Susisiekimo ministerijos kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas Vidmantas Pumputis pritarė, kad automobilių vairuotojams vis dar trūksta pastabumo, o tokios naujovės, kaip elektrinio paspirtuko, vis dar ne vienas vairuotojas net ir nesitiki išvysti šalia.

„Automobilių vairuotojai pamatę dviratininką ar paspirtukininką turi suprasti, kad tai tokie patys eismo dalyviai, kaip ir jie. Visiems eismo dalyviams galioja KET, tik, deja, ne visi ir ne visada jų laikosi“, – sakė V. Pumputis.

Užblokuoja kelią

Specialistas teigė, jog itin daug problemų kyla bandant aiškintis, kas turi pirmumą kelyje. Pavyzdžiui, dažnai vairuotojai sukdami į dešinę nė nežvilgteli į tos pačios pusės šoninį automobilio veidrodėlį, nors būtent tai yra itin svarbu.

„Vairuotojai dažniau pažiūri į kairę ir kairės pusės šoninį veidrodėlį, tačiau sukdami į dešinę vis dar neturi įpročio pažiūrėti, kas dedasi dešinėje, o juk ten kelio pakraščiu gali važiuoti dviratininkas ar paspirtukininkas, kurie tame kelyje turės pirmumą prieš sukantį į dešinę. Taip pat nemažai problemų kyla ir dėl greičio, kai automobilio vairuotojai dviračių taką kerta nė nesumažinę greičio. Tokio elgesio pasekmės gali būti itin skaudžios“, – aiškino specialistas.

V. Pumputis pabrėžė, kad vairuotojai turi prisiminti, kad kaip ir sukant į kairę, reikia praleisti priešais atvažiuojančias transporto priemones, taip ir sukant į dešinę reikia atkreipti dėmesį, ar šalia nevažiuoja kiti eismo dalyviai, kuriuos automobilio vairuotojas sukdamas į dešinę privalo praleisti. Mat jau ne kartą buvo registruoti eismo įvykiai, kai dviratininkui ar paspirtuko vairuotojui automobilis užblokavo kelią.

„Šalia einantis dviračių takas yra prilyginamas tam pačiam pagrindiniam keliui. To reikėtų nepamiršti ir daugiau dairytis“, – akcentavo eismo saugumo specialistas.

Išreiškia nepagarbą ir sudaro kliūtis

Pašnekovas taip pat aiškino, kad itin didelė grėsmė kyla ir tuomet, kai automobilių vairuotojai savo transporto priemones palieka ant dviračių takų. Mat taip yra ne tik užblokuojamas pravažiavimas du ratus turinčiam transportui, bet ir jų vairuotojai priverčiami išvažiuoti į važiuojamąją kelio dalį, kur gali būti lengviau sužaloti, nes vairuotojai to taip pat gali nesitikėti ir jų nepastebėti.

Tiesa, ne ką mažiau pavojingos ir transporto priemonės stovinčios šalia dviračių takų, mat iš automobilių lipantys žmones neretai dureles atidaro nė neapsidairę. Anot V. Pumpučio, tiek dviratininkai, tiek paspirtukininkai jau ne kartą yra nukentėję dėl to, kad atsitrenkė į netikėtai atidarytas automobilio dureles.

„Vairuotojai ir jų keleiviai kartais būna per daug išsiblaškę, ar net pamiršta, kad judėti kitiems eismo dalyviams gali sutrukdyti ne tik važiuojantis, bet ir ne vietoje pastatytas automobilis. Žmonės turi įprasti, kad kelyje yra ne vieni ir turėtų daugiau dairytis“, – sakė V. Pumputis.

Svarbiausia – dairytis

Saugaus eismo specialistas pabrėžė, kad tiek automobilių, tiek kiti vairuotojai keliuose turėtų būti itin atidūs ir pasirūpinti tiek savo, tiek kitų eismo dalyvių saugumu.

„Viena pagrindinė taisyklė – manevruojant reikia dairytis bei įvertinti atstumą tarp artėjančių kitų eismo dalyvių. Itin svarbu, kad vairuojant būtų kuo mažiau veiksnių blaškančių dėmesį“, – kalbėjo jis.

Tiesa, V. Pumputis atkreipė dėmesį į dviratininkų ir paspirtukininkų elgesį bei priminė, kad pėsčiųjų perėjose šiems eismo dalyviams važiuoti yra draudžiama, todėl priartėjus prie važiuojamosios kelio dalies reikia sustoti, nulipti nuo turimos dviratės transporto priemonės ir per perėją ją varytis. Specialistas akcentavo, kad norint užtikrinti eismo saugumą, pasistengti turi ne tik automobilių vairuotojai, bet ir patys dviratininkai bei paspirtukininkai turi sudaryti sąlygas vairuotojams juos pamatyti.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.