Apie tai diskutuojama su vaikais, jiems dalijami patarimai ir pastabos, kaip keliauti saugiai. Pašnekovė džiaugiasi, kad be išimties visi ikimokyklinio amžiaus vaikai važiuoja jiems skirtose kėdutėse, tačiau yra ir kas neramina.

„Rūpestį kelia tai, kad atsiranda vaikų, kurie jau vyresni, bet jų ūgis dar nesiekia 135 cm ūgio ir tėvai jiems leidžia važiuoti ne kėdutėje.

Kai šia tema kyla diskusija, vaikai klasėje sustoja į eilutę ir vienas paskui kitą matuojasi ūgį. Dažnai tie, kurie yra labai drąsūs ir galvoja, kad yra pakankamai dideli, pamatavus ūgį paaiškėja, jog dar negali važiuoti ne kėdutėje.

Todėl mes paaiškiname, kad jiems tai yra labai nesaugu, nes automobilių saugumo sistemos sukurtos atitinkamo ūgio žmonėms, todėl kėdutė jiems yra privaloma, kol jie dar nesiekia 135 cm ūgio“, – LRT RADIJO laidai „10–12“ pasakoja Z. Kuprienė.

Metodininkė pastebi, kad pagal eismo statistiką daugiausia vaikų sužalojami kaip pėstieji, tačiau kaip keleiviai jie taip pat nukenčia dažnai.

„Eismo statistikoje tai yra antras skaičius, kai vaikai nukenčia kaip keleiviai. Tai vyksta ir keleiviniame transporte, ir važiuojant lengvaisiais automobiliais“, – pastebi Z. Kuprienė.

Universalios visiems netiks

Vaikiškų prekių tinklo „Kotryna“ atstovas Saulius Vienažindys sako, kad vis daugiau tėvų, rinkdamiesi vaikišką kėdutę, dėmesį kreipia ne į kainą, bet į tai, kiek kėdutė yra saugi. Tačiau didelė dalis pirkėjų mėgina sutaupyti ir perka universalias kėdutes, kurios, pasak eksperto, nėra pats geriausias pasirinkimas.

„Norėčiau atkreipti dėmesį, kad nuostata, jog sutaupysime pinigų pirkdami universalią kėdutę nėra teisinga. Kėdutės, kurios skirtos nuo 9 iki 36 kilogramų, visgi ne visai tinka nei 9, nei 36 kilogramų vaikui. Reikėtų priimti nuostatą, kad vaikas turi išaugti tris kėdutes – nuo gimimo, kita yra nuo 9 iki 15, ir trečia nuo – 15 iki 36 kilogramų“, – akcentuoja S. Vienažindys.

Naujausi ES saugumo standartai numato, kad vaikiška kėdutė turi būti parenkama atsižvelgiant į tris pagrindinius kriterijus: vaiko amžių, svorį ir ūgį. Taip pat rekomenduojama vaiką kuo ilgiau vežti nugara į priekinį automobilio stiklą. Ekspertas paaiškina, kodėl.

„Įsigaliojus naujiems ES saugumo standartams nurodoma, kad pats saugiausias keliavimo būdas vaikams yra atbulai važiavimo krypčiai. Taip yra todėl, kad apie 25 proc. vaiko kūno svorio sudaro galvytė, todėl tokioje pozicijoje galva atsiremia į atramą ir avarijos atveju nukentėti rizika yra mažesnė“, – LRT RADIJO laidai „10–12“ teigia S. Vienažindys.

Pašnekovas sutinka, kad saugi vaikiška kėdutė – dar ne viskas. Kaip ir daugeliu kitų atvejų, taip ir kalbant apie vaikiškas kėdutes, net ir geriausias daiktas gali būti mažai ko vertas, jei jis naudojamas neteisingai.

„Net ir pati saugiausia kėdutė yra nelabai ko verta, jei ji automobilyje pritvirtinta neteisingai, pavyzdžiui, neatjungus priekinių keleivio saugos oro pagalvių. Iš tikrųjų, prieš perkant reikėtų atvykti į parduotuvę ir pasikonsultuoti, kad konsultantai patartų, kaip kėdutę saugiai įvirtinti automobilyje“, – pataria S. Vienažindys.

Parengė Vytenis Kudarauskas

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)