V. Milius teigė, jog neretai miestų gatvėse tenka pastebėti vairuotojų, kurie važiuoja pernelyg „atsigulę“ ar per daug prisitraukę automobilio sėdynę, o tai abiem atvejais gali tapti priežastimi, dėl kurios nepavyks išvengti eismo įvykio ar sužalojimų jo metu.

Vairuoti, o ne gulėti

Specialistas aiškino, jog tai, kaip aukštai ar žemai turi būti nustatyta vairuotojo sėdynės padėtis, nėra numatyta. Pašnekovas sakė, kad kiekvienas vairuotojas turėtų nusistatyti tokį aukštį, kuris užtikrintų, kad jis jaučiasi patogiai ir geba gerai matyti vaizdą pro priekinį ir šoninius automobilio langus.

Bene svarbiausi, saugumui didžiausią įtaką turintys nustatymai, yra automobilio sėdynės nuotolis nuo vairo ir atlošo statumas. V. Milius teigė, jog itin svarbu, kad vairuojantis žmogus nesėdėtų pernelyg arti vairo, mat tada automobilio valdymui gali trukdyti kojos liečiančios vairą. Svarbu ir tai, kad vairuotojas nesėdėtų pernelyg toli – sėdint visiškai ištiesus kojas didėja tikimybė, kad eismo įvykio metu nepavyks išvengti kojų lūžių. Jų galima išvengti, jei kojos šiek tiek sulenktos.

V. Milius atkreipė dėmesį, kad žmogaus vestibiuliarinis aparatas geriau veikia, kai žmogus stovi, o ne tada, kai guli. Jis teigė, kad dėl to reikėtų sėdynės atlošą susireguliuoti ganėtinai stačiai, artimesnei stovėjimo pozicijai, mat būtent taip sėdintis žmogus gebės ne tik greitai reaguoti į iškilusius netikėtumus, bet ir tinkamai suvaldyti automobilį.

Vitoldas Milius

Sudarykite sąlygas sukioti vairą

Tiesa, tam, kad veiksmai būtų tikslūs, o tinkamas automobilio valdymas – užtikrintas, svarbu teisingai susireguliuoti ir vairo poziciją. Nors ne visi, tačiau nemažai automobilių turi galimybę keisti vairo poziciją, tad jį galima pakelti, nuleisti žemyn, prisitraukti, ar atstumti toliau. V. Milius pabrėžė, kad reguliuojant vairą taip pat labai svarbu, kad vairo ratas nekliūtų į kojas, mat tai gali sutrukdyti tinkamai valdyti automobilį ekstremaliose situacijose.

Specialistas pabrėžė, kad vairas turėtų būti sureguliuotas taip, kad ištiesus rankas, jų riešai siektų vairą, o vairuojant, rankos būtų sulenktos. V. Milius atkreipė dėmesį, kad vairuojant svarbu ir tai, kaip vairas yra laikomas. Rekomenduojama, kad rankos turėtų būti ties 9 ir 15 valandomis, mat tik taip laikant vairą vairuotojas gali geriausiai jausti ir valdyti automobilį, mat kitu atveju, gali būti sunku įvertinti, kiek tiksliai reikia pasukti vairą, kad kliūties pavyktų išvengti.

Kelionės

Užtikrinkite saugumą ir matymą

V. Milius teigė, jog įsėdus į automobilį, svarbu ne tik tinkamai susireguliuoti sėdynę ir vairą, tačiau ir tinkamai nusistatyti saugos diržo aukštį bei galinio vaizdo ir šoninius veidrodėlius. Pastarieji turi būti nustatyti taip, kad vairuotojas galėtų matyti ne tik automobilio galą, tačiau ir galėtų stebėti kuo didesnę kelio dalį šone, mat būtent tai gali padėti išvengti klaidų, kai eismo įvykiai įvyksta nepastebėjus transporto priemonės aklojoje zonoje.

Automobilio saugos diržas turėtų būti sureguliuotas taip, kad eitų per petį, o ne per kaklą, mat tik tokia pozicija eismo įvykio metu gali apsaugoti nuo didesnių sužalojimų.

Specialistas taip pat atkreipė dėmesį, kad tik tinkama sėdėjimo pozicija gali padėti išvengti sužalojimų ar net išgelbėti gyvybę avarijų metu. V. Milius akcentavo, kad vairuotojai ir keleiviai turėtų pasirūpinti vieni kitų saugumu bei priminė, kad tokie atvejai, kai šiltomis vasaros dienomis priekyje sėdintis keleivis susikelia kojas ant priekinio skydelio, gali baigtis itin skaudžiai. Pašnekovas aiškino, kad net ir nestipraus smūgio automobilio priekyje metu, su didele jėga gali iššauti saugos oro pagalvės, kurių sukeltas smūgis tikrai sužalos keleivį, jei jo kojos bus ne po saugos pagalve, o ant jos.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.