„Važiuodamas vairuotojas gali patirti diskomfortą dėl to, kad nepakankamai apšviečiamas kelias. Kartais netgi stebėtojas, esantis šalikelėje, gali matyti, kad pravažiuojančio automobilio šviesos skrodžia medžio viršūnes. Tokiu atveju akivaizdu, kad šviesos sureguliuotos netinkamai, o vairuotojas nebegauna išsamios informacijos apie aplinką ir kelio būklę tamsiuoju paros metu“, – pastebėjo konsultacinės bendrovės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius.

Žinovas įvardijo pagrindinius netinkamo šviesų naudojimo veiksnius. Pirmiausia, anot specialisto, automobilio žibintai turėtų būti tinkamai sureguliuoti, kad šviesos spindulys nebūtų nei per aukštai, nei pernelyg žemai. Įsitikinti, ar šviesos sureguliuotos tinkamai, galima pastačius automobilį priešais sieną ar vartus ir įjungus artimąsias šviesas. Tvarkingi artimosios šviesos žibintai turi šviesti taip, kad būtų aiški tamsią ir šviesią zonas skirianti linija, o abiejų žibintų linijos turi būti iš esmės viename lygyje. Jei to nėra, vadinasi, žibintus reikia reguliuoti. Kartais problemos priežastis gali būti ir netinkamai į žibintą įstatyta lemputė.

Netinkamas apšvietimo ir šviesos signalizacijos lempų pasirinkimas yra antroji priežastis, kodėl kelias gali būti apšviečiamas netinkamai. Automobilių lempučių rinkoje dažnai pasitaiko ir nekokybiškų produktų. Dėl to automobilio skleidžiamos šviesos spindulio sklidimo kampą reikėtų patikrinti kiekvieną kartą pasikeitus lemputę. Tokiu būdu galima įvertinti arba aiškiai pamatyti, ar abu šviesos žibintai šviečia vienodai, ar vienas iš jų nešviečia akivaizdžiai silpniau.

Specialistas atkreipė dėmesį, kad pagal galiojančius reikalavimus porą sudarantys žibintai privalėtų turėti tas pačias šviesos ryškumo ir skleidžiamos šviesos spalvines savybes. Keičiant senesnes lemputes į naujesnes, kurios galbūt sukuria stipresnę apšvietą, reikėtų keisti abi lemputes.

Kartais gali tekti pakeisti ne tik lemputes, bet ir žibintų gaubtus. Per ilgesnį laiką žibintų gaubtai, ypač polimeriniai, dėl įvairių pažeidimų, aplinkos poveikio ir natūralaus senėjimo tampa matiniai. Tokių šviesos gaubtų šviesos laidumas sumažėja, lemputės skleidžiama šviesa sudarkoma, dėl to pablogėja eismo sąlygos tiek pačiam vairuotojui, tiek kitiems eismo dalyviams.

Automobilio žibintai

„Specialistai galėtų įvertinti, ar tokius žibintų gaubtus būtų galima atnaujinti specialiomis priemonėmis, ar juos reikėtų keisti. Pasitaiko atvejų, kai praranda savo savybes atspindimieji paviršiai, kitaip vadinami reflektoriais – vietoje to, kad atspindėtų šviesą ir ją nukreiptų į kelią, šie reflektoriai šviesą sugeria. Kartais nuo reflektorių atšoka blizgi plėvelė, ir tai sudarko šviesos spindulį“, – sakė R. Vėlavičius.

Specialistas atkreipė dėmesį, kad ne mažiau svarbu yra ir tvarkinga šviesos signalizacijos įranga, kurios paskirtis yra informuoti kitus eismo dalyvius apie transporto priemonės buvimą kelyje bei apie tam tikrus vairuotojo atliekamus veiksmus arba ketinimus. Nustojus veikti kuriai nors posūkio lemputei, posūkio rodikliai dažniausiai ima veikti didesniu nei įprasta dažnumu. Tokiu atveju patartina apžiūrėti automobilio posūkių rodiklius iš išorės. Analogiškai apžiūrimi ir gabaritiniai, stabdžių signalo žibintai bei valstybinio numerio ženklo apšvietimo žibintai.

„Jeigu posūkių rodiklių ar stabdžių signalų žibintai yra su skaidriais gaubtais, juose turi būti naudojamos lemputės su šviesos filtrais, kad skleistų atitinkamai oranžinę arba raudoną šviesą. Kartais vietoje lemputės su filtru įstatoma lemputė su skaidriu gaubtu. Tada lemputės mirksi baltai, o balta šviesa gali klaidinti arba neatkreipti dėmesio laiku. Dėl baltos šviesos eismo dalyviai gali ne laiku sureaguoti į keičiamą automobilio judėjimo kryptį, tai savo ruožtu gali sukelti avarijos riziką. Yra įrodyta, kad geltona šviesa kur kas labiau atkreipia žmonių dėmesį“, – perspėjo R. Vėlavičius.

Sukūrė 2,5 karto ryškesnes ir neakinančias lemputes

Saugaus eismo ir automobilių techninės apžiūros žinovai dalija patarimus apie tinkamą automobilių šviesų priežiūrą, gamintojai kuria ir pristato rinkai vis naujus automobilių lempučių modelius ir modifikacijas. Halogeninės lemputės pastaruoju metu yra dominuojantis automobilio šviesų tipas. Populiariausi modeliai yra H4 ir H7, o jų apšvietimo rodikliai yra nuolat tobulinami.

Viena naujausių šių populiariausių lempučių modifikacijų buvo šiemet pristatytos ryškesnės ir mažesnės „Philips“ halogeninės lemputės H18 ir H19. Neseniai šis gamintojas pristatė ir antrosios kartos halogeninių lempučių H1, H11 ir HIR 2 tipų atitikmenis. Jie išsiskiria šalta, balta šviesa, jos spalvos temperatūra yra 5800 K. Šios modifikuotos lemputės yra iki 250 proc. ryškesnės, palyginti su minimaliais reikalavimais halogeninėms lemputėmis. Akinimo efektas buvo pašalintas naudojant unikalią technologiją „Philips SafeBeam“, o lempučių eksploatacijos laikas siekia 12 metų.

Modifikacijos – išeitis senesniems automobiliams

„Šiuolaikiniai automobiliai pasižymi vis geresnėmis savybėmis, be to, transporto priemonių keliuose nuolat daugėja. Vis dėlto didelę esamo transporto priemonių parko dalį sudaro senesni automobiliai, kurie bus naudojami ne vienerius metus. Todėl būtini skubūs šiuolaikiniai sprendimai, kuriuos būtų galima lengvai pritaikyti originalioms lemputėms skirtose vietose – tai kompensuotų su automobilių amžiumi susijusius šviesos sprendimų trūkumus. Lempučių modifikavimas yra vienas iš tokių būdų pagerinti matomumą ir saugumą kelyje“, – teigė „Philips“ apšvietimo sprendimus Lietuvos rinkai pristatanti „Lumileds Poland“ rinkodaros vadovė Centrinei Europai Wioletta Pasionek.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)