Statistika policijos pareigūnų susirūpinimą patvirtina. Nuo šių metų pradžios iki liepos galo, kas penktas eismo įvykis, kuriame žuvo žmonės, susijęs su tuo, kad vairuotojai nepaiso reikalavimo duoti kelią pagrindiniu keliu važiuojančioms transporto priemonėms.

Vertinant vien tik liepos mėnesio eismo įvykius, situacija dar prastesnė. Kas trečias eismo įvykis, kuriame žuvo žmonės, įvyko būtent dėl to, kad nebuvo paisoma reikalavimo duoti kelią.

Padariniai – tragiški

Susidūrimai tada, kai transporto priemonė suka į kairę ir nepraleidžia važiuojančių pagrindiniu keliu eismo dalyvių, toli gražu ne visuomet baigiasi tik aplamdytomis skardomis ir lengvais nubrozdinimais. Dažnu atveju toks neatsargumas pareikalauja žmonių gyvybių.

Štai šiemet liepą tragiško įvykio metu užgeso vyro gyvybė. Jis susidūrė su automobilio vairuotoju, kuris suko į kairę ir nepraleido kario, važiuojančio motociklu. Avarijoje motociklininkas mirė, o automobilio vairuotojas buvo sužalotas.

Siaubinga nelaimė šiemet užfiksuota ir kelyje A14, ties Molėtais, kur susidūrė du lengvieji automobiliai. Jame prireikė ne vieno greitosios pagalbos ekipažo, mat nukentėjo ne tik keli suaugusieji, bet ir vaikai. Tiriant įvykį paaiškėjo, kad vieno iš automobilių vairuotojas sankryžoje nusprendė sukti į kairę ir nepraleido važiuojančio pagrindiniu keliu automobilio. Deja, avarija pareikalavo aukų – sunkių sužalojimų neištvėrusi 7-metė mergaitė mirė.

Pasiteisinimų begalė

Eismo įvykį sukdami į kairę sukėlę vairuotojai teisinasi itin įvairiai. Štai ir minėtos tragiškos avarijos ties Molėtais, kelyje A14, atveju, į kairę sukęs vairuotojas pasakojo, jog jam pasirodė, kad pagrindinis kelias yra laisvas ir jame važiuojančių automobilių nėra.

Marija Kazanovič, Lietuvos Kelių policijos tarnybos (LKPT) vyresnioji specialistė, pasakojo, kad tenka išgirsti įvairiausių priežasčių, kodėl kilo avarija.

„Dažniausiai vairuotojai aiškina, kad skubėjo, neįvertino atstumo iki priešinga eismo kryptimi važiuojančio vairuotojo. Pasitaiko atvejų, kai kaltinami gamtos reiškiniai – ryškiai šviečia saulė, lyja ir pan.“, – kalbėjo žinovė.

Svarbiausia taisyklė

Dažnai vairuotojai nežino, kaip taisyklingai reikia pasukti į kairę sankryžoje, reguliuojamoje šviesoforu, tačiau neturinčioje atskiros sekcijos sukantiems. Tokiu atveju vairuotojas privalo įvažiuoti į sankryžos vidurį ir ten sulaukti, kol priešinga kryptimi važiuojantys vairuotojai pravažiuos, ir tik tada kirsti sankryžą.

Jei išvažiuoti norima iš šalutinio kelio ir pasukti į kairę, privaloma įsitikinti, kad abi eismo juostos laisvos. Tai yra, nebus sutrukdyta nė vienam eismo dalyviui, važiuojančiam pagrindiniu keliu. Tik įsitikinus, kad pasukti saugu, galima išvažiuoti į kelią.

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas pabrėžė, kad svarbiausia laikytis vienos paprastos taisyklės: „kol nematai, kad kelias laisvas, tol nevažiuok“. Kitaip tariant, vairuotojai privalo kelissyk pasitikrinti, ar tikrai spės įveikti sankryžą, pasukti į kairę, ir tą padarys nesukeldami avarinės situacijos.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (145)