Specialistai apskaičiavo, kad keliuose, kuriuose leistinas greitis – 70 km/val., vairuotojai per vieną sekundę nuvažiuoja kiek daugiau nei 19 metrų, o stabdymo kelias idealiomis sąlygomis, kai kelias su asfalto danga yra sausas, yra 31,5 metro. Keičiantis oro bei eismo sąlygoms, stabdymo kelias ilgėja: važiuojant šlapiu asfaltu stabdymo keliui reikės 42,7 metrų, pasnigus jis pailgės iki 94,3 metrų, o prasidėjus lijundrai automobilis visiškai sustos už 126 metrų. Didėjant greičiui stabdymo kelias taip pat ilgėja.

Savitarpio supratimas

Saugaus eismo ekspertai tikina, kad keičiantis eismo sąlygoms vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį ne tik į leistiną, bet ir jiems tinkamą saugų greitį, kuris visais atvejais bus mažesnis. Vis tik atėjęs ruduo, dargana ir tamsa eismo sąlygas apsunkina dar labiau, todėl vairuotojai turėtų važiuoti dar lėčiau, mat dėl jų neįvertintos rizikos kelionė gali baigtis tragiškai.

Specialistai akcentavo, kad vairuotojai turėtų įvertinti, jog į kelią bet kuriuo metu gali išbėgti laukiniai žvėrys arba gali tekti staiga stabdyti dėl iš tamsos išnirusių kelkraščiu žingsniuojančių pėsčiųjų ar važiuojančių dviratininkų.

Vilniuje atnaujinta Rinktinės-Žalgirio-Tuskulėnų-Apkasų gatvių sankryža

Ne tik vairuotojo reikalas

Kad nelaimių pavyktų išvengti, apie stabdymo kelią turėtų prisiminti ir tie, kurie keliauja ne automobiliais. Užmiestyje gyvenantys žmonės neišvengia kelionių pėsčiomis jau sutemus, todėl turėtų pasirūpinti, kad vairuotojai juos pastebėtų kaip įmanoma anksčiau.

Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) pareigūnai paaiškino, kad vairuotojai su įjungtais automobilio artimųjų šviesų žibintais pėsčiąjį be atšvaitų gali pastebėti tik likus 30-50 metrų iki žmogaus, su įjungtomis tolimosiomis šviesomis šis atstumas padidėja iki 100 metrų.

Skaičiai rodo, kad net ir esant idealioms eismo sąlygoms bei važiuojant leistinu 70 km/val. greičiu, vairuotojas nesugebėtų automobilio sustabdyti laiku ir išvengti susidūrimo. Vis tik jei pėsčiasis atšvaitą dėvi, jo matomumas padidėja. Net ir šviečiant artimosioms šviesoms, pėsčiąjį su atšvaitu vairuotojas gali pastebėti iš 150 metrų, o įjungus tolimąsias šviesas, šis atstumas dar padidėja iki 300 metrų.

Pareiga sau

Net ir esant prastoms eismo sąlygoms pėsčiasis dėvintis atšvaitą vairuotojui suteikia galimybę jį pastebėti laiku. Vis tik specialistai nurodo, kad dėvėdami atšvaitus pėstieji taip pat turėtų vadovautis taisyklėmis.

Visų pirmą eidami užmiesčio keliu pėstieji turėtų eiti prieš automobilių važiavimo kryptį, kad matydami artėjančias transporto priemones galėtų įvertinti ar nekyla pavojus. Dėl šios priežasties atšvaitai turėtų būti dėvimi ant dešinės rankos aukščiau rankos riešo bei ant dešinės kojos žemiau kelio, mat būtent dešinė kūno pusė būna arčiau važiuojamosios kelio dalies. Pakabinami atšvaitai turėtų būti pritvirtinti automobilio žibintų aukštyje taip, kad laisvai švytuotų ir automobilio žibintai juos apšviestų.

Vis tik siekiant užtikrinti dar geresnį matomumą pėstieji, tiek naktį, tiek šviesiu paros metu turėtų vilkėti ir ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais. Ryškios spalvos pėsčiąjį išskiria iš aplinkos ir padeda vairuotojui jį pastebėti anksčiau. Dar viena veiksminga priemonė, kuri padeda vairuotojams tamsoje pastebėti pėsčiuosius – šviečiantis žibintas.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.