Vairuotojams privalu ne tik laiku pasikeisti padangas, bet ir naudoti tokias, kurios atitinka Kelių eismo taisyklėse (KET) numatytus reikalavimus, akcentuojama pranešime žiniasklaidai.

Koks turi būti protektoriaus gylis

Žiemą eksploatuojamų padangų protektoriaus gylis privalo būti ne mažesnis nei 3 mm. Saugaus eismo ekspertai ir dauguma gamintojų akcentuoja, kad minimali riba yra toli gražu ne pati saugiausia. Jų rekomenduojamas minimalus žieminių padangų protektoriaus gylis siekia 4-5 mm.

Vasarinių padangų, kuriomis važinėti leidžiama nuo balandžio 1 iki lapkričio 9 dienos, protektoriaus gylis turėtų būti ne mažesnis nei 1,6 mm. Dygliuotas padangas naudoti galima jau nuo lapkričio 1 iki balandžio 9 d.

Vairuotojai turėtų žinoti, kad ant tos pačios automobilio ašies esančios padangos privalo būti vienodo modelio, o jų protektoriaus gylis negali skirtis daugiau nei 5 mm.

Montuoti skirtingų modelių padangas galima tik ant skirtingų automobilio ašių. Svarbu ir tai, kad padangos nebūtų pernelyg nusidėvėjusios, būtų tinkamai parinktos ir sumontuotos – neliestų kėbulo ar pakabos detalių, neribotų ratų apsisukimo kampų ir neišsikištų už kėbulo ribų.

Sumokės, bet pinigus susigrąžins

Draudimo bendrovės „Ergo“ Transporto žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas sako, kad į prievolę naudoti sezonui tinkamas padangas vairuotojai turėtų žiūrėti atsakingai, nes nuo to priklauso jų pačių ir kitų eismo dalyvių saugumas.

„Vasarinių padangų sukibimas su kelio danga žiemos sąlygomis yra gerokai prastesnis, todėl net ir menkiausia šlapdriba, iškritęs sniegas ar ypač plikledis važiavimą tokioms sąlygoms nepritaikytomis padangomis daro labai rizikingą“, – sako jis.

Be to, draudimo eksperto teigimu, įvykus eismo įvykiui ir nustačius, kad jam įtakos turėjo netinkamų padangų naudojimas, kaltininkui gali būti nemokama draudimo išmoka – net, jei jis yra apsidraudęs „Kasko“.

Tuo atveju, jeigu avarijos kaltininkas, važiuojantis vasarinėmis padangomis, savo transporto priemonę yra apdraudęs tik privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, nukentėjusiai pusei nuostoliai bus atlyginti. Visgi draudimo bendrovė iš prasižengusio asmens regreso tvarka gali sumokėtą sumą išieškoti.

Nuobaudas už automobilio netinkamomis padangomis eksploatavimą gali skirti ir policija. Už tokį KET pažeidimą skiriama bauda gali siekti nuo 28 iki 43 eurų. Be to, gali būti panaikinamas ir automobilio techninės apžiūros galiojimas.

Svarbi ir priežiūra

„Reikėtų nepamiršti, kad numontuotos sezoninės padangos iki kito rudens ar pavasario turėtų būti laikomos taip, kad jų neveiktų temperatūrų skirtumai ar drėgmė. Priešingu atveju, kitam sezonui jos jau gali būti netinkamos. Kokiu nors būdu pažeidus padangą – įvažiavus į gilesnę duobę, užvažiavus ant šaligatvio briaunos ar kitos kliūties, taip pat ant padangos paviršiaus atsiradus įtrūkimams ar guzams reikėtų kreiptis į specialistus, kad šie pažeidimus pašalintų ar padangą pakeistų“, – sako R. Bieliauskas.

Anot jo, renkantis padangas žiemos sezonui reikėtų atkreipti dėmesį į jų ženklinimą – ant jų turėtų būti snaigės arba M+S simbolis. Taip pat reikėtų įvertinti ir kitus padangų parametrus, tokius kaip pasipriešinimą riedėjimui, stabdymo savybes ir triukšmo lygį. Šios padangų charakteristikos nuo geriausios iki blogiausios vertinamos raidėmis nuo A iki F.

Pabrėžiama ir tai, kad rekomenduojama retkarčiais patikrinti slėgį padangose, mat važinėjant per daug pripūstomis arba pernelyg tuščiomis padangomis, šios dėvisi nevienodai, tad kartais net viena žiema naujam padangų komplektui gali būti paskutinė.