Visi šiame straipsnyje pateikti skaičiai gauti išanalizavus beveik 9000 vartotojų, 2018 metų II ketvirtį prisijungusių ir sprendusių KET testus, duomenis.

Sunkiausiai būsimiems vairuotojams sekėsi atsakyti klausimus apie eismo tvarką ir važiavimą per sankryžas. Todėl mokantis į šias dvi sritis reikėtų atkreipti didžiausią dėmesį.

Iš pradžių apžvelgsime bendrus klausimus, kurie gali būti pateikti kiekvienos vairavimo kategorijos teorijos egzamine.

Ką daryti, jei prie lygiareikšmių kelių sankryžos stovi keturi automobiliai?

Tai vienas sudėtingiausių klausimų. Lygiareikšmių kelių sankryžoje, kiekviename kelyje stovi keturi automobiliai (visi jie turi kliūtį iš dešinės). Kuris iš jų turi pirmenybę? Klaidingai šį klausimą išsprendė net du trečdaliai mokinių, atsakydami, kad gali važiuoti tas automobilis, kurį praleidžia automobilis iš kairės arba jam iš vis draudžiama važiuoti.

Teisingas atsakymas – važiuoti gali tas, kurį praleidžia iš dešinės esantis vairuotojas (pavyzdžiui, duodamas ženklą) arba tas, kuris pajudėjo pirmas.

Kaip draudžiama vilkti automobilį?

Teisingas atsakymas – vilkti draudžiama užkėlus dalį velkamosios transporto priemonės ant vežimėlio, taip pat lanksčia vilktimi per plikledį. Tačiau net du trečdaliai klaidingai atsakė, kad draudžiama vilkti metaliniu trosu arba 2 metrų ilgio standžia vilktimi, kas nėra tiesa. Standžios vilkties ilgis gali būti iki 4 metrų, minimalus ilgis – nereglamentuojamas.

Ar važiuojantis žiedine sankryža vairuotojas visada turi pirmenybę?

Įsivaizduokite situaciją, kuri Lietuvoje itin reta, bet gali pasitaikyti: žiedine sankryža, prieš kurią nėra jokių pirmumo ženklų, važiuoja automobilis, į sankryžą įvažiuoja kitas. Kuris iš jų turi pirmenybę? Manote, kad tas, kuris važiuoja sankryža? Tuomet klystate, kaip ir kiti du trečdaliai mokinių.
Žiedinė sankryža

Jei prieš žiedinę sankryžą nėra kelio ženklo žyminčio jog esate šalutiniame kelyje, tuomet pirmenybę turi įvažiuojantis į sankryžą automobilis. Važiuojantis sankryža turi jį praleisti, nes turi kliūtį iš dešinės.

Kam negalioja kelio ženklas „Stovėti draudžiama“?

Šis kelio ženklas negalioja taksi automobiliams su įjungtu taksometru ir neįgaliesiems. Deja, net du trečdaliai pažymėjo ne visus šiuos atsakymus arba klaidingai pažymėjo, kad šis kelio ženklas negalioja ir maršrutiniam transportui.

Ar visada reikia praleisti policijos automobilį sustojant kelkraštyje?

Sustoti kelkraštyje arba prie dešiniojo krašto praleidžiant specialųjį transportą (pavyzdžiui policijos, greitosios pagalbos ar gaisrinės transportą) privaloma tik tuomet, kai kelias į abi puses turi ne daugiau kaip 4 eismo juostas. Jei jų daugiau – sustoti nereikia. Praleisti šiuo atveju specialų transportą privaloma tik jeigu jis važiuoja su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais švyturėliais) bei specialiaisiais garso signalais. Taip pat sustoti nereikia, kai kelias yra su skiriamąja juosta ir specialioji transporto priemonė važiuoja priešinga kryptimi. Šį klausimą neteisingai atsakė du trečdaliai mokinių.

Kuo vairuotojas turi pasirūpinti palikdamas automobilį?

Kad jis nenuriedėtų ir kad juo nepasinaudotų kiti asmenys. Atsakymai, kad reikia užtraukti rankinį stabdį ar išjungti variklį nėra teisingi. Nes automobilis nenuriedės ir palikus įjungtą pavarą, o kai kurie automobiliai turi funkciją užsivesti per atstumą, jame nesant vairuotojo, ir tai nėra draudžiama.

Sunkiausi B, C, D kategorijų klausimai

Iš specifinių B kategorijos klausimų, sunkiausiai sekėsi atsakyti, kokių greičiu automagistralėje leidžiama važiuoti krovininiu automobiliu iki 3,5 tonos. Beveik pusė vartotojų mano, kad tokiu automobiliu vasarą galima važiuoti iki 110 km/val. greičiu. Tai buvo teisybė tik iki 2016 metų lapkričio mėnesio. Dabar krovinių automobilių iki 3,5 tonos maksimalus greitis toks pats, kaip lengvųjų automobilių – iki 130 km/val.

Sprendžiant A kategorijos (motociklų) testus, sunkiausiai pavyko apibūdinti, kas yra lengvasis keturratis. Teisingas atsakymas, kad tai yra keturratė transporto priemonė, kurios masė be krovinio ne didesnė 350 kg, maksimalus greitis – iki 40 km/val., variklio tūris – iki 50 kub.cm arba iki 4 kW, esant elektriniam varikliui.
Asociatyvi nuotr.

Iš C, CE kategorijų (krovininio automobilio) klausimų, sunkiausiai pavyko išvardinti, kurių ilgalaikio veikimo stabdžių veikimas laikomas pakopiniu. Teisingas atsakymas – hidrodinaminių ir elektromagnetinių. Bet ne elektroninių ar hidraulinių.

Mokantis D, DE kategorijų (autobuso), daugiausiai mokiniai klydo atsakydami į klausimą, kas gali atsitikti pailgėjus autobuso vairuotojo reakcijos laikui. Pavyzdžiui, važiuojant stipriai pavargus. Atsakymai, kad pailgės kelias, nuvažiuotas per reakcijos laiką, pailgės sustojimo kelias, vairuotojas pastebėjęs kliūtį pavėluotai pradės sukti vairą bei tai gali tapti eismo įvykio priežastimi, yra teisingi. Nereikia žymėti tik atsakymo, kad pailgės autobuso stabdymo kelias, nes tai nuo autobuso vairuotojo nepriklauso.

Kiek reikia laiko išspręsti testui?

Pilnam B kategorijos (lengvojo automobilio) testui išspręsti duodama 30 minučių. Tačiau dauguma, net 57 procentai testų sprendimų užtruko iki 10 minučių, iki 20 minučių – 36 procentai, iki 30 minučių – vos 5 procentai. Taigi išspręsti B kat. KET testą 30 minučių pilnai pakanka.

Kuri transporto priemonių kategorija populiariausia?

Žinoma, populiariausia yra lengvojo automobilio (B) kategorija. Svetainėje www.ketbilietai.lt jos mokosi net 78 procentai, arba trys ketvirčiai mokinių. Antroje vietoje – motociklai (A kategorija), kuriuos šiuo metu vairuoti siekia apie 13 procentų. C ir, CE kategorijų (sunkvežimių) atitinkamai mokosi 4 procentai mokinių, D ir DE (autobusų) – apie vieną procentą.

Kokio amžiaus būsimųjų vairuotojų daugiausia?

Turbūt manote, kad daugiausiai KET testus sprendžia jauni, vos mokyklą baigę jaunuoliai? Pasirodo ne! Daugiausiai KET testus sprendžia 25-34 metų amžiaus būsimieji vairuotojai – net 42 procentai iš visų besimokančiųjų.

Antroje vietoje – jau minėti 18-24 metų amžiaus jaunuoliai, kurie užima maždaug 32 procentus būsimų vairuotojų. O siekiančių vairuotojo pažymėjimo nuo 35 metų amžiaus – tik 11 procentų, nuo 45 metų – 8, nuo 55 metų – vos 4 procentai. Mažiausiai yra 65 metų amžiaus ir vyresnių būsimųjų vairuotojų – mažiau nei 1 procentas. Dar įdomu, kad net 54 procentus besimokančiųjų sudaro moterys, likę 46 procentai – vyrai.

Atkreipkite dėmesį, kad į šią statistiką įtraukti ne tik pirmą kartą lengvojo automobilio vairuotojo (B kategorijos) pažymėjimą siekiantys gauti asmenys, bet ir jį jau turintys bei siekiantys A, C ar D kategorijų. Taip pat asmenys, kurie dėl pažeidimų buvo praradę vairuotojo pažymėjimus ir dabar turi perlaikyti egzaminus.

Paspaudę šią nuorodą galite pabandyti išspręsti KET testą ir pasitikrinti savo žinias.