Situacija vaizdo įraše – įprasta ir kone kasdien su panašia tenka susidurti kiekvienam vairuotojui. Sankryžoje, esančioje ten, kur susikerta Žirmūnų, Minties gatvės ir Šilo tiltas, dega šviesoforo sekcija, leidžianti sukti į kairę. Būtent taip elgiasi DELFI skaitytojas, pasidalinęs vaizdo įrašu.

Tuo, kad yra proga pasukti į dešinę, naudojasi ne vienas vairuotojas, atvažiuojantis nuo Šilo tilto pusės. Iš šios pusės važiuojantys vairuotojai gali sukti į dešinę, mat ant šviesoforo kabo metalinė lentelė su žalia rodykle, leidžianti tokį manevrą. Visgi vieno iš tokių, sukančių į dešinę, elgesys pribloškia. „Ford Focus“ vairuotojas, matomas vaizdo įraše, įžūliai užlenda priešais į kairę sukusį vairuotoją, pastarąjį priverčia stabdyti.

Įtampos netrūksta stebint vaizdo įrašą ir toliau – vaizdo įrašu pasidalinęs jo autorius nusprendžia persirikiuoti į antrąją eismo juostą, tačiau „Ford“ vairuotojas, pamiršęs posūkio signalą, nusprendžia dar kartą įlįsti priešais DELFI skaitytoją ir jo vėl nepraleisti. Taip „Ford“ vairuotojas elgiasi nepaisydamas to, kad priešais jį – nėra nei kliūties, nei kitų automobilių, dėl kurių tektų imtis tokio staigaus manevro.

Įsisenėjusi problema

Apie tai, kad metalinę lentelę prie šviesoforo vairuotojai traktuoja kone taip pat, kaip žalios šviesos signalą, O. Židovlenkova tikina girdinti gana seniai.

„Žmonės pyksta, kad tokios lentelės bus panaikintos 2020 m. Bet aš esu už tokių lentelių naikinimą, nes žmonės ėmė traktuoti ją taip, kaip nori. Tą parodo ir ši situacija“, – akcentavo pašnekovė.

Pasak jos, „Ford Focus“ vairuotojas turėjo nė nedvejodamas praleisti į kairę sukusį vairuotoją, tačiau vietoje to, jis lenda į priekį. Jeigu, komentavo instruktorė, į kairę sukęs vairuotojas būtų važiavęs greičiau, tekstų kviesti policijos pareigūnus ir aiškintis eismo įvykio aplinkybes.

Eismo žinovė pabrėžė, kad vairuotojai pamiršta įsiskaityti į KET punktą, nurodantį, kaip galima naudotis metaline žalia lentele, su rodykle, nukreipiančia į dešinę.

Darbų vykdymo metu galimi šviesoforų reguliavimo programų pakeitimai, keisis žaliųjų transporto koridorių veikimas, gali kisti įprasti šviesoforų reguliavimo režimai

„Taisyklėse aiškiai parašyta, kad važiuoti galima tik įsitikinus, kad tai daryti bus saugu, kad nebus trukdoma kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, kurių judėjimo kryptį kerta į dešinę ties metaline lentele sukantys vairuotojai“, – pabrėžė DELFI pašnekovė.

Vairavimo instruktorė pridūrė, kad mokydama pradedančiuosius vairuotojus ji visuomet akcentuoja, kad privažiavus tokią vietą sankryžoje, privaloma sustoti ties „Stop“ linija ar „Stop“ ženklu, įsitikinti, kad niekam nėra trukdoma, ir tuomet įvažiuoti į sankryžą stebint kitus eismo dalyvius ir jų važiavimo trajektorijas.

„Ir jeigu matoma, kad pagal trajektoriją automobilis važiuoja į pirmąją eismo juostą, reiškia, reikia stovėti ir laukti, kol ši juosta bus laisva“, – pamokė O. Židovlenkova.

Gali sukti į pirmą juostą

Anot vairavimo mokytojos, daugelis vairuotojų yra įsitikinę, kad į kairę sukantis eismo dalyvis privalo sukti į antrą, trečią eismo juostas, tačiau jokiu būdu negali sukti į pirmąją. Visgi tokia nuostata, sako O. Židovlenkova, yra klaidinga.

„Jei į kairę sukama iš vienintelės tą daryti leidžiančios eismo juostos, vairuotojas neprivalo pasirinkti antros ar tolesnės eismo juostos. Nesvarbu, ar vairuotojas pasirinks antrą, ar pirmą eismo juostą, jo veiksmai nebus tapatūs persirikiavimui. Tad sukantys į kairę vairuotojai gali laisvai rinktis, į kurią eismo juostą jie taiko, jeigu ženklai nenurodo kitaip“, – priminė KET instruktorė.

Kitokia situacija susiklosto tada, kai į kairę leidžiama sukti keliomis eismo juostomis. Tuomet vairuotojai turėtų rinktis juostas atitinkamai pagal savo užimamas eismo juostas. Tai yra, iš pirmosios į kairę sukti leidžiančios juostos taikyti į pirmąją, iš antrosios – į antrąją.

Kaune automobiliui „Toyota“ pasipainiojo šviesoforas

Analogiškų vietų – nemažai

Anot instruktorės, nufilmuota sankryža – ne vienintelė, kurioje kyla incidentai tarp sukančių į kairę degant leidžiamam šviesoforo signalui ir tarp sukančių į dešinę, kai tą leidžia metalinė lentelė.

„Tokia pati sankryža yra prie „Forum Palace“: vieni vairuotojai apsisuka, o kiti – bando pasukti į dešinę ir galvoja, kad tas, kas apsisuka, privalo praleisti tą, kuris suka į dešinę, ir vadovaujasi dešinės rankos taisykle. Bet šiuo atveju ši taisyklė negalioja – vadovautis reikia šviesoforo signalais. Kitaip tariant, metalinė lentelė leidžia sukti į dešinę tada, kai vairuotojas netrukdo absoliučiai niekam“ – akcentavo O. Židovlenkova.

Sukti į dešinę neprivalo

Pašnekovė atkreipė dėmesį ir į tai, kad stovintys eismo juostoje, kurioje esantiems vairuotojams metalinė lentelė suteikia galimybę pasukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, neprivalo nei sukti į dešinę, nei užleisti kelio tą norintiems padaryti.

„Man pačiai teko matyti tokią situaciją, kai vairuotojas pypseno esančiam priekyje, kad šis pasitrauktų, mat norėjo pasukti į dešinę – tą leido metalinė lentelė“, – prisiminė O. Židovlenkova.

Vairavimo instruktorei pasiteiravus, kodėl vairuotojas naudoja garsinį signalą, šis paaiškino, kad nori pasukti į dešinę ir priekyje esantis vairuotojas užstoja kelią. Tąkart O. Židovlenkova nekantriam vairuotojui priminė KET punktą, nurodantį, kad metalinė lentelė, nukreipianti į dešinę, nesuteikia prievolės šioje juostoje sustojusiems vairuotojams praleisti tų, kurie suka į dešinę.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (151)