Lietuvos policijos turimais duomenis, per 2019-uosius buvo išaiškinti 9295 vairuotojai, kurie prie vairo sėdo neblaivūs. Daugiau nei 5600 transporto priemonių valdytojų buvo nustatytas girtumas iki 1,5 promilės. Pareigūnai pasakojo, jog išskirti, kokios amžiaus grupės, lyties ar socialinio statuso žmonės yra labiau linkę vairuoti apgirtę, negali, mat pažeidėjų yra įvairių.

Žiemą dar daugiau pavojų

Nors remiantis policijos turimais duomenimis, galima dalyti išvadą, jog šiltuoju metų laiku išlenkę taurelę vairuotojai prie vairo sėda dažniau, orams atvėsus vairavimas išgėrus net ir mažiausią kiekį alkoholio tampa dar pavojingesnis.

Svarbu prisiminti, jog vien sprendimas, sėsti prie vairo apsvaigus, kelia pavojų ir pačiam vairuotojui, ir kitiems eismo dalyviams, tačiau žiemą, o ypač tokią, kaip ši, rizika išauga dar labiau.

Vilniuje avariją sukėlė neblaivus BMW vairuotojas

Lėtesnė reakcija – arčiau nelaimė

Automobilis per sekundę nuvažiuoja atstumą, lygų trečdaliui greičio, tai reiškia, kad važiuojant 90 km/val. greičiu, per 1 sek. jis įveikia 30 metrų. Išgėrusio ar kitaip apsvaigusio vairuotojo reakcija sulėtėja, o tai reiškia, kad į tą pačią kliūtį blaivus žmogus sureaguos greičiau nei alkoholio ar kitų psichotropinių medžiagų vartojęs vairuotojas.

Dar didesnis pavojus kyla tada, kai kelias pasidengia ledu. Ne vienas vairuotojas yra patyręs, kaip, rodos, važiuojant sausu keliu automobilis pradėjo slysti. „Juoduoju ledu“ padengtas kelias yra itin pavojingas netgi labai dėmesingam vairuotojui, o tam, kurio reakcija sulėtėjusi, jis taps mirtinais spąstais.

Neblaivus žmogus nesugeba tinkamai įvertinti eismo sąlygų, pasirinkti saugaus greičio ar laiku priimti reikiamų sprendimų. Tą itin svarbu suvokti, mat staiga pasikeitus kelio dangai, greita reakcija padės ne tik išvengti sužalojimų, bet ir išsaugoti automobilį.

Gali pražudyti save ir kitus

Dėl sulėtėjusios reakcijos didesnis pavojus kyla ir pėstiesiems. Neblaivus vairuotojas nesugebės identifikuoti net ir su atšvaitais kelio kraštu žingsniuojančio pėsčiojo bei taip ne tik jį sužalos, tačiau gali ir pražudyti.

Vyraujanti tamsa tampa kertiniu veiksniu, dėl kurio ne visada įmanoma išvengti nelaimės, ypač, kai prie vairo sėda apsvaigęs vairuotojas. Saugaus eismo ekspertai paaiškino, jog alkoholis pradžioje žmogui „suteikia“ daugiau energijos, tačiau po kurio laiko pradeda jį slopinti. Toks žmogus ne tik nepastebės kliūties, bet ir prie vairo ims snūduriuoti, praras orientaciją, o dėl to išvažiuos į priešpriešinio eismo juostą ir sukels avariją.

Svarbu prisiminti, jog besikeičiančios eismo sąlygos lems, kad kelyje manevruoti taps sudėtinga. Apsvaigusiam vairuotojui tai gali tapti tikru iššūkiu, mat toks žmogus net nepajus, kada automobilis ėmė slysti, o dėl to transporto priemonė nuvažiuos nuo kelio.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (92)