Atvejų, kai saulės apakinti vairuotojai ima staiga stabdyti, dažniausiai pasitaiko anksti ryte arba vakare – kai saulė yra žemai. Pavojus dar labiau padidėja ir dėl vairuotojų mieguistumo ar nuovargio, mat šios priežastys lemia ilgesnį reakcijos laiką.

Įvertinkite eismo sąlygas

Saulės apakinti žmonės dažnai stabdyti transporto priemonę pradeda instinktyviai. Kažkam staiga nuspaudus stabdžius, viskas baigiasi techniniu eismo įvykiu, kai į staigiai stabdžiusią transporto priemonę atsitrenkia iš paskos važiavęs automobilis.

Į tokius įvykius patekę vairuotojai dažniausiai kaltina saulę, tačiau savo klaidų neįžvelgia. Žemai esanti saulė taip pat „padiktuoja“ atitinkamas eismo sąlygas, tačiau vairuotojai dažniausiai į tai nekreipia dėmesio.

Vairuotojai turėtų prisiminti, kad pavasarėjant saulė nepakyla itin aukštai, rytais ir vakarais ji yra gana žemai danguje, todėl gali apakinti vairuotoją bet kuriuo metu. Tai ypač aktualu tada, kai kelias yra šlapias, mat nuo jo taip pat atsispindi saulės spinduliai ir gali akinti.

Tokiu atveju reikėtų atleisti akceleratoriaus pedalą ir pasirinkti saugų greitį, taip pat palaikyti didesnį atstumą iki priekyje važiuojančių transporto priemonių.

Atlikite namų darbus

Pirmiausia, dar prieš sėdant prie vairo, reikėtų atlikti namų darbus. Bėgant laikui automobilio langai pasidengia dulkių ar net riebalų sluoksniu, kuris atsiranda stiklą liečiant rankomis. Ant lango atsiradę pirštų antspaudai gali ne tik trukdyti ką nors įžiūrėti, bet ir laužti šviesos spindulius, o dėl to vairuotojas gali būti dar labiau apakintas.

Tam, kad apakinimo tikimybė būtų kuo mažesnė, svarbu dar prieš kelionę pasirūpinti automobilio langų švara tiek iš vidaus, tiek iš išorės. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad turėtų būti ne tik papildytas langų skysčio rezervuaras, tačiau ir patikrintos, o jei reikia ir pakeistos, valytuvų šluotelės. Ant stiklo likęs vandens perteklius taip pat gali laužti spindulius ir taip apakinti vairuotoją.

Prie namų darbų reikėtų priskirti ir akinius nuo saulės. Žinodami, kad bet kada gali išlįsti saulė, vairuotojai turėtų automobilyje pasilikti akinius nuo saulės, kuriuos, esant reikalui, galėtų užsidėti tada, kai važiuoti be jų sudėtinga.

Didesnis atstumas – daugiau laiko

Klaidos, dėl kurių vairuotojai dažnai patenka į smulkius techninius eismo įvykius – atstumo nesilaikymas ir eismo sąlygų neįvertinimas. Tai, jog šviečia saulė, dar nereiškia, kad eismo sąlygos yra idealios. Ant drėgno asfalto stabdymo kelias yra ilgesnis, todėl reikėtų atkreipti dėmesį ne tik į orą, bet ir į kelią.

Reikėtų įvertinti ir automobilio padangų nusidėvėjimą bei sukibimą su kelio danga: gali būti, kad po prabėgusios žiemos padangos nusidėvėjo tiek, kad jų protektoriaus likučio nebeužtenka norint saugiai dalyvauti eisme.

Nepaisant to, koks oras, Kelių eismo taisyklėse (KET) numatyta, jog saugus atstumas tarp automobilių yra 2 sekundės, arba pusė ant spidometro matomo greičio rodmens. Pavyzdžiui, tai reiškia, jog važiuodami 50 km/val. greičiu, iki priekyje esančio automobilio turėtumėte palikti 25 metrų tarpą.

Tik laikydamiesi šios distancijos, net ir apakinti vairuotojai turės pakankamai erdvės sureaguoti į situaciją ir sustabdyti automobilį, arba bent jau išvengti rimto eismo įvykio.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)