Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) pateiktoje Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų statistikoje pažymėta, jog per praėjusį šių metų pusmetį užfiksuoti net 1523 atvejai, kai vairuotojai atliko lenkimo manevrus, kur tai daryti draudžiama.

Primena, ką praleidote

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič teigė, jog tokių atvejų, kai vairuotojai kitas transporto priemones lenkia kirsdami ištisinę liniją – daug. Pareigūnė patvirtino, kad vairuotojai nepaiso kelio ženklinimo ir į priešpriešinę eismo juostą išvažiuoja įkalnėje, prieš posūkį ar esant prastam matomumui. Per praėjusį pusmetį užfiksuoti ir 102 atvejai, kai vairuotojai į priešpriešinio eismo juostą įvažiavo pažeisdami KET.

Saugaus eismo ekspertai ir vairavimo instruktoriai aiškino, jog ištisinių kelio ženklinimo linijų reikėtų paisyti ir dėl to, kad jos apie galimą pavojų praneša net ir tada, kai kelio ženklo vairuotojas nepastebėjo.

„Pagrindinio kelio sankirta su šalutiniu keliu, kelio vingis, įkalnė, prastas matomumas, salelė, priartėjimas prie pagrindinio kelio – visais atvejais yra ženklai įspėjantys, kad lenkti gali būti pavojinga, tačiau net ir tada, kai jų vairuotojas nepastebi, jam apie tai primena kelio ženklinimas – ištisinės linijos, todėl jų reikėtų paisyti“, – sakė specialistai.

Automobilis kerta dvigubą ištisinę liniją. Kaunas, 2009 m. pavasaris

Lenkite po vieną, o ne būriu

Ekspertai teigė, jog svarbu ne tik paisyti ženklų ir ženklinimo, tačiau ir tinkamai laikytis KET ir nepažeisti numatytos lenkimo tvarkos. Vairuotojai į priešpriešino eismo juostą gali išvažiuoti tik tada, kai tai leidžiama, bei tik įsitikinę, kad tai daryti saugu ir jo nelenkia kitos transporto priemonės. Specialistai pabrėžė, kad dar prieš pradėdamas lenkimo manevrą, vairuotojas privalo parodyti posūkio signalą, o vos tik grįžęs į savo eismo juostą – jį išjungti.

Specialistai akcentavo, kad viena pagrindinių klaidų lenkiant yra ne tik išvažiavimas į priešpriešino eismo juostą kertant ištisinę ženklinimo liniją, tačiau ir lenkimo manevras tada, kai kitas eismo dalyvis jau yra pradėjęs lenkimo manevrą.

„Tokie atvejai, kai vienu metu į priešpriešinę eismo juostą išvažiuoja kelios transporto priemonės yra ne tik draudžiami, tačiau ir labai pavojingi. Antro, trečio, ar bet kurio kito eilėje esančio automobilio vairuotojo matomumas būna apribotas, todėl jis gali nepastebėti priešprieša atvažiuojančio automobilio, o tai gali nulemti eismo įvykį, kai susiduria priešais esančios transporto priemonės“, – pabrėžė ekspertai.

Klaipėdoje automobilis lenkia prieš geležinkelio pervažą ir kerta ištisinę liniją

Nukenčia ar net žūva žmonės

M. Kazanovič paaiškino, jog net 7 procentai eismo įvykių įvyksta tuomet, kai vairuotojai nesilaiko lenkimo taisyklių ar išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą, kai tai daryti yra draudžiama. Specialistė akcentavo, kad tokiais atvejais automobilio vairuotojas ir keleiviai būna sužalojami, o jei atliekant manevrą nebuvo laikomasi saugaus greičio – nepavyksta išvengti ir žūties.

Specialistai atkreipė dėmesį, jog nors vairuotojai neretai į kelio ženklinimo linijas numoja ranka, taip elgtis nevertėtų, mat kai kuriais atvejais, būtent kelio linijos gali padėti išsaugoti gyvybę.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.