„Kelių priežiūra“ pabrėžia, kad blogiausia situacija susiklostė rajoniniuose keliuose, kurie yra žemiausio priežiūros lygio. Tokie keliai nėra barstomi nei smėlio, nei druskų mišiniais. Tokie keliai žymimi kodu R3.

„Ieškome efektyviausių sprendimų, kaip padidinti geresnį pravažiuojamumą keliuose. Dėl sunkių klimatinių sąlygų daugėja eismo įvykių”, – kalba Kelių priežiūros ir statybos departamento direktorius Petras Džervus.

Susidarius ekstremaliai situacijai, priimtas sprendimas skirti daugiau technikos R3 keliuose: jau šiandien rajoniniuose žemiausio priežiūros lygio ruožuose dirba 150 mechanizmų, kurie šukuoja žvyrkelius, barsto druskos-smėlio mišiniu juodą dangą.

Vairuotojai socialiniuose tinkluose informuoja, kad slidūs ne tik rajoniniai keliai, bet ir atokesnės gatvelės miestuose. Skundžiamasi, kad sunku užkilti į kalnelius, atsargiau važiuoti raginama posūkiuose.

Portale Eismoinfo.lt skelbiama, kad prasčiausios eismo sąlygos susiformavo ketvirtadienį. Dėl buvusių ir besitęsiančių kritulių, teigiamos oro temperatūros dieną, antroje dienos pusėje spustelėjęs šaltukas ant mažesnio eismo intensyvumo kelių suformavo plikledį.

Stengiamasi spėti šiuos kelių ruožus pabarstyti arba nuvalyti, tačiau vairuotojai, kurie penktadienį važiuos atokesniais keliais, kuriuose eismo nedaug, privalo būti ypatingai atidūs.

Ne ką lengviau bus ir naktį, mat sinoptikai prognozuoja, kad ketvirtadienio naktį laukia krituliai, daugiausia sniegas ir šlapdriba. Daugelyje vietų formuosis plikledis.

Kam pranešti apie sudėtingas eismo sąlygas

DELFI primena, kad pranešti apie sudėtingas eismo sąlygas valstybiniuose, rajoniniuose keliuose galima „Eismo informacijos centrui“ trumpuoju telefonu 1871.

Apie prastas eismo sąlygas Vilniuje galima pranešti telefonu 1355.

Permainingas oras tapo iššūkiu

Permainingas oras, šokinėjanti temperatūra nuo minuso iki pliuso, per vieną dieną visoje Lietuvoje iškrentantis sniegas, lijundra tampa tikrais iššūkiais.

„Keliuose dirbantys specialistai, reaguodami į situaciją, dažnai darbus pradeda anksčiau nei jiems įprasta. Įmonė jau nuo praeitų metų gruodžio vidurio dirba padidintu režimu žiemos priežiūroje: lyginant su ankstesniais metais į kelią išvažiuojame du kartus dažniau, per 1 mėnesį išbarstėme 53 tūkst. tonų druskos – 883 vagonus, kas sudaro pusę praeito sezono kiekio”, – teigia P. Džervus.

Siūlo keisti kelių statusą

Pasak Kelių priežiūros ir statybos departamento vadovo, įmonė analizuoja kiekvieną įskaitinį įvykį ir vertina Kelių tarnybų veiksmus, esant reikalui atlieka korekcijas.

„Dar pernai kėlėme klausimą dėl R3 kelių, kuriais važinėja ir mokykliniai, ir maršrutiniai autobusai. Buvo teikti pasiūlymai tiek Lietuvos automobilių kelių direkcijai, tiek Susisiekimo, Švietimo ministerijoms. Pristatėme atliktą analizę, rekomendacijas kelti priežiūros lygį, alternatyvius būdus, kaip didinti vaikų, keliaujančių mokykliniais autobusiukais, saugumą“, – pabrėžia P. Džervus.

Pasak jo, teigiamą rezultatą duotų bent jau R3 – menkiausio priežiūros lygio – kelių pakėlimas į R2. Tokie keliai būtų ne tik valomi, bet ir barstomi, o tai ženkliai padidintų eismo saugumą.

Šiuo metu yra 10 756 km nebarstomų kelių. Kaip teigia P. Džervus, šiam sprendimui įgyvendinti, reikalingos papildomos lėšos. Šiomis dienomis vyksta diskusijos su LAKD, teikiami paskaičiavimai, tikimasi, kad sprendimas bus priimtas dar penktadienį.