Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) viršininkas Vytautas Grašys aiškino, kad bėgant metams situacija Lietuvos keliuose po truputį keičiasi į gerą, tiesa, rezultatai pareigūnų vis vien netenkina, mat pokytis nėra toks didelis, kaip norėtųsi.

Mažiau, bet ne mažai

V. Grašys atskleidė, kad per pirmus penkis šių metų mėnesius sustabdyti 3717 neblaivūs vairuotojai. Iš jų 1633 nustatytas didesnis nei 1,5 promilės girtumas. Per tą patį laiką pernai buvo nustatyti 3776 neblaivūs vairuotojai, iš kurių daugiau nei 1,5 promilės „įpūtė“ 1785 vairuotojai.

Tiesa, kad situacija keičiasi, rodo ir kiti skaičiai. Pareigūnas aiškino, kad 2006 metais buvo nustatyta beveik 32 tūkst. neblaivių vairuotojų, o per 2018-uosius nubausta beveik 10 tūkst. tokių vairuotojų.

Kelių policijos viršininkas aiškino, jog įvertinus neblaivių vairuotojų statistiką, mažiau nei pusė yra tų, kuriems nustatomas sunkesnis girtumo laipsnis.

Išimčių nėra

V. Grašys paprašytas įvardyti nusižengiančius dažniausiai sakė, jog įvardinti vieną amžiaus grupę būtų sunku, mat neblaivūs prie vairo sėda ne tik patys jauniausi, bet ir 60-70 metų sulaukę vairuotojai.

„Galima sakyti, kad požiūris į vairavimo ir alkoholio derinimą yra neatsakingas. Dažnai girdime, kad sulaikytas neblaivus vairuotojas tiesiog suklydo, nes šiaip jis yra labai geras žmogus ir nereiktų jam gadinti gyvenimo. Būtent tai ir parodo, kad tolerancija neblaiviems vis dar yra“, – aiškino V. Grašys.

Veiksmų imasi ir visuomenė

Pareigūnas atkreipė dėmesį ir į tai, kad nemaža visuomenės dalis tapo sąmoningesnė bei nevengia imtis veiksmų, kad neblaivūs vairuotojai būtų sustabdyti.

„Per pastaruosius metus padaugėjo tokių žmonių, kurie paskambina ir praneša, kad kelyje yra įtartinas vairuotojas ar kad pažįstamo žmogaus nepavyko sustabdyti ir jis išvažiavo neblaivus. Tai parodo, kad kitiems eismo dalyviams yra svarbu, kokie vairuotojai dalyvauja eisme ir jie stengiasi pašalinti potencialų pavojų“, – sakė pareigūnas.

Pareigūnas taip pat pasakojo, jog nemažai prevencinių priemonių imasi Kelių policijos tarnyba. Lietuvos automobilių kelių direkcija bei kitos valstybinės institucijos. Policininkas aiškino, kad be keliuose vykdomų reidų yra organizuojamos ir įvairios saugaus eismo akcijos, taip pat vykdoma švietėjiška veikla tiek suaugusiems, tiek mokiniams.

Kelių policijos viršininkas pabrėžė, kad nors situacija ir keičiasi, yra labai svarbus visuomenės požiūris į šią problemą. Policininkas teigė, jog tik didėjant visuomenės sąmoningumui ir nepakantumui neblaiviems vairuotojams, Lietuvos keliuose galima bus jaustis saugiau.

„Svarbu, kad pati visuomenė netoleruotų alkoholio vartojimo, nesvarbu apie kokį transportą kalbėtume: automobilį, motociklą, sunkvežimį ar dviratį. Reikėtų suvokti, kad tai yra itin pavojinga ir toks žmogus turėtų jausti didžiulę gėdą dėl savo neatsakingumo. Alkoholis ir vairavimas yra du nesuderinami dalykai“, – pabrėžė V. Grašys.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (77)