Keturių eismo juostų ir daugiau kaip 800 metrų ilgio Žirnių gatvės ir Minsko pl. dalis atsidurs tunelyje, o virš jų, esamame lygyje, bus įrengta šviesoforais reguliuojama Liepkalnio gatvės sankryža. Sankryžoje bus pastatytas daugiau kaip 23 m ilgio ir 78 m pločio viadukas. Daugiau kaip 2,2 km ilgio vienoje judriausių sankryžų bus atnaujinti pėsčiųjų ir dviračių takai, įrengtas gatvių apšvietimas, viešojo transporto stotelės, atraminės sienutės, vandentiekio, lietaus nuotekų, telekomunikacijų, šviesoforų valdymo tinklai.

Skaičiuojama, kad baigus rekonstrukciją eismo laidumas sankryžoje turėtų padidėti apie 12 proc. Rekonstravus Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžą bus užtikrintas sklandesnis ir saugesnis susisiekimas, sumažės transporto grūstys sankryžoje ir tai pajus apie 60 tūkst. vilniečių kasdien važiuojančių iš Naujininkų, Rasų seniūnijų. Bus užtikrintas sklandesnis ir saugesnis pėsčiųjų ir dviratininkų susisiekimas Žirnių gatvės ir Minsko plento kryptimis.

Liepkalnio sankryžos rekonstrukcija
Foto: Made in Vilnius

Rekonstrukcija pagal tiekėjų grupės UAB „Fegda“ ir UAB „Tilsta“ pasiūlymą kainuos apie 31 mln. Eur. Dalį lėšų projekto įgyvendinimui skirs Vilniaus miesto savivaldybė, apie 22 mln. skirs Vyriausybė. Konkurse taip pat dalyvavo ir antrąją vietą užėmė tiekėjų grupė: UAB „YIT Lietuva“ ir AS YIT Eesti (pasiūlymas – apie 32,3 mln. Eur), tretieji liko AB „Kauno tiltai“ (apie 32,8 mln. Eur). Dalyvio AB „Panevėžio keliai“ pasiūlymą teko atmesti, kaip neatitikusį pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų.

Prieš pradėdamas atnaujinimo darbus sankryžoje statybų rangovas pateiks numatomus eismo organizavimo pertvarkymo projektus, kaip užtikrinti sklandų eismą visu planuojamu statybos laikotarpiu. Apie planuojamus eismo pokyčius Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžoje vilniečiai ir miesto svečiai bus informuoti iš anksto papildomai.