Susisiekimo ministerijos vyriausiasis patarėjas Vidmantas Pumputis pripažino, kad birželio mėnuo motociklininkams buvo negailestingas, mat būtent šį mėnesį buvo sužeista ar žuvo daugiausia šių eismo dalyvių. Specialistas teigė, kad vien tik birželį eismo nelaimės nusinešė 5 motociklininkų gyvybes.

Nesitiki išvysti motociklą

V. Pumputis aiškino, kad didžiausią nerimą kelia tai, kad nemažai automobilių vairuotojų iš šalutinio kelio išvažiuoja neįsitikinę, kad tai yra saugu bei taip užtveria kelią motociklų vairuotojams.

„Sėdintys prie vairo dažniausiai dairydamiesi ieško atvažiuojančio automobilio, o taip iš savo regėjimo lauko išmeta tai, ko jis nesitiki – motociklininkų ir dviratininkų. Dėl šios priežasties nesuveikia ir savisaugos instinktas, nes minėti eismo dalyviai didelės grėsmės automobilio vairuotojams neturi, o dėl to pastarieji į kelią įvažiuoja daug drąsiau“, – aiškino V. Pumputis.

Piktnaudžiauja greičiu

Susisiekimo ministerijos atstovas neslėpė, kad neretai eismo nelaimės įvyksta ir dėl to, kad motociklininkai važiuodami pagrindiniu keliu piktnaudžiauja greičiu, o atsiradus kliūčiai nebepajėgia sustoti ir tinkamai sureaguoti į situaciją.

Specialistas taip pat atkreipė dėmesį, kad 2019-aisiais, įvykio 17 eismo įvykių, kuriuose žuvo motociklininkai ir net dėl 15-os jų kaltais buvo pripažinti sėdėję ant motociklo.

Foto: DELFI / Nerijus Povilaitis

„Nepasirinktas saugus greitis galiausiai „atsisuka“ prieš pačius motociklininkus, mat jei tai ir nenulemia skaudžių pasekmių, tai kitų eismo dalyvių net ir nedidelė klaida, dėl motociklininko pasirinkto per didelio greičio, jam pačiam gali tapti mirtinais spąstais“, – akcentavo saugaus eismo ekspertas.

Į saugumą numoja ranka

Lietuvos kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys patvirtino, kad šiais metais, palyginus su 2019-ųjų metų tuo pačiu laikotarpiu, jau žuvo dviem motociklininkais daugiau, tačiau pareigūnas teigė, kad pačių eismo įvykių ir sužalotų motociklininkų šiemet – 20 proc. mažiau.

V. Grašys aiškino, kad motociklininkų žūtys iš tiesų kelia nerimą, o dėl to pareigūnai vykdo įvairias kontrolės priemones, kad tam užkirstų kelią. Kelių policijos tarnybos viršininkas neslėpė, kad šiais metais iš eismo buvo eliminuoti 78 motociklų vairuotojai, kuriems dėl padarytų pažeidimų, dažniausiai dėl viršyto leistino greičio, buvo atimta teisė vairuoti.

Pareigūnas teigė, kad negana to, per šiuos metus jau užfiksuota virš 100 atvejų, kai motociklų vairuotojai nedėvėjo saugos šalmo.

„Tai yra protu nesuvokiamas pažeidimas, kuriuo žmogus parodo, kad jis visiškai nekreipia dėmesio į savo saugumą“, – teigė V. Grašys.