Pradėjus lyti vairuotojai turėtų įvertinti, kad padangų sukibimas su keliu kinta, todėl net ir važiuoti leistinu greičiu, o ypač staigiai stabdyti, gali būti pavojinga. Automobilių žinovas Vitoldas Milius teigė, jog esant galimybei, įsitikinus, kad aplinkui nėra kitų transporto priemonių ir tai yra saugu, vairuotojai gali pabandyti staigiau paspausti stabdžio pedalą, o pastebėję, kad automobilis slysta, toliau kelionę tęsti sumažinę greitį iki tokio, kad net ir ekstremalioje situacijoje sustoti galėtų laiku.

Ne ką geriau nei žiemą

Specialistas aiškino, kad reikėtų įvertinti ir kelio būklę, mat sušlapę nuo medžių nukritę pūkai, taip pat gali tapti automobilio slydimo priežastimi. Labai svarbu, kad vairuotojai dar esant geroms oro sąlygoms patikrintų automobilio padangų būklę, o jei padangos senos – jas pakeistų naujomis.

„Senos padangos, net ir važiuojant idealiomis sąlygomis, vargu, ar gerai sukimba su keliu, o iškritus lietui tai gali tapti pagrindine eismo įvykio priežastimi“, – sakė automobilių žinovas.

Jei lietus sustiprėja ir prasideda liūtis, V. Milius patarė įvertinti ir tai, kokia yra kelio danga. Tai, kad kelias taps slidus, net nekyla abejonių, tačiau kai kuriuose keliuose, ypač eismo juostose, kur važiuoja sunkiasvoris transportas, yra susidariusios provėžos, o jose kaupiasi balos.

Įvažiavus į didesnę balą, gali susidaryti akvaplanavimas – reiškinys, kai padangos nespėja išstumti vandens iš po ratų, todėl automobilis praranda sukibimą su keliu ir važiuoja tarsi ledu.

V. Milius teigė, jog susidarius akvaplanavimui, vairuotojas iškart pajus, kad automobilis tampa sunkiau valdomas, todėl važiuojant tiesiai pasekmių gali pavykti išvengti, visgi jei tokiu metu vairuotojas suks į posūkį, tikėtina, kad automobilis pradės slysti.

Vilnius, Liūtis

Nebematote – sustokite

Tam, kad galėtumėte tinkamai įvertinti kelio būklę, svarbu apskritai turėti galimybę ją matyti. Prasidėjus didelei liūčiai, automobilio valytuvai gali nepajėgti pakankamai greitai nuvalyti priekinio stiklo, todėl vairuotojo matomumas gali būti apribotas. Automobilių žinovas teigė, jog tokiu atveju geriausia sulėtinti greitį ar apskritai saugiai nusukti į šalikelę, įjungti avarinę šviesos signalizaciją ir palaukti, kol liūtis aprims.

„Kiekvieno automobilio valytuvų ir priekinio stiklo būklė skiriasi, taip pat skiriasi ir kitų vairuotojų gebėjimai, todėl nereikėtų toliau važiuoti vien dėl to, kad taip elgiasi kiti. Jei matomumas itin prastas – sulėtinkite greitį, ar visai sustokite“, – aiškino pašnekovas.

Nepamirškite pagarbos kitiems

Specialistas taip pat patarė lyjant nesinaudoti automobiliuose esančiomis pastovaus greičio palaikymo sistemomis. Eismo sąlygos gali skirtis sulig kiekvienu nuvažiuotu kilometru, todėl vairuotojas turėtų automobilio kontrolę visiškai perimti į savo rankas.

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas antrino V. Miliui ir teigė, jog vos pradėjus lyti reikėtų imtis visų saugumo priemonių bei pasirinkti saugų greitį.

Be to, vairavimo mokytojas priminė, kad lietingą dieną vairuotojai turėtų nepamiršti ir elementarios eismo kultūros bei važiuodami šalia šaligatvio sumažinti greitį, o pastebėję šalia balos einantį pėsčiąjį, sulėtėti iki tiek, kad neaptaškytų pėsčiųjų taku einančio žmogaus.

„Yra visokių vairuotojų, vieni sumažina greitį, kiti nė neatleidžia akceleratoriaus pedalo, tačiau to nereikėtų pamiršti, kad eisme svarbi savitarpio pagalba ir supratimas, todėl važiuojant pro pėsčiąjį reikėtų stengtis nesukelti purslų“, – sakė A. Pakėnas.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.