Vairavimo instruktorius Andrejus Savčenko aiškino, jog itin lėtai važiuojantis vairuotojas pavojų kelia ne dėl savo automobilio greičio, bet dėl to, kad tas greitis skiriasi nuo srauto.

Pavojų kelia greičio skirtumai

Instruktorius teigė, jog važiuojant saugiausia yra judėti su srautu, tačiau tik tuo atveju, kai srauto greitis nėra didesnis nei leistinas. Pavojus kyla, kai atsiranda vienas ar keli automobiliai, kurių greitis ženkliai skiriasi – yra žymiai didesnis ar mažesnis.

„Numatytu greičiu važiuojantys vairuotojai ne visais atvejais gali laiku įvertinti tai, kad priekyje važiuojanti transporto priemonė važiuoja kur kas lėčiau nei leistina, todėl tokios situacijos neretai tampa avarinėmis, o kartais leistinu greičiu važiavusiam vairuotojui ne visada pavyksta laiku sustoti“, – aiškino A. Savčenko.

Vairavimo mokytojas sakė, jog atvejai, kai vairuotojai važiuoja kur kas lėčiau, neretai baigiasi susidūrimais, o kartais tokiose situacijose susiduria ne dvi, o trys ar net dar daugiau transporto priemonių.

„Kai lėtai judantį automobilį vairuotojas pastebi per vėlai, jis stabdo staigiai, o kadangi nemažai vairuotojų nesilaiko saugaus atstumo, tokiu atveju susidūrimo išvengti dar sunkiau“, – teigė žinovas.

Pasirinkite tinkamą eismo juostą

A. Savčenko akcentavo, jog jei staiga tenka sulėtinti greitį, ar atsiranda gedimas, dėl kurio leistinu greičiu važiuoti nėra galimybių, vairuotojai turi būti supratingi ir kaip įmanoma greičiau persirikiuoti į pirmą eismo juostą, kad greičiau važiuojantys vairuotojai laisvai galėtų judėti kitomis.

„Blogiausia, kai išties lėtai važiuojantys vairuotojai važiuoja antra ar trečia juosta. Tai ne tik pavojinga, tačiau ir kelia kai kurių vairuotojų nepasitenkinimą. Dėl to pastarieji pradeda greičiau ir agresyviau manevruoti“, – pastebėjimais dalinosi A. Savčenko.

Geriau sustokite

Vairavimo instruktoriaus nuomone, itin lėtai judantys vairuotojai yra dar pavojingesni tamsiu paros metu, esant prieblandai ar blogoms oro sąlygoms. A. Savčenko teigė, jog ribotas matomumas yra kertinis veiksnys lemiantis skaudžius eismo įvykius.

„Naktį, lyjant, esant tirštam rūkui, jei vairuotojas pernelyg lėtai važiuoja dėl automobilio gedimo, rekomenduočiau apskritai sustoti leistinoje vietoje ir laukti techninės pagalbos. Tokiomis sąlygomis lėtai judantys automobiliai yra ypač pavojingi, nes kiti vairuotojai jų gali nepastebėti ar negebėti tinkamai įvertinti atstumo ir greičio skirtumų“, – aiškino vairavimo instruktorius.

A. Savčenko akcentavo, kad kiekvienas vairuotojas atitinkamoje situacijoje turėtų pats įvertinti eismo sąlygas ir eismo saugumą bei priimti atitinkamus ir eismo saugumą užtikrinančius spendimus. Vairavimo mokytojas taip pat priminė, kad jei nusprendėte sustoti esant prastam matomumui, geriau pagalbos laukite automobilyje, o jei išlipti privaloma, tai padarykite tik apsivilkę ryškiaspalvę šviesą atspindinčią liemenę.