Vairavimo mokytojų gildijos vadovas Robertas Litvaitis pataria, kad pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į sankryžas.

„Kalbant bendrai, tai atidžiausiais reikėtų būti didžiosiose sankryžose. Be to, mažiau įgudę vairuotojai turėtų būti itin akyli, kur eismas vyksta ratu. Būtent žiedinėse sankryžose dažnai nesilaikoma manevravimo taisyklių. Iš provincijos atvykę vairuotojai nėra įpratę, kad didelėse sankryžose judėjimas leidžiamas ne visomis kryptimis. Būna, kad suka ten, kur neleidžiama. Labai dažnai tai tenka matyti kauniečiams žinomoje „Aklųjų“ sankryžoje Savanorių prospekte. Čia neleidžiami kairieji posūkiai važiuojant Savanorių prospektu. Manau, kad rugsėjo mėnesį čia pamatysime ne vieną sukantį jaunuolį“, – DELFI teigė R. Litvaitis.

Be jokios abejonės, naujokams Kaune vienas didžiausių iššūkių – Pilies žiedinė sankryža, kurioje eismas vyksta ne taip, kaip įprasta kitose žiedinėse sankryžose. Tokių netradicinių žiedų Kaune yra ne vienas.

„Privaloma duoti kelia atvažiuojantiems per tiltą nuo Vilijampolės. Tačiau tai ne viskas – privaloma duoti kelią ir judantiems link Jonavos gatvės Gertrūdos gatve. Tai nėra standartinė situacija, o tokių žiedų Kaune mes turime netgi tris. Tai unikali eismo organizavimo sistema. Be Pilies žiedo, panaši situacija ir Birželio 23-osios gatvės – V. Krėvės prospekto sankirta bei Vilijampolėje esanti Jurbarko, Tilžės, Panerių gatvių bei Raudondvario plento sankryža. Visos šios sankryžos unikalios tuo, kad važiuojant ratu privaloma duoti kelią įvažiuojančiam transportui. Tai nėra įprasta“, – pastebėjo R. Litvaitis.

Iššūkis – ir vienpusio eismo gatvės

„Tiems, kad studijuos veterinariją ar medicinos mokslus, nemažai teks važinėti po Vilijampolę. Čia daug vienpusio eismo gatvių, kur manevravimo taisyklės savotiškos. Skirtingai nei kitur, čia posūkiai į kairę vyksta nuo kairiojo gatvės krašto. Esu tikras, kad čia matysime jaunų vairuotojų, kurie suks į kairę nuo dešinio krašto, nes ko gero nebus užtikrinti, kad kaire eismo juosta nebus priešpriešinio eismo“, – sako specialistas.

Dar vienas studentų traukos taškas – centras ir senamiestis.

„Siaurose senamiesčio gatvelėse taip pat daug vienpusio eismo gatvių. Ten taip pat bus problemų su manevravimu“, – neabejojo R. Litvaitis.

Nepasiduoti norui važiuoti greitai

Jei pačiame Kauno mieste studentai turėtų atkreipti dėmesį į ženklus ir jais vadovautis, tai laikinosios sostinės prieigose naujokų laukia tikras iššūkis – tūkstančiai automobilių kasdien juda magistrale A1. Norinti patekti į „Megą“ nepatyrusiam vairuotojui gali būti ir sunkoka, nes jau kuris laikas A1 kelias ties Kaunu iš esmės yra kaip vidinė Kauno gatvė, kuria kasdien į namus priemiesčiuose juda tūkstančiai žmonių.

„Patarimas būtų banalus, tačiau paprastas ir protingas. Pirmiausia – neskubėti ir nepasiduoti norui važiuoti greitai. Reikia stebėti kelio ženklus, stebėti kitus eismo dalyvius ir situaciją vertinti kritiškai. Reikia suprasti, kad galbūt ir kiti daro pažeidimus ir tam nepasiduoti. Dar vienas dalykas – nepervertinti savo galimybių. Yra didelė tikimybė, kad naujokas mieste neteisingai supras situaciją ir reikia padidinto atsargumo“, – sakė R. Litvaitis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)