Vairavimo ekspertas Darius Grinbergas teigė, kad dažniausia vairuotojų problema, dėl kurios eismo įvykių išvengti nepavyksta – dvejonės.

Pagrindinė priežastis, kodėl kartais nepavyksta sustoti laiku – baimė stabdžio pedalą nuspausti iki galo. Žinovas pasakojo, jog nereikėtų išsigąsti, kai pradeda veikti ABS sistema – tą vairuotojas gali pajusti iš savotiškai vibruoti pradėjusio stabdžio pedalo. Būtent ši pagalbos sistema neleidžia užblokuoti ratų, palieka juos riedančius, o dėl to transporto priemonę valdantis žmogus išlaiko galimybę manevruoti.

„ABS sistema vairuotojui suteikia galimybę valdyti automobilį, apvažiuoti kliūtį ar nusukti ten, kur yra saugiau bei galiausiai sustoti išvengus susidūrimo“, – aiškino D. Grinbergas.

Kelyje esate ne vienas

Specialistas atkreipė dėmesį, jog nuo to, kaip stipriai bus nuspaustas stabdžio pedalas, priklauso ir tai, kaip veiks ABS, tad išties ekstremalioje situacijoje reikėtų „kirsti“ per stabdžius nedvejojant. Visgi jei situacija nėra pavojinga ar ekstremali, pirmiausia reikėtų automobilį stabdyti ir manevruoti atsargiai ir iš lėto.

„Jei važiuodami eismo sraute staigiai „kirsite“ per stabdžius, atsiranda tikimybė, kad kažkas gali į jus atsitrenkti iš galo“, – pastebėjo pašnekovas.

Jei vairuojate automobilį, kuriame ABS sistemos nėra, reikėtų imituoti jos veikimą – stabdį spausti pulsuojančiais paspaudimais, taip paliekant galimybę ratams riedėti, o vairuotojui – valdyti automobilio važiavimo kryptį.

Foto: DELFI / Erika Venckutė

Nepamirškite manevruoti

Jeigu slydimo nepavyko išvengti ir automobilio galinė dalis prarado sukibimą su kelio danga, D. Grinbergas patarė reaguoti greitai. Tokiu atveju automobilio vairą reikėtų sukti slydimui priešinga kryptimi. Ir susukti tiek, kad būtų kompensuotas slydimo kampas.

Vairavimo ekspertas aiškino, kad nemažai panikos vairuotojams sukelia atvejai, kai sukant į posūkį pradeda slysti priekiniai automobilio ratai ir transporto priemonė, užuot pasukusi, važiuoja tiesiai. Anot jo, viena pagrindinių priežasčių, kodėl tokiose situacijoje vairuotojams nepavyksta suvaldyti transporto priemonių – netinkamas manevravimas.

„Jei sukant į posūkį automobilis pradėjo slysti tiesiai, reikia ne dar labiau susukti vairą ten, kur norite pasukti, o kaip tik bandyti tiesinti ratus ir surasti pasukimo kampą, kai automobilio ratai sukimba su kelio danga bei leidžia jums pasukti“, – patarė D. Grinbergas.

Specialistas atkreipė dėmesį, jog greičio mažinimas yra pagrindinis „vaistas“ nuo visų pavojingų situacijų.

„Jei matote, kad kažkas yra ne taip – mažinkite greitį“, – svarbią taisyklę įvardijo specialistas.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.