Automobilių ekspertas Vitoldas Milius automobiliu keliauja itin dažnai, o kartais pasitaiko ir tokių kelionių, kuriose nuvažiuotas atstumas siekia dešimtis tūkstančių kilometrų. Kalbėdamas apie keliones, V. Milius akcentavo, kad kiekvienas vairuotojas turėtų daryti pertraukas, o jei yra galimybė, keistis su kitu vairuoti galinčiu žmogumi.

Atostogaudami pailsėkite

Kas kiek laiko vairuotojai turėtų daryti pertraukas ar keistis, V. Milius įvardyti negalėjo, mat tai, labai individualu. Anot jo, kai kurie žmonės nuvažiavę iki Lietuvos pajūrio jaučiasi itin pavargę, o kitų neišvargina net ir visa diena vairavimo.

„Žmonės yra labai skirtingi, todėl kiekvienas turėtų įvertinti ir suprasti savo galimybes. Nereikėtų spausti savęs ir norėti iškart nuvažiuoti iki tikslo, juk tada ir atostogų prasmė dingsta. Ilgai vairuojant atsiranda nuovargis, o tada silpnėja ir vairuotojo reakcija, todėl vairavimas gali tapti pavojingas“, – aiškino V. Milius.

Pašnekovas atskleidė, jog ilgose kelionėse siekdamas keliauti komfortiškai, jis sustoja kas tris valandas. Be to, teigė V. Milius, svarbu žinoti ne tik savo poreikius, bet klausyti keleivių – ilgos kelionės vargina ne tik vairuojantį.

Kelionės

„Pamankštinti kojas, pasivaikščioti ar tiesiog sustoti išgerti kavos gali norėti ir keleiviai, todėl reikėtų paisyti ir jų poreikių. Trumpi sustojimai gali būti puikus būdas prasiblaškyti nuo monotoniško vairavimo“, – sakė V. Milius.

Jei yra galimybė – pasikeiskite

Pašnekovas taip pat teigė, jog jei automobilyje važiuoja du vairuotojai, kurie kas kiek laiko keičiasi, svarbu, kad nė vienas jų nesistengtų pasirodyti prieš kitą, kad gali vairuoti ilgiau. Anot specialisto, vos pajutus, kad atsirado mieguistumas ar dėl kitų priežasčių vairuoti darosi sunku, vairuotojai turėtų pasikeisti.

V. Milius atkreipė dėmesį ir į tai, kad dažnai lietuviai, siekdami išvengti intensyvaus eismo, planuoja keliauti naktį, pavyzdžiui, tamsiu paros metu pravažiuoti, pavyzdžiui, Lenkiją. Visgi tokių planų geriau atsisakyti, mat žmogaus organizmas yra įpratęs naktį miegoti, todėl tikėtina, kad tokiu metu vairuojančio žmogaus reakcija taip pat bus lėtesnė.

Kelionės

„Naktį, kad ir kokia giedra ji bebūtų, mes matome prasčiau, o jei dieną vairavęs žmogus nusprendžia vairuoti ir naktį, tikėtina miego trūkumas dar labiau susilpnins vairuotojo gebėjimą kliūtį pastebėti laiku“, – sakė specialistas.

Pašnekovas pabrėžė, kad kiekvienos kelionės metu vairuotojas turėtų nepamiršti visada su savimi turėti vandens, mat tai bus ne tik naudinga organizmui, tačiau kai kuriais atvejais padės ir prasiblaškyti.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.