Lapkritį nustojo galioti 75-asis Kelių eismo taisyklių (KET) punktas. Šis punktas nurodė, kad papildomos sekcijos rodyklės kryptimi galima važiuoti tik jai užsidegus

Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento Saugaus eismo skyriaus vyr. specialistas Dmitrijus Bialas leidoje „DELFI Garažas“ teigė, kad minėtas KET punktas buvo perteklinis ir, anot specialisto, trukdė sklandžiam eismo reguliavimui.

Panaikinus šį punktą, vairuotojams buvo suteikta galimybė manevrą atlikti net ir nedegant papildomai sekcijai. Tiesa, tam numatyta viena sąlyga – pagrindinis žalias šviesoforo signalas neturi turėti eismo judėjimo kryptį nurodančių rodyklių. Jei jos yra, užsidegus žaliam signalui vairuotojai gali judėti tik rodyklių nurodyta kryptimi.

Išbarė savivaldybę

Panaikinus KET 75 punktą, galvos skausmu tapo ne tik posūkiai į dešinę, bet ir į kairę. D. Bialas paaiškino, kad tokių sankryžų, kurių šviesoforuose nėra eismo judėjimo kryptį nurodančių rodyklių, yra maždaug keturios, kone visos jos – Klaipėdoje.

Posūkis į dešinę prie naujo tipo šviesoforų
Foto: Susisiekimo ministerija

„Nei pagal buvusį reglamentą, nei pagal esamą šviesoforų, turinčių papildomas sekcijas posūkiams į kairę, pagrindinis žalias signalas neturėtų būti be judėjimo kryptis nurodančių rodyklių“, – akcentavo D. Bialas.

Anot jo, Susisiekimo ministerija jau kreipėsi į Klaipėdos miesto savivaldybę ir perspėjo, kad įrengti šviesoforai neatitinka reglamento ir šiuos reikėtų keisti.

„Kol kas atsakymo nesulaukėme, tačiau pakeisti esamus šviesoforų žalios spalvos signalus naujais, turinčiais judėjimo kryptis nurodančias rodykles, tikrai nėra sudėtinga. Esame tikri, kad tas tikrai bus padaryta“, – pabrėžė pašnekovas.

Sukti galima

Atvažiavę prie tokios sankryžos, kuri turi papildomą įsižiebiančią sekciją posūkiui į kairę, ir pagrindinis žalios spalvos signalas neturi judėjimo kryptis nurodančių rodyklių, vairuotojai gali sukti į kairę, nors sekcija ir nedega.

Visgi D. Bialas akcentavo, kad nusprendę pasukti į kairę, vairuotojai privalo praleisti priešinga kryptimi judančias transporto priemones, taip pat sukančius į dešinę bei visus pėsčiuosius ir dviratininkus, kurių judėjimo kryptį jis kerta.

Dmitrijus Bialas, Artūras Pakėnas, Vytautas Grašys
Foto: DELFI / Josvydas Elinskas

Kad vairuotojai turėtų būti atidesni akcentavo ir vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas, kuris teigė, kad nesusipratimų keliuose kyla dėl per mažo laiko adaptacijai. Saugaus eismo ekspertas pabrėžė, kad kiekvienas, privažiavęs sankryžą ir ketinantis pasinaudoti naująja tvarka, turi įsitikinti, ar žalio šviesoforo skritulyje tikrai nėra eismo judėjimo kryptį nurodančių rodyklių, mat kai kurios jų turi tik kontūrus, o juos įžiūrėti gali būti sunku.

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys teigė, kad sumaištis tarp vairuotojų jaučiama, tačiau kiekvienam patarė dar karta perskaityti KET ir vadovautis numatytomis taisyklėmis. Paklaustas, ar už posūkį į kairę, kai papildoma sekcija nedega, bet žaliame šviesoforo signale nėra rodyklių, vairuotojai gali gauti baudą, policijos viršininkas teigė, kad tokios sankcijos nėra numatytos, mat nuo lapkričio 1-osios tai nebėra draudžiama.

Tiesa, V. Grašys akcentavo, kad pasiryžę pasinaudoti naująja tvarka ir pasukti į kairę, vairuotojai tai turėtų daryti itin atsargiai ir tik įsitikinę, kad tai padaryti bus saugu. Pareigūnas taip pat minėjo, kad kiekvieną dieną miestuose zujantys vairuotojai turėtų būti ir atidesni, nes papildomos žalios rodyklės vis dar yra, tačiau taip pat yra demontuojamos, tad nereikėtų pasikliauti įpročiais.

Nors tvarka pasikeitė, vairuotojai privalo laikytis numatytos tvarkos ir šviesoforo signalų. Anot policijos atstovo, vien šiemet virš 5000 vairuotojų jau buvo nubausti būtent dėl šviesoforo signalų nepaisymo.