Žinoma, kaip ir motociklininkams, automobilių vairuotojams patariama neskubėti, važiuoti atidžiai stebint kelio ženklus ir jokiais atvejais nesivadovauti atmintimi, kaip eismas vyko prieš žiemą. Saugaus eismo ekspertai akcentavo, kad būtent tie, kurie šaltuoju metų laiku patys prie vairo nesėdėjo, turėtų atidžiai peržvelgti visas kelių eismo taisykles bei įsigilinti į priimtus pakeitimus.

Eismas keitėsi

Dar praėjusių metų lapkritį buvo priimti eismo organizavimo pakeitimai, dėl kurių keitėsi transporto judėjimo tvarka sankryžose.

Buvo nustatyta, kad vairuotojai šviesoforinėse sankryžose, kuriose yra papildoma sekcija, o pagrindinis šviesoforo žalios spalvos signalo skritulys neturi eismo judėjimo kryptį nurodančių rodyklių, vairuotojai net ir nedegant sekcijai gali pasukti.

Nebūtinai visi pasikeitimai gatvėse buvo paženklinti. Nors praėjusi žiema nerodė nagų ir rekordiniais šalčiais negąsdino, visgi dėl temperatūrų kaitos, kritulių kai kuriose gatvėse, keliuose gali būti atsiradę nepažymėtų duobių, o buvusios – galėjo pagilėti. Tokiose vietose vairuotojai turėtų važiuoti atidžiau, mat išsiblaškymas gali kainuoti prakirstą padangą, o galbūt – ir apgadintą automobilį.

Verta turėti mintyje ir tai, kad pavasarį prasideda įvairiausių medžių žydėjimo sezonas. Ant kelio nusėdusios žiedadulkės, kol orai sausi, pavojaus nekelia, tačiau ši situacija pasikeičia po nedidelio lietaus. Vanduo su tokiomis žiedadulkėmis suformuoja ypatingai slidų sluoksnį ant kelio, dėl kurio automobiliai gali slyti taip, kaip slystama ant plikledžio. Tad net ir po nedidelio lietaus pavasarį vairuotojai turėtų vairuoti ypatingai atidžiai, laikytis didesnio atstumo nuo kitų eismo dalyvių ir sumažinti greitį.

Svarbus sukibimas

Daugelis vairuotojų automobiliu naudojasi ištisus metus, tačiau tai nereiškia, kad šiems eismo dalyviams nereikia atlikti namų darbų. Dar prieš keisdami žiemines padangas į vasarines, tiek automobilį eksploatavę, tiek jį garaže laikę vairuotojai, turėtų pasitikrinti, ar turimų vasarinių padangų protektoriaus gylis yra tinkamas. Numatyta leistina protektoriaus gylio norma vasarą – 1,6 mm, tačiau saugaus eismo ekspertai pataria šios ribos nelaukti ir naujomis padangomis pasirūpinti anksčiau, mat saugi riba – kone dukart didesnė.

Saugaus eismo ekspertai akcentuoja, kad 1,6 mm – tik minimalus reikalavimas. Susisklosčius keblesnėms eismo sąlygoms, pavyzdžiui, pradėjus gausiai lyti, tokio gylio protektorius neužtikrins, kad iš po padangų vanduo būtų tinkamai išstumiamas. Geriausiu atveju vairuotojai teks tik sulėtinti, blogiausiu atveju automobilis gali tapti nevaldomas ir nuvažiuoti nuo kelio. Teigiama, kad vasarinių padangų protektoriaus gylis turėtų būti bent 3 mm, o naujų vasarinių padangų protektoriaus gylis siekia 6-8 mm.

Dar vienas veiksnys, į kurį reikėtų atkreipti dėmesį prieš keičiant padangas – jų amžius. Senų padangų guma sukietėja, padangos prasčiau sukimba su kelio danga, o dėl to gali ne tik pailgėti stabdymo kelias, tačiau ir kilti daugiau pavojų važiuojant šlapiu ar drėgnu keliu.

Mokslininkų teigimu, padangų savybės ima keistis po 4-5 naudojimo metų. Tai reiškia, kad jeigu padangų protektorius dar yra tinkamo gylio, padangos nusidėvėjusios tolygiai, nėra kitų pažeidimų, gumbų, vasarines padangas galima naudoti net, pavyzdžiui, keturis sezonus.

Apsidairykite

Saugaus eismo ekspertai tikino, kad automobilių mėgėjai po žiemos išvažiavę į gatves turėtų nepamiršti dairytis ir nuolat stebėti aplinką. Nors pastebėti kitus automobilius gali būti nesunku, prisiartinęs motociklo ar motorolerio vairuotojas ne vienam gali tapti staigmena.

Vairavimo instruktoriai patarė, kad kiekvienas vairuotojas atšilus orams turėtų dažniau žiūrėti į galinio vaizdo ir šoninius veidrodėlius, o manevrus atlikti nedarant staigių judesių ir tik įsitikinus, kad tai nesukels grėsmės kitiems eismo dalyviams.

Be to, vertėtų atsiminti, kad pavasarinė saulė rytais ir vakarais danguje kybo ganėtinai žemai, todėl ne vieną eismo dalyvį akina. Kad tokia situacija nesukeltų pavojaus dalyvaujantiems eisme, pirmiausia vairuotojams patariama nuo dulkių ir įvairių apnašų išsivalyti automobilio langus iš vidaus, o taip pat – po ranka turėti saulės akinius ar prisidengti veidą automobilio skydeliu nuo saulės.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)