnant pirmoje ar net antroje eismo juostoje.

Nepaiso kelių ženklinimo

Galiausiai ir vairavimo egzamine, ir jau išvažiavus į kelius, koją pakiša tai, kad vairuotojai neatidžiai žvalgosi ir nepastebi, kaip paženklinti keliai, kokie ženklai juose, o kartais ženklinimo ir nepaiso.

„Būna net tokių situacijų, kai žmonės dvipusio eismo kelyje norėdami pasukti į kairę persirikiuoja į priešpriešinę eismo juostą. Ir tuomet tiek to, kuris persirikiavo, tiek atvažiuojančio kaktomuša akys išties būna didelės“, – pasakojo instruktorė.

Anot jos, netrūksta ir bandančių pasukti ne iš tos juostos arba vairuotojų, kurie neapsižvalgė prieš atlikdami manevrą, o vėliau, suprato, kad padarė klaidą ir liko stovėti sankryžos viduryje arba netgi sukėlė pavojingą kitiems eismo dalyviams situaciją.

„Žmonės per mažai žvalgosi ir bando manevruoti, bet į ženklus arba nežiūri, arba juos pastebi paskutinę akimirką“, – akcentavo pašnekovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (38)