„Atsargiai, išvažiuojant iš Žirmūnų žiedo Olandų žiedo link, pirmoje juostoje didelė duobė, galima ratus palikti“, „Nemaža duobė Eišiškių plente, važiuojant nuo Vaidotų“, „Atsargiai ant Vaidotų viaduko, duobė kaip tik ratų remontui“, „Aštriabriaunė duobė Žalgirio gatvėje“, „Didelė duobė prie Fontanų namų, jau gal 10 automobilių paliko ratus“ – tokiais perspėjimais mirga Vilniaus vairuotojams skirtos feisbuko grupės.

Ne geriau ir Kaune – čia policijos pareigūnai dešimtimis skaičiavo vairuotojus, kurie įlėkę į atsivėrusias aštriabriaunes duobes prasikirto ratus ir toliau važiuoti savo eiga negalėjo.

Vairuotojai grūmoja kumščiais gatves prižiūrinčioms tarnyboms, tačiau kelininkai primena fiziką ir neslepia, kad gatvėse pabirusios duobės – tik pradžia.

Kur atsiranda dažniausiai

Vilniaus gatves prižiūri dvi pagrindinės tarnybos: UAB „Grinda“ ir UAB „YIT Lietuva“. Pastaroji bendrovė rūpinasi Vilniaus vakarine ir šiaurine dalimis, „Grindai“ atitekę pietinės, centrinės ir rytinės miesto teritorijos.

Egidijus Steponavičius, „Grindos“ atstovas, sako, kad duobės dažniausiai atsiranda asfalto ruožų sujungimuose. Ten, kur klojamas ištisinis asfalto sluoksnis, jų nebūna, tačiau posūkiuose, įvažiavimuoe ir išvažiavimuose, kitose vietose, kur asfalto sluoksniai jungiami, yra tikimybė išlįsti duobėms.

„Reikia prisiminti fiziką. Vanduo, patekęs į nedidelį įtrūkumą, užšąla ir šaldamas plečiasi. Prasidėjus atodrėkiui įtrūkimas jau būna didesnis, o intensyvaus eismo gatvėse jį greitai didesniu praverčia pravažiuojantis transportas“, – aiškina E. Steponavičius.

Jis pasakoja, kad iškvietimų telefonu Vilniuje netrūksta, daugiau nei 60 atsivėrusių įgriuvų užregistruota elektroniniais būdais. Duobių atsirado ir gatvėse, ir daugiabučių kiemuose. Tačiau „Grindos“ atstovas sako, kad pirmenybė teikiama gatvėms, kur eismo judėjimas vyksta didesniu greičiu, kiemų remontas prasidės vėliau, pavasariui jau įsibėgėjus. Be to, sako E. Steponavičius, vairuotojams neverta sukti galvos, kuriai įmonei skambinti – galima apie duobes pranešti arba trumpuoju telefonu 1355, arba duobes pažymėti „Waze“ programėlėje, o „Grindos“ specialistai, jei gatvę remontuoti priklauso ne jiems, praneš atitinkamai bendrovei.

Užtaiso per tris dienas

Gavus pranešimą apie duobę, sako „Grindos“ atstovas, stengiamasi ją užtaisyti kuo greičiau. Pirmiausia, laikinam užtaisymui, naudojamas frezuotas asfaltas. E. Steponavičius mini, kad būtų galima naudoti ir smėlį ar žvyrą, tačiau šiais užpiltos duobės netrunka išsivažinėti, tad frezuotas asfaltas kur kas patikimesnis.

Tuomet į gatves pajuda mobilioji komanda, užtaisanti duobes ilgam. „Grindos“ atstovas sako, kad jų komandos veikia dviem pamainomis, kad spėtų užtaisyti kuo daugiau duobių. Daugumą duobių, sako pašnekovas, stengiamasi užtaisyti per tris dienas nuo pranešimo gavimo pradžios.

Remontuojant įgriuvas, sako E. Steponavičius, duobės kraštai išpjaunami, ji pagilinama iki reikalingo asfalto sluoksnio. Jei joje yra vandens, šis išvalomas mechaniškai. Tuomet šildomi duobės kraštai, sutepami siūlių sandarikliu ir duobė užpilama karštu asfaltu, kuris sutankinamas naudojant vibracinę plokštę.

Anot pašnekovo, nieko baisaus, jei kelias nėra sausas ar lyja, mat išvalius vandenį iš duobės ir išpylus karštą asfaltą, visas vanduo išgarinamas. Jis neslepia, kad gali nutikti ir taip, kad kelininkai remonto medžiagas pils į vandens pilną duobę, bet tokiu atveju atsiradusi duobė greičiausiai užtaisoma laikinai, o vėliau bus suremontuota tinkamai.

Kol kas tik pradžia

Pirmosios išlindusios duobės – tik vairuotojams sudėtingo sezono pradžia. Jau šią savaitę atodrėkį vėl pakeis šaltis ir nedideli gatvių įtrūkimai turės šansą virsti nemažomis duobėmis. Anot E. Steponavičiaus, įšalas baigiasi maždaug gegužę, tad duobės didmiesčiuose bus užtaisinėjamos iki pat birželio, o tada prasidės visi planiniai gatvių remonto darbais.

Kalbėdamas apie tai, ką gali padaryti vairuotojai, pastebėję nemažą ir sunkiai pamatomą duobę, E. Steponavičius akcentavo, kad pirmiausia reikėtų pranešti apie ją telefonu 1355 arba pažymėti „Waze“ programėlėje, o tuomet apsvarstyti, ar kelyje esančią kliūtį įmanoma pažymėti taip, kad ją pastebėtų kiti vairuotojai.

Nepaisant to, akcentavo žinovas, vairuotojai turėtų prisiminti, kad žiema – ne vien tik sniegas, ledas, plikledis, bet ir per atodrėkius išlendančios duobės.

„Dabar tamsusis paros metas tęsiasi labai ilgai, šlapia, asfaltas blizga, todėl pamatyti kliūtis sunku. O vairuotojams atrodo, kad kelias geras, galima lėkti. Visgi dar reikėtų važiuoti atsargiau“, – pabrėžė pašnekovas.

Beje, nors vairuotojai grūmoja kelininkams ir kaltina juos, už kelių būklę atsakingi jų šeimininkai, šiuo atveju, miestų savivaldybės. Būtent joms turėtų skrieti vairuotojų priekaištai.

Turi informuoti pagalbos numeriu

Policijos pareigūnai DELFI pasakojo, kad pirmosiomis vasario dienomis policijos pareigūnams apie duobėse apgadintus automobilius buvo pranešta 16 kartų. Tikėtina, kad įvykių skaičiuojant atskiras apskritis gali būti ir daugiau.

Pasak policijos atstovų, duobėje automobilį apgadinęs, ratus pramušęs vairuotojas apie incidentą turi pranešti trumpuoju pagalbos numeriu 112.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (95)