Keliautojas ir „valdokemperiai.lt“ įkūrėjas Valdas Valiukevičius teigė, kad kiekvienas norintis keliauti su kemperiu, pirmiausia turėtų „persijungti“ į lėtesnį režimą, mat važiuojant namelyje ant ratų, greitis turi didelės įtakos ne tik transporto priemonės valdymui, tačiau ir degalų sąnaudoms, todėl norintys važiuoti greičiau gali ne tik gerokai patuštini piniginę, bet ir netgi nepasiekti kelionės tikslo.

Svarbūs pokyčiai

V. Valiukevičius aiškino, kad pirmiausia reikėtų įvertinti, kaip pasikeičia valdomo transporto svoris. Mat jei lengvasis automobilis vidutiniškai sveria apie 1,5 tonos, tai namelio ant ratų, kurį galima valdyti turint B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, vidutinis svoris yra apie 3,5 tonos.

„3,5 tonos sveriantis namelis ant ratų yra maždaug 7 metrų ilgio, 3 metrų aukščio ir virš 2 metrų pločio, todėl vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį į gabaritus. Kadangi automobilio galinis taškas, kuo galinio rato yra nutolęs apie 2 metrus, sukdamas posūkį kemperio vairuotojas turi atkreipti dėmesį ar manevro metu nekliudys kelio ženklo, tvoros, medžio, ar kitų automobilių“, – aiškino V. Valiukevičius.

Keliautojas teigė, kad ne ką mažiau nepamiršti, kad namelio ant ratų aukštis yra gerokai didelis nei lengvojo automobilio, todėl prieš įvažiuojant į požemines ar daugiaaukštes stovėjimo aikšteles, o tai pat ir į miestų gatves, kur gyvenamųjų namų balkonai yra pakankamai žemai, reikėtų didelį dėmesį skirti apie aukščio apribojimus įspėjantiems ženklams. Mat ten, kur aukštis yra apribotas iki 2 ar 3 metrų, kemperiui – ne vieta.

Įvertinkite riziką

Ne ką mažiau svarbu nepamiršti ir tai, kad išaugus automobilio svoriui, jo stabdymo kelias taip pat tampa ilgesnis, todėl sėdintys prie vairo dėl to ne tik turėtų neviršyti leistino greičio, bet ir laikytis didesnio atstumo iki priekyje esančių automobilių. Pasirinkti saugų greitį svarbu ir dėl to, kad namelis ant ratų, daug labiau nei lengvasis automobilis, yra veikiamas šoninio vėjo, todėl nepatyręs vairuotojas gali nesugebėti tinkamai suvaldyti kemperio bei sukelti eismo įvykį.

Daug atsargiau reikėtų atlikti ir lenkimo manevrą, kuriam reikėtų pasilikti ir daugiau vietos. Dėl didelio automobilio svorio jo pagreitėjimas yra lėtesnis, todėl įvertinus, kad aplenkti kitą automobilį gali būti sudėtinga, nereikėtų skubėti ir palaukti kitos, labiau tinkamos progos.

„Keliaujant su kemperiu apskritai nereikėtų skubėti. Vidutinis jo greitis važiuojant automagistralėse, turėtų būti 110 km/val., todėl nereikėtų persistengti ir leisti sau sustoti pasigrožėti gamta, ar miestu, kurį pravažiuojate. Pagrindinis keliavimo namelyje ant ratų pliusas yra tai, kad žmonės nėra priversti apsistoti vienoje vietoje, todėl reikėtų neskubėti ir tai išnaudoti“, – sakė V. Valiukevičius.

Visi važiuoja savo vietose

Vis tik išsiruošus į kelionę nereikėtų perisitengti ir su žmonių skaičiumi, mat viename namelyje ant ratų gali keliauti tik tiek žmonių, kiek jame yra įrengtų vietų su saugos diržais. Keliautojas aiškino, kad labai svarbu, jog visos kelionės metu keleiviai važiuotų būtent šiose vietose ir nesiblaškytų kemperio viduje, o juolab nesumąstytų eiti pamiegoti.

„Jei keleiviai nori prigulti, reikėtų sustoti, įsikurti ir tinkamai pailsėti, tačiau to tikrai nereikėtų daryti važiuojant. Visų pirma, miegojimą kemperiui važiuojant draudžia Kelių eismo taisyklės, antra – yra buvę atvejų, kai nameliui ant ratų sustojus prie šviesoforo, į jo galą atsitrenkia sunkiasvoris transportas. Kadangi kemperio konstrukcija yra lengvai gniuždoma, reikia suprasti, kad tokiais atvejais pasekmės gali būti tragiškos“, – įspėjo keliautojas.

Švara pasirūpinkite tinkamai

Vis tik tada, kai kelionės tikslas jau būna pasiektas, ar keliautojai nusprendžia įsikurti nakčiai, reikėtų tinkamai įsikurti, o panorus judėti toliau akylai apžiūrėti automobilį bei nepamiršti uždaryti stoglangio, atjungti elektros ir pasiimti daiktų, kurie buvo padėti po nameliu ant ratų.

V. Valiukevičius atkreipė dėmesį, kad norint pasipildyti švaraus vandens atsargas bei ištuštinti nuotėkų rezervuarą, tai reikėtų daryti tam skirtose vietose, o ne kur nors gamtoje. Keliautojas aiškino, kad Europoje nemažai tokių vietų yra šalia degalinių arba kemperiams sustoti skirtose aikštelėse, kur neteršiant aplinkos galima pasirūpinti savo komfortu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)