utomobilių dalių parduotuvės ir serviso „Melga“ padalinio vadovas Tautvydas Andriulionis teigė, kad kiekvienas vairuotojas, besirinkdamas automobilį turėtų įvertinti ne tik savo poreikius, bet ir lūkesčius bei galimybes. Specialistas aiškino, kad siekiantiems komforto, tikriausiai, geresnis pasirinkimas bus automatinė pavarų dėžė, tačiau norintys sutaupyti turėtų apsvarstyti automobilio su mechanine pavarų dėžė įsigijimą.

Daugiau darbo vairuotojui

T. Andriulionis aiškino, kad pirmiausia, mechaninė pavarų dėžė turi paprastesnę konstrukciją lyginant su automatine, todėl dažniausiai ir aptarnavimas bei remontas, esant pastarajam pasirinkimui, bus brangesnis. Vis tik vairuojantys automobilius su mechanine pavarų dėže turėtų žinoti, kaip taisyklingai reikėtų perjungti pavaras, mat dėl netaisyklingo eksploatavimo gali atsirasti atitinkami gedimai.

„Gali pradėti sunkiau jungtis ar iš vis nebeįsijungti pavaros, atsirasti guolių ūžesys, krumpliaračių nusisukimas, skysčių prasiskverbimas per riebokšlius, tarpines ir pan. Žinoma, mechaninės pavarų dėžės priežiūra yra daug paprastesnė, tačiau kaip minusą galima būtų įvardyti tai, kad stovėdamas spūstyje vairuotojas būna priverstas nuolat išminti sankabą, įjungti, perjungti arba išjungti pavarą. Sankaba taip pat dyla, todėl ilgainiui tenka ją keisti. Kai kuriuose automobiliuose yra dvimatis smagratis, jis skirtas sušvelninti pavaros perjungimą, tačiau jis taip pat dėvisi ir praktika rodo, kad juos tenka keisti kas 120 tūkst. kilometrų“, – įžvalgomis dalinosi T. Andriulionis.

Foto: Gamintojo archyvas

Perjunkite pavaras laiku

Specialistas atkreipė dėmesį, kad automobilių entuziastai arba vairuotojai norintys turėti visišką automobilio kontrolę, turėtų rinktis būtent mechaninę pavarų dėžę, mat tai suteikia ne tik daugiau galimybių (stabdyti pavaromis, važiuoti sportiniu režimu), tačiau ir lemia mažesnes degalų sąnaudas. Tiesa, jei automobilyje įmontuota 6 laipsnių pavarų dėžė, nereikėtų tuo piktnaudžiauti ir aukščiausią pavarą įjungti tik esant didesniam greičiui.

„Automobilis su mechanine pavarų dėžė yra šiek tiek taupesnis, todėl lietuviai mėgsta šeštą pavarą, jei ji yra, įjungti esant palyginus gana nedideliam greičiui, o dėl to pats mažiausias krumpliaratis pavarų dėžėje gauna didelę apkrovą. Tai gali turėti didelės įtakos gedimui todėl šeštą pavarą patarčiau įjungti tik važiuojant ne mažesniu, kaip 100 km/val. greičiu“, – patarė specialistas.

Įvertinkite sąnaudas

Vis tik mąstantiems apie automobilio su automatine pavarų dėže įsigijimą, T. Andriulionis patarė atkreipti dėmesį į eksploatacines sąnaudas. Jis aiškino, kad automatinė pavarų perjungimo sistema yra daug sudėtingesnė ir susideda iš daugiau elementų, kaip pavyzdžiui valdymo kompiuteris, hidrobokas ir pan.

Foto: Organizatorių archyvas

„Renkantis automobilį su automatine pavarų dėže reikėtų atkreipti dėmesį į alyvos lygį, jos keitimo intervalą, nes dėl nepriežiūros gali atsirasti smūgiavimas pavarų dėžėje ne tik įjungiant Drive režimą, tačiau ir važiuojant, kai yra perjungiama pavara. Dėl netinkamo eksploatavimo pavarų dėžė gali pradėti pavaras perjungti su uždelsimu ir veikti ne taip efektyviai, kaip turėtų. Dėl alyvos nekeitimo gali sudilti dėžės viduje esantys diskeliai, užsikimšti vožtuvai ir netgi užsikimšti hidraulinis valdymo blokas“, – kylančias problemas įvardijo specialistas.

T. Andriulionis teigė, kad tinkamai neįvertinus automatinės pavarų dėžės nusidėvėjimo ir susidūrus su tokiomis problemomis automobilio savininkui tektų kaip mat patuštinti piniginę, mat tokio remonto kaina prasidėtų nuo 1000 eurų, o atsižvelgiant į automobilio modelį ir pagaminimo metus, galėtų būti net ir dar didesnė.

Vis tik specialistas atkreipė dėmesį, kad vairuotojams, kurie daug laiko praleidžia automobilyje, automatinė pavarų dėžė galėtų būti, kaip išsigelbėjimas, mat šis pasirinkimas leidžia keliauti ne tik komfortiškiau, bet ir mažiau save apkraunant.

Mechaninės pavarų dėžės pliusai Mechaninės pavarų dėžės minusai: Automatinės pavarų dėžės pliusai: Automatinės pavarų dėžės minusai:
Pigesnis aptarnavimas Vairuotojas privalo išminti sankabą ir pavarą įjungti pats Suteikia daugiau komforto Brangesnis išlaikymas
Mažesnės degalų sąnaudos Dyla sankaba ir smagratis, kuriuos tenka keisti Paprasčiau vairuoti Didesnės degalų sąnaudos
Galimybė turėti visišką automobilio valdymą   Palengvina vairuotojo darbą spūstyse