Kaip pastebi draudimo bendrovės „If“ specialistai, su motociklų sezono atidarymu fiksuojamas ir išaugęs vairuotojų susidomėjimas transporto priemonių apsauga. Šiemet ši tendencija itin juntama ir tai rodo, kad motociklų vairuotojai tampa vis atsakingesni ir daugiau dėmesio skiria savo saugumui kelyje.

Policijos Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis akcentuoja, kad prasidėjus sezonui motociklininkams reikia būti dėmesingesniems. Šiltuoju laikotarpiu eismas gerokai suintensyvėja – išrieda ne tik dviratės transporto priemonės (motociklai, dviračiai, elektrinių paspirtukų vairuotojai), bet suaktyvėja ir pėstieji (važiuojantieji riedučiais, riedlentėmis).

„Praėjusiais metais eismo įvykiuose žuvo 18 motociklų vairuotojų ir įvyko net 261 eismo įvykiai, kuriuose jie dalyvavo. Nelaimingoji statistika, žinoma, išauga atšilus orams, kuomet į kelius išrieda šios dviratės transporto priemonės“, – statistika dalinasi R. Matonis.

Motociklininkų nuostoliai kelyje

Klaidų vairuojant motociklus kartais nepavyksta išvengti net ir labai patyrusiems vairuotojams. Kaip pasakoja draudimo bendrovės transporto priemonių draudimo produkto vadovas Danas Dilys, vidutinė išmoka patyrus eismo įvykį siekia 1900 eurų. Daugelio metų statistika rodo, kad skaudžiausi atvejai įvyksta nesuvaldžius transporto priemonės ant slidžios dangos, o nuostoliai panašiais atvejais gali viršyti ir 10 tūkst. eurų.

„Ilgą laiką motociklų vairuotojai jautėsi palikti už borto – apsidrausti kasko neretai būdavo iššūkis, todėl nuo šio pavasario motociklus apdrausti bus paprasčiau. Atsižvelgdami į skirtingus motociklų savininkų poreikius, sukūrėme du draudimo variantus. O reaguodami į šių dienų saugumo rekomendacijas, siūlome naujovę Lietuvoje – tinkamą apsaugą įsigyti internetu“, – sako draudimo bendrovės atstovas.

Dažniausios motociklų vairuotojų klaidos

Nors keliuose dėl karantino eismas šiuo metu yra sumažėjęs, po ilgesnės pertraukos ant motociklų sėdę vairuotojai, ypač prieš tai neturėję ilgesnės vairavimo patirties, tampa nemenku trukdžiu kitiems eismo dalyviams. Neretai motociklų vairuotojai jaučiasi kelio karaliais ir neatsargiai manevruoja tarp kitų transporto priemonių, pažeisdami Kelių eismo taisykles važiuoja skiriamosiomis juostomis, lenkia neleistinose vietose ar gerokai viršija leistiną greitį.

Prie kitų rizikos faktorių prisideda netinkama motociklų vairuotojų apranga. Net ir vykstant netolimais atstumais vairuotojas ir keleivis, važiuodamas motociklu, triračiu, visų rūšių keturračiais (lengvuoju, galinguoju, sunkiuoju), privalo naudoti motociklininkų apsaugas (šalmus, akių apsaugos nuo sužeidimo priemones).

Patarimai siekiantiems balanso ant dviejų ratų

Policijos Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis primena keletą pagrindinių taisyklių, kad pavasarį prieš sėdant prie motociklo vairo, nesėkmių kelyje pavyktų išvengti.
„Motociklų vairuotojams reikia nepamiršti, kad motociklą privaloma vairuoti abiem rankomis, išskyrus, kai ranka rodomas signalas, važiuoti tik saugiu greičiu, neviršijant leistino, atsakingai manevruoti, lenkti kitas transporto priemones. Taip pat kiekvieną kartą išriedant į gatves svarbu atsižvelgti į meteorologines sąlygas, vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę bei eismo intensyvumą. Keliuose reikia laikytis saugaus atstumo iki kitos transporto priemonės, būti dėmesingam išvažiuojant iš šalutinio kelio, keičiant važiavimo kryptį,“ – primena R. Matonis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)