Norintiems išsinuomoti automobilį tereikia turėti išmanųjį telefoną. Naudojantis programėle sudaryti sutartį ir naudotis mašina tiek, kiek reikia. Tiesa, pavasarį išsinuomojęs mašiną, neblaivus vairuotojas sukėlė eismo įvykį, per kurį žuvo kito automobilio keleivė.

Automobilių nuomos bendrovių savininkai iki šiol suka galvas, kaip neprileisti prie nuomojamų mašinų ne tik neblaivių, bet ir prasižengusių vairuotojų, keliančių riziką ir turtui, ir kitiems eismo dalyviams. Kai kuriuose nuomojamuose automobiliuose montuojami antialkoholiniai variklio užraktai, neleidžiantys užvesti mašinos, jei vairuotojas yra išgėręs, tačiau dėl jų naudojimo kyla keblumų – vartotojams pučiant į vadinamąjį alkobloką, gaištamas laikas, įmonėms kainuoja juos montuoti ir prižiūrėti.

„Alkoblokas puikiai tinka nuosavam automobiliui, kai yra vienas vartotojas. Tuo tarpu su mūsų automobiliais per mėnesį yra atliekama virš 100 tūkst. kelionių, tai reiškia virš 100 tūkst. papūtimų, ir tai reiškia virš 100 tūkst. alkoblokų antgalių pakeitimų. Dėl to pradėjome testuoti kitas technologijas, kaip alkotesteriai“, – pasakojo „Citybee“ vadovas Lukas Yla.

Tačiau ir alkoholio matuokliai kol kas nėra tobulas sprendimas, mat jie neblokuoja variklio. Verslininkų teigimu, dėl alkoblokų ir alkotesterių nuomos paslauga gali tapti nebepatraukli, todėl jie derasi su valstybės institucijomis, kad šios leistų naudotis duomenų bazėmis.

„Pamačius, kad neatsakingas žmogus bando naudotis paslauga, ir jei žmogus per metus bent kartą baustas už vairavimą išgėrus, verslas pats prisiimtų riziką, ar leisti tokiam vartotojui naudotis paslauga, ar ne. Greičiausia su manim sutiktų daugelis nuomos bendrovių, kad tokiems vartotojams būtų draudžiama naudotis paslauga visiškai“, – sakė L. Yla.

„Registrų dalijimasis turėtų būti dalinai prieinamas vien dėl to, kad galima būtų sužinoti informaciją apie vairuotojo pažymėjimą. Tą informaciją jie jau turi, bet ir apie pažeidimų skaičių. Įmonė nori vertinti, reitinguoti vairuotoją, kuris sėda – kokia jo rizika ar jis buvo neblaivus sugautas, ar ne. Dėl tos priežasties manome, kad iš tikro logiška, jog turėtų prieigą prie detalesnių duomenų“, – kalbėjo Susisiekimo ministerijos departamento vyresnysis patarėjas Vidmantas Pumputis.

Valdininkai kol kas nepritaria idėjai, kad visas komercinis transportas būtų įpareigotas įmontuoti antialkoholinius variklio užraktus, nes tai laikoma našta, tačiau tokia iniciatyva registruota Seime. Šio klausimo parlamentas imsis rudenį.