Ši diena – puiki proga ne tik geriau susipažinti, pabendrauti su savo kaimynu, bet ir pakviesti jį į darbą keliauti kartu. Prie iniciatyvos šią savaitę prisijungė didžiųjų miestų savivaldybės ir bendruomenės, taip pat Susisiekimo ministerijos ir jai pavaldžių įmonių bei įstaigų darbuotojai.

„Didžioji dalis vairuotojų, keliaujančių į darbą nuosavu automobiliu turi mažiausiai 2-3 laisvas vietas. Gegužės 25-oji – puiki proga išbandyti ekonomiškesnį, ekologiškesnį, patogesnį ir neabejotinai linksmesnį keliavimo būdą. Kviečiu kiekvieną asmeniškai prisidėti prie šios iniciatyvos ir pavėžėti į darbą savo kaimyną“, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Iki šiol didelis dėmesys buvo skirtas privataus transporto infrastruktūros plėtrai – tiesiamos naujos ir platinamos esamos gatvės, kuriamos įvairios pirmumo sistemos automobilių eismui, o alternatyviems keliavimo būdams skiriama mažai dėmesio ir investicijų, todėl tai nepadėjo išspręsti problemos dėl augančių transporto srautų ir susidarančių spūsčių. Naujausiais Statistikos departamento duomenimis, individualių lengvųjų automobilių skaičius, tenkantis 1000 gyventojų, yra net 402 transporto priemonės.

Europos Komisijos valstybėms narėms keliamas bendras tikslas iki 2030 m. dvigubai sumažinti įprastiniu kuru varomų transporto priemonių naudojimą miestuose, nes būtent šie automobiliai labiausiai teršia orą mieste.

Skaičiuojama, kad vidutinis vilnietis transporto spūstyse praleidžia net 136 valandas per metus. Ir tik kas penktame automobilyje važiuoja daugiau negu vienas keleivis. Jei atsirastų daugiau vairuotojų, sutinkančių pavėžėti savo kaimyną, draugą ar bendradarbį, spūstys ir oro tarša gerokai sumažėtų.

O vairuotojai, kartu su savimi vežantys tris ar daugiau keleivių, pagal galiojantį įstatymą, gali naudotis maršrutinio transporto juostomis, pažymėtomis „A“, „Taxi“, „4+“ ar elektromobilio simboliais.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)