Lenktynininkas ir motociklininkas Vidas Stankevičius DELFI pasakojo, kad jauniems motociklų vairuotojams itin svarbu imtis kuo daugiau saugumo priemonių, kad būtų užtikrintas ne tik jų pačių, bet ir kitų eismo dalyvių saugumas.

Tik saugus greitis

Lenktynininkas teigė, jog visos pagrindinės klaidos ir problemos kyla dėl nepasirinkto saugaus greičio. Motociklininkas aiškino, jog kiekvienas vairuotojas saugaus greičio sąvoką supranta skirtingai, tačiau tiek patyrusiems, tiek neseniai prie motociklo vairo sėdusiems vairuotojams, anot V. Stankevičiaus, reikėtų prisiminti, kad saugus greitis niekada nebus didesnis nei leistinas greitis, todėl reiktų laikytis šios ribos ir jos neperžengti.

V. Stankevičius sakė, jog nepatyrę motociklininkai turėtų stebėti ne tik eismą pagrindiniame kelyje, tačiau ir sutelkti dėmesį į tai, kas vyksta šalutiniuose keliuose. Lenktynininkas aiškino, jog automobilių vairuotojai išvažiuodami iš šalutinių kelių, dažnai nepastebi pagrindiniu keliu atvažiuojančio motociklininko, todėl ant motociklo sėdintis žmogus turi būti itin budrus.

Su nemažai iššūkių motociklininkams tenka susidurti ir mieste. V. Stankevičius akcentavo, jog mieste motociklininkai neretai važiuoja automobilių aklosiose zonose, kai automobilių vairuotojai jų veidrodėliuose pastebėti negali, tad čia budrumo taip pat reikėtų neprarasti. Lenktynininkas taip pat teigė, jog tokiose situacijose taip pat itin svarbu, kad vairuotojai pasirinktų saugų greitį.

„Dažnam pasivažinėjimas motociklu yra pramoga, todėl jei labai norisi pasivažinėti greičiau, tam yra sudaromos sąlygos uždarose trasose, kurvyksta užsiėmimai ir gali atvažiuoti visi norintys pasimokyti ar palakstyti, kartu dalyvauja ir policijos pareigūnai, kurie taip pat gali duoti tikrai gerų patarimų. Svarbu suprasti, kad visos problemos kyla dėl greičio, todėl reikėtų griežtai laikytis Kelių eismo taisyklių“, – sakė V. Stankevičius.

Negali būti vietos aplaidumui

Lenktynininkas aiškino, kad vertėtų nepamiršti ir fakto, kad motociklas jautriau reaguoja ir į kelio nelygumus, ir į vairuotojo veiksmus, todėl norint užtikrinti, kad motociklu būtų saugu važiuoti, reikėtų atkreipti dėmesį į padangas.

„Dažnai lietuviai perka 8-10 metų senumo motociklus, todėl reikėtų atkreipti dėmesį, ar motociklo padangos nėra tokio paties amžiaus. Vairuotojai turėtų pasirūpinti, kad padangos nebūtų senos ir gerai sukibtų su kelio danga“, – aiškino motociklininkas.

Dėmesio – kelio darbai

V. Stankevičius taip pat jauniems motociklininkams patarė stebėti ir kelio būklę bei jos pasikeitimus. Vasarą yra nemažai remontuojamo kelio atkarpų, todėl, anot V. Stankevičiaus, tai yra dar viena priežastis, kodėl reiktų važiuoti lėčiau ir būti itin budriems.

„Tai, kad vakar važiavote keliu ir tų darbų nebuvo, nereiškia, kad jų nėra ir šiandien. Galbūt ten jau nebėra asfalto ar pabertas žvyras. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį į kelio dangą ten, kur susikerta pagrindinis kelias su šalutiniu. Be to, net jei kelyje nevyksta darbai, tačiau aplinkui – įvairios statybos ar dirbama žemė, reikėtų būti budriems. Būna, iš šalutinių kelių išvažiuoja traktoriai, kurie ant kelio paberia žvyro ar jo pribyra nuo vežamo krovinio, o tai yra labai pavojinga, nes motociklas gali tapti nevaldomas“, – sakė V. Stankevičius.

Nepamirškite pailsėti

Jei atostogų metu su motociklu nusprendžiama leistis į kelionę, lenktynininkas patarė neužsimoti per daug ir ilgesnių kelionių metu daryti pertraukas kas 45 minutes.

„Motociklininkas visą laiką turi būti budrus bei galvoti ne tik apie save, bet ir kitų eismo dalyvių veiksmus kelyje, jis turi numatyti begalę veiksmų į priekį, tačiau kiekvienas kilometras žmogų sekina, lėtėja reakcija, todėl reikėtų nepamiršti sustoti, pailsėti, atsigerti vandens bei užkąsti“, – sakė motociklininkas.

Visada su apsaugomis

Motociklininkas taip pat pastebėjo, kad net ir karščiausiomis vasaros dienomis nevertėtų ant motociklo lipti be specialios aprangos. Lenktynininkas teigė, jog šortai ir marškinėliai nėra ta apranga, kuri kritimo atveju apsaugos nuo traumų, o čiuožiant asfaltu nudeginta oda, anot V. Stankevičiaus, kartais yra daug skausmingesnė trauma nei lūžusi koja.

„Pats esu kritęs be specialios aprangos. Tuo metu važiavau vos 30 km/val. greičiu, tačiau to užteko, kad drabužiai iškart suplyštų, o aš likčiau su stipriai nudeginta oda. Šį kritimą prisimenu kaip vieną skausmingiausių traumų, todėl specialią aprangą reikėtų vilkėti visada“, – akcentavo V. Stankevičius.

Lenktynininkas jauniems motociklininkams taip pat patarė netaupyti perkant saugos šalmą, mat dažnu atveju brangesni šalmai būna kokybiškesni, o krentant tai yra vienintelė galvos apsauga, kuri gali išgelbėti ir gyvybę.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)