„Delfi“ parašęs skaitytojas pasakojo, kad anksčiau galiojo taisyklė, jog į TA centrus atlikti techninės apžiūros po kovo 15 dienos galima važiuoti su vasarinėmis padangomis. Esą toks sprendimas talone atsispindės tik nedidelių trūkumų eilutėje, tačiau važiuoti taip niekas nedraus.

Visgi Renaldas Gabartas, techninių apžiūrų centrus vienijančios asociacijos „Transeksta“ atstovas spaudai, teigė, kad tokia praktika, kai kovo pabaigoje vykdant automobilio techninę apžiūrą vasarinės padangos pripažįstamos, kaip smulkus trūkumas – praeitis.

Specialistas aiškino, kad situacija pasikeitė, kai 2018-aisiais padangų neatitikimas keliamiems reikalavimams buvo priskirtas prie didelių trūkumų. Kitaip tariant, net jeigu automobilis visiškai tvarkingas, tačiau jam sumontuotos vasarinės padangos, techninės apžiūros transporto priemonė neįveiks.

Bivakas
Foto: Gedmantas Kropis

Reidų neorganizuoja

Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) viršininkas Vytautas Grašys pabrėžė, kad skubėti vairuotojams nederėtų, mat nors dabar lepina gana šilti orai, vis dar išlieka galimybė, kad susidarys ledas. Tiesa, jis pripažino, kad tyčia patikrų, kokiomis padangomis važiuoja vairuotojai, pareigūnai nerengia.

„Kai vyrauja šilti orai, specialiai neorganizuojame kontrolės priemonių, kurių metu pareigūnai tikrina, ar automobilių padangos atitinka reikalavimus, tačiau patys vairuotojai turėtų nepamiršti, kad staiga nukritus temperatūrai važiuoti automobiliu su vasarinėmis padangomis, gali būti pavojinga“, – aiškino V. Grašys.

Pareigūnas taip pat priminė, kad paskubėjus pasikeisti žiemines padangas į vasarines ir patekus į eismo įvykį, gali kilti sunkumų. Toks eismo įvykis gali būti pripažintas nedraudžiamuoju, nes transporto priemonė neatitiko techninių reikalavimų, o tai reiškia, kad vairuotojas gali negauti išmokos.

Eksploatuoti automobilį, kai jo padangos neatitinka techninių ir padangų naudojimo reikalavimų – draudžiama, o už tai numatyta ne tik piniginė bauda nuo 30 iki 40 eurų, bet gali būti anuliuota ir automobilio techninė apžiūra.