Nuosavo automobilio saloną kiekvienas vairuotojas nori kuo ilgiau išlaikyti švarų. Tvarkingame ir kvepiančiame automobilyje ir pačiam maloniau, ir negėda prieš keleivius. Ne mažiau svarbu ir tai, kad neprižiūrimo automobilio salonas – puiki terpė daugintis įvairioms bakterijoms bei grybeliams, kurie gali sukelti net alergines reakcijas. Ne į gera tai ir pačiam automobiliui: nuolat šlapios ar drėgnos salono grindys gali tapti korozijos ir blogo kvapo salone priežastimi. Dėl to automobilio vidaus paviršius būtina valyti ne tik sausuoju, bet ir giluminiu bei cheminiu būdu. Tikrasis tokių priežiūros darbų bumas, pasak specialistų, prasideda būtent atšilus orams.

„Įsigėrusios kavos dėmės, mūsų atžalų paspardymai ant galinių automobilio sėdynių ir visos kitos dėmės, kurių jau nebegalime pašalinti siurbiant saloną arba valant šlapia šluoste – tuomet ir atsiranda didesnis poreikis išvalyti automobilio saloną cheminiu būdu“, – apie tai, kas vairuotojus atveja į plovyklas, pasakoja rankinių plovyklų tinko „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis.

Nemalonaus kvapo padės išvengti naujas salono oro filtras

Bakterijų gerokai padaugėja šiltuoju metų laiku. Ypač daug jų tuose automobiliuose, kuriais keliaujama kartu su gyvūnais ar vaikais, nes salone kaupiasi maisto likučiai ar gyvūnų plaukai. Svarbu pasirūpinti, kad jų būtų kuo mažiau. Vienas pagrindinių blogo kvapo šaltinių ir puiki terpė veistis bakterijoms – salono filtras.

„Didžiausią kvapą skleidžia vadinamas salono arba žiedadulkių filtras. Ištraukę filtrą ir jį praskėtę pamatysime, kiek viduje yra purvo, įvairiausių dalelių, kurios sukelia nemalonų kvapą“, – vieną dažniausių nemalonaus kvapo salone priežasčių įvardija Erikas Urbanovičius, autoserviso „Megamesta“ vadovas.

Pasak eksperto, filtrą galima pasirinkti pagal poreikius, tačiau jį pasikeisti svarbu du kartus per metus – po medžių žydėjimo pavasarį ir prieš pat žiemą.

„Paprastas filtras, kurį rekomenduočiau įsidėti prieš žiemą, kai mažiau dulkių, jis sulaiko mikrodaleles. Vasarą siūlyčiau įdėti filtrą su anglimi, todėl kad jis sulaiko žiedadulkes ir išmetamųjų dujų kvapą. Neseniai pasirodžiusi naujiena – biologinis salono oro filtras. Ko gero, jis efektyviausias, nes čia naudojama biologinė medžiaga, kuri neleidžia susidaryti pelėsiui, alergenams, kitoms bakterijoms“, – salono oro filtrus apžvelgia E. Urbanovičius.

Nepamirškite dezinfekuoti oro kondicionavimo sistemos

Tačiau nemalonus kvapas gali būti jaučiamas ir švariame, naują salono filtrą turinčiame automobilyje. Vienas netikėčiausių dvoko šaltinių kartais būna ir oro kondicionierius. Tačiau kondicionierių meistrai teigia, kad vairuotojai klysta manydami, kad iš įjungto kondicionieriaus sklindantis nemalonus kvapas – gedimo pasekmė. Anot jų, priešingai – jei smirda, vadinasi, sistema veikia be priekaištų.

„Dirbant oro kondicionieriui, garintuve, kuriame ir susidaro šaltis, susikaupia kondensatas, kuris išteka. Nors yra filtrai, bet kažkokių mikrodalelių patenka į garintuvą ir tokioje terpėje, kur drėgmė ir dulkės, susidaro grybeliai, pelėsiai, kurie ir skleidžia nemalonų kvapą. Tie kvapai panaikinami darant dezinfekciją, purškiant specialų skystį“, – apie kondicionieriaus sistemos priežiūrą pasakoja „Kondicionierių centro“ vadovas Jonas Ignatavičius.

Kondicionieriaus sistemos dezinfekciją reikėtų atlikti kartą per metus, geriausia – pavasarį. Ją galima atlikti ir pačiam, tačiau, tokiu atveju, būtina neskubėti, nes profesionalai šiam procesui skiria tris valandas. Taip pat būtina pasirinkti tinkamas priemones, nes vienos gali panaikinti tik blogą kvapą, bet ne tai, kas jį sukelia, o kitos – atlikti darbą kaip priklauso.

Iš kur automobilio salone atsiranda drėgmė?

Pavasarį dažnai klientų klausimų dėl neišgaruojančios drėgmės automobilio salone sulaukiantys ekspertai sako, kad jei laiku užkirsite kelią, kad vanduo nepatektų į vidų, nepatirsite, kas yra iš vidaus rasojantys langai, šlapi salono kilimėliai ar prastas kvapas.

„Ant priekinio stiklo patekus lapams, spygliams, viskas krinta žemyn ir, pavyzdžiui, atidarę variklio dangtį galime pamatyti nuo rudens likusius lapus, spyglius, kurie neleidžia vandeniui patekti į drenažus, o vanduo negalėdamas pratekėti, patenka į saloną“, – apie dažniausią drėgmės automobilio viduje priežastį kalba E. Urbanovičius.

Neretai vanduo pro įvairiausius plyšius patenka ne tik į saloną, bet kaupiasi ir įvairiose kėbulo dalyse.

„Kiekvienas mazgas, automobilio durelės ir slenksčiai, turi drenažinius vandens nutekėjimus. Jei į juos pribyra smėlio, lapų, spyglių, vanduo išbėgti negali, jis kaupiasi ir mes girdime teliūškavimą. Todėl viską, kiek įmanoma, reikia profilaktiškai išsivalyti“ – pataria E. Urbanovičius.

Tokia pat priežastis gali slėptis ir dėl nuolat automobilio viduje atsirandančios drėgmės, šlapių kilimėlių. Jei jus kamuoja tokia problema, pirmiausia patikrinkite visus automobilyje esančius vandens drenažus – jie tikriausiai užsikišę nešvarumais.

Kaip kokybiškai automobilio saloną išsivalyti pačiam

A. Plečkaitis pasakoja, kad ne vienas vairuotojas sausinti, plauti ar naikinti kvapus bei dėmes bando pats, tačiau tinkamai susitvarkyti automobilio saloną pavyksta ne visiems.

„Bando žmonės patys valyti, bet jų netenkina galutinis rezultatas. Norint pasiekti rezultatą, reikia įdėti tikrai daug pastangų, turėti pakankamai žinių, kaip naudoti pasirinktas priemones. Skiriasi, kiek laiko jas reikia laikyti, kiek laiko drėkinti ir pan. Tai reikalauja specifinių žinių“, – apie priežastis, kodėl darbus atlikdami patys, ne visi gali džiaugtis norimais rezultatais, kalba A. Plečkaitis. Visgi šį tą tikrai galite ir patys.

„Jei kilimėliai yra sudrėkę, reikia palaukti šiltų dienų, juos pravėdinti. Jei yra galimybė, palikti pravirus automobilio langus, kad drėgmė kuo greičiau išgaruotų. Jei daug drėgmės, mėginti ją išsiurbti su vandens siurbliais“, – ką nesunkiai dėl savo automobilio gali padaryti kiekvienas, pasakoja E. Urbanovičius.

Šiltuoju metų laiku įprasta automobilio saloną reguliariai išsiurbti, tačiau rankinių plovyklų tinko vadovas teigia, kad vairuotojai klysta manydami, kad to pakanka, jog visos bakterijos ir kiti ligų sukėlėjai būtų sunaikinti. Automobilio temperatūra ir drėgmė puikiai tinka įvairiausiems mikroorganizmams. Pavyzdžiui, dulkių erkutės – vienas populiariausių automobilio sėdynių bei grindų parazitų. Norėdami nuo jų apsisaugoti, automobilių savininkai turėtų nepamiršti ir apie periodinį cheminį salono valymą. Labiausiai apie giluminį salono valymą pagalvoti vertėtų automobilyje rūkantiems bei augintinius dažnai vežantiems vairuotojams.

Neapleiskite dėmių, jei norite jų atsikratyti lengviau

Ekspertai ramina, kad tikrai ne visada būtinas cheminis salono valymas. Pigiau ir greičiau bus, jei į blogo kvapo ar drėgmės šaltinius reaguosite iš karto.

„Jei apleidome kavos dėmę, kuri atsirado prieš tris mėnesius, žinoma, neišvengsime cheminio valymo. Bet jei dėmės atsirado ką tik, mes automobilį tą pačią dieną nuvežame išvalyti. Taigi dažniausiai galima išvengti cheminio valymo, pakanka salono valymo“, – norint išvengti didelių išlaidų, paskubėti ragina A. Plečkaitis.

Pasak žinovų, automobilio viduje susikaupusi drėgmė ne tik kelia nemalonius pojūčius keliaujantiems tokia transporto priemone, bet ir trumpina paties automobilio gyvavimą. Nedžiovinant salono, susidaro sąlygos plisti korozijai. Žiemą dažniau tenka rūpintis automobilio išore, šalinti susikaupusias kelio druskas, o štai vasarą neišvengsite dulkių ir nešvarumų poveikio. Būtent šiltuoju metų laiku turite įprasti rūpintis salono švara bei gaivumu.