Net ir didelę vairavimo patirtį turintys vairuotojai negali atsipalaiduoti, nes rudens ir žiemos sezonais įvairių eismo įvykių, priklausomai nuo oro sąlygų, padaugėja net iki 50 proc., teigiama žiniasklaidai išplatintame pranešime. Tokiu laikotarpiu vienos dažniausių eismo įvykių kaltininkių – sezonui nepritaikytos padangos ir kontrastingas oras, kai naktį spaudžia šaltukas ir vyrauja neigiama oro temperatūra, o dieną saulė sušildo orą iki teigiamos.

Pasak draudimo bendrovės „Compensa Vienna Insurance Group“ žalų departamento vadovo Mindaugo Balinsko, pavojingiausias paros laikas vairuotojams – rytas. Vienas iš būdų, kaip galima atpažinti drastiškai pasikeitusias oro sąlygas ryte – apžiūrėti kieme per naktį stovėjusį automobilį bei atkreipti dėmesį į šaltuko paliktus pėdsakus aplinkoje. Jei šerkšnas „papuošė“ automobilio stiklus, vertėtų suskubti keisti vasarines padangas, su kuriomis, tikėtina, jau gali būti per slidu pradėti kelionę.

„Jei jau ryte randate apšalusius automobilio stiklus, o balose susiformavo plonas ledo sluoksnis – delsti nereikėtų. Viadukai ar tam tikros kelių atkarpos tokiais momentais jau gali tapti itin slidžios. Tokios eismo sąlygos dažnai baigiasi nemaloniais netikėtumais ir net skaudžiais eismo įvykiais“, – sako M. Balinskas.

Automobilių servisas (asociatyvi nuotr.)

Problema – nudėvėtos padangos

Tiesa, kaip pastebi draudikai, vairuotojai tampa vis sąmoningesni ir atvejai, kuomet eismo įvykiai atsitinka dėl šaltuoju metų laiku naudotų vasarinių padangų, yra vis retesni. Tačiau kartu ryškėja kita problema – nusidėvėjusios arba jau naudoti netinkamos padangos. Dėl labai nudėvėtų žieminių padangų protektoriaus gylis nebesiekia minimalių 3 milimetrų ir dėl to iškyla pavojus vairuotojo bei jo keleivių saugumui.

Keičiant vasarines padangas į žiemines, patartina netaupyti ir rinktis kokybiškas, specialistų parekomenduotas arba jau išbandytas žinomų gamintojų padangas. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį ir į padangų pagaminimo datą, ypatingai, jeigu jos perkamos ne naujos. Padangos mišinys laikui bėgant praranda savo savybes, tad dešimties metų senumo padanga jau nebus tokia gera ir neužtikrins tokio pat saugumo kaip nauja.

Net jei kokybiškos ir naujos padangos jau turėtų duoti pagrindo jaustis saugiau, draudikai atkreipia dėmesį, kad jos vis dėlto negali visiškai padėti išvengti slydimo, todėl visuomet svarbu pasirinkti ir tinkamą greitį.

„Vairuotojui pravartu nuolat stebėti kelio dangos būklę bei oro sąlygas ir atitinkamai pasirinkti saugų greitį, kad galėtų net ir esant slidžiai kelio dangai automobilį suvaldyti ir sustoti. Tačiau jei visgi išvažiavus į kelią jis pasirodo esantis slidus, geriausia, ką galima daryti tokiu atveju, – sustoti ir kelionės toliau netęsti. Galima pasinaudoti automobilio transportavimo paslauga, kuri skirta tokiems nenumatytiems atvejams kelyje ir eismo dalyvių saugumui užtikrinti“, – sako M. Balinskas.

Ką daryti su senomis

Prasidėjus padangų keitimo sezonui, verta apsvarstyti ne tik saugumo ar su kelionės komfortu susijusius klausimus, bet ir tai, kaip tinkamai išmesti ar panaudoti senas, sutrūnijusias padangas. Kaip pastebi atliekų tvarkymo bendrovės „Ecoservice“ Projektų vadovas Vitalijus Andrejevas, pavasario ir rudens sezonais, kai yra keičiamos padangos, į stambiagabaričių atliekų aikšteles jų pristatoma 15-20 proc. daugiau. Vis dėlto senų, nusidėvėjusių padangų padaugėja ne tik specialiose aikštelėse, bet ir paliktų netinkamose vietose – prie buitinių atliekų konteinerių, kiemuose ar tiesiog patvoriuose.

„Galimybių, kaip patogiai, gamtai draugiškai ir be vargo atsikratyti padangomis, yra ne viena. Senas padangas nemokamai galima pristatyti į atliekų aikšteles, kurių iš viso Lietuvoje yra net 95 – kiekvienoje apskrityje bent po keletą. Taip pat, už simbolinę 1,5 euro sumą jas galima palikti „Ecoservice“ rūšiavimo bazėje, esančioje Vilniuje, Gariūnų g. 71. Nereikalingas padangas galima palikti ir ten, iš kur jos buvo įsigytos, arba jas keičiant servise“, – sako V. Andrejevas.

Sudilusios ir eksploatuoti netinkamos guminės padangos yra naftos produktai, todėl jas šalinti su komunalinėmis atliekomis yra žalinga. Tvarkingai į atliekų rūšiavimo centrus pristatytos senos padangos, pasak V. Andrejevo, tampa naudinga žaliava tolimesniam naudojimui. Jos perdirbamos į kitos paskirties daiktus ar statybines medžiagas. Štai „Ecoservice“ surinktas padangas atiduoda perdirbti į cemento gamyklas ir parduoda į Lenkiją, kur jos naudojamos kelių tiesimui. Be to, senos padangos yra tinkama medžiaga gaminti gumos granulių dangas lauko aikštelėms.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (60)