Tačiau mes gyvename laikais, kai tradicijos keičiasi ir atsiranda naujų tendencijų. Paskutinioji jų tokia – galima sėkmingai, t. y. brangiai, parduoti ir 1985-2005 metais pagamintą įprastą serijinį automobilį. Tiesa, ir čia yra viena sąlyga – jo rida turi būti minimali. Arba jos neturi būti visai.

BMW „trečiukas“ iš 1989-ųjų

Pavyzdžiui, ką pasakysite apie 1989 metų laidos „BMW M3“? Na, taip, pasakysite, kad tai – M3, bet kokie gamybos metai... Vis dėlto juos nesunkiai atsveria vienas pranašumas – santykinai maža, 84 tūkst. kilometrų, rida.

Šiaip ar taip, reikia pripažinti: tai – 90-ųjų legenda, todėl 49500 dolerių suma, už kurią aukcionas „Bring a Trailer“ šią mašiną pardavė praėjusį antradienį, neatrodo didelė.

Leidinio „Road&Track“ ekspertai šio Japonijoje naudoto automobilio būklę įvertino kaip puikią. Beje, kovo pabaigoje internete už 200 tūkst. dolerių buvo siūlomas 1991 m. laidos M3, o balandį buvo bandoma parduoti „BMW M5“, pagamintą 2003 metais ir nuvažiavusį tik 494 km.

Šiuo metu olandų kompanija „Autoleitner“ parduoda 2001-ųjų laidos „Audi RS4 Avant quattro“. Automobilis lyg niekuo ir neįdomus – įprastas galingesnės modifikacijos (su biturbininiu 2,7 l V6 381 AG motoru) pirmosios kartos RS4 (B5) universalas, kokių Ingolštato koncernas nuo 1999 iki 2001 pagamino 6300 egzempliorių.
"Audi RS4 B5"

Vis dėlto rida – tik 188 km. Pardavėjai neskelbia, kodėl mašina nebuvo eksploatuojama 15 metų, tačiau tikina, jog tai – „visiškai naujas“ automobilis, todėl ramia sąžine už jį prašo nuo 99500 eurų.

Seni mersedesai

Beveik įprastas yra dar vienas klasikinis praėjusio amžiaus pabaigos modelis – 1990-ųjų laidos „Mercedes-Benz 190E“, kurio pardavimas „Silverstone“ aukcione numatomas rugsėjį.

Tačiau yra vienas „bet“ – prie jo pavadinimo puikuojasi įrašas „Evolution II“, reiškiantis, kad tai – DTM serijos lenktynėms pritaikyta versija. Šių lenktynių reikalavimai „evo“ versiją pavertė tikra kolekcine vertybe – buvo išleisti vos 502 „Evolution II“ egzemplioriai. Siūlomasis aukcione – vienas iš keturių, tais laikais parduotų Didžiojoje Britanijoje.

Automobilis turi 2,5 l 235 AG variklį, 100 km/val. greitį leidžiantį pasiekti per 7,1 sek. Maksimalus greitis – 250 km/val. 1990-ųjų standartams – visai neblogai. Vis dėlto svarbiausias skaičius – vėl odometre. O ten – vos 1375 km!
"Mercedes-Benz 190E Evolution II"

Už automobilį tikimasi gauti nuo 180 tūkst. iki 220 tūkst. svarų.

Beje, dar balandį interneto aukcione „eBay“ už 300 tūkst. dolerių bendrą sumą buvo siūlomi du 1990-ųjų S klasės mersedesai. Vieno jų, 1992 m. gamybos „Mercedes-Benz 600SEL“, rida siekė tik 2412 km, kito, 1994-ųjų 400SE, – tik 443 km. Paskelbta, kad abu automobiliai buvo laikomi garaže su kondicionieriumi, uždengti audeklais.

O sausį „RM Sotheby's“ aukcione JAV už 154 tūkst. dolerių parduotas 90 tūkst. kilometrų nuriedėjęs 1989 m. laidos „Mercedes-Benz 560 SEC 6.0 AMG Wide Body“. Įdomu tai, kad jį tobulinusi firma AMG tuo metu dar nepriklausė „Daimler“ koncernui.

Parduodamas pabėgėlių transportas

Norite dar labiau įprastų ir, neslėpkime, visiškai prastų automobilių? Tuomet važiuokite į Suomiją, kur šalia sienos su Rusija esančiame Salos mieste parduodama aibė rusiškų automobilių, kuriais pabėgėliai atvyko į šią Skandinavijos šalį iš didžiosios kaimynės ir pametė.

Laiko dar turite – aukcionas vyks rugsėjo 3-iąją. Automobilius parduoda juos konfiskavusi Suomijos muitinė. Svarbu turėti grynųjų – atsiskaityti bus galima tik tokiu būdu, be to, reikės nepamiršti ir apie 24 proc. pridėtinės vertės mokesčio.

Tai – jau antrasis panašus aukcionas. Pirmojo metu liepos viduryje muitininkams pavyko atsikratyti visomis 128 iš pabėgėlių paimtomis mašinomis. Nenuostabu – kai kurios kainavo nuo 1 euro, o brangiausiai, už 1200 eurų, parduota „Volga“. Ją, beje, įsigijo Salos savivaldybė – kaip prisiminimą apie aukcioną, šį renginį pavadinusi „reginiu, apie kurį bus kalbama dešimtmečius“.

Tiesa, galite nusivilti, kaip nusivylė toks suomis Kari Korpi, nusižiūrėjęs „IŽ-2126 Oda“ modelį, bet pasibaisėjo iš jos sklindančiu kvapu, todėl pasitenkino „Lada“ už 20 eurų.

Šiaip ar taip, Suomijos valstybės biudžetas po aukciono praturtėjo maždaug 23 tūkst. eurų.

O jei garbinate geresnės būklės sovietinę produkciją, užsukite į svetainę „Mobile.de“ – prieš kurį laiką ten dar puikavosi 1992-ųjų laidos VAZ-2105, kurio rida – ...32 kilometrai. Pradinė šio sedano kaina buvo 7300 eurų.

Reti „poršai“

Pilnesnių kišenių savininkams irgi yra kur pasireikšti. JAV aukcionų namai „Mecum“ siūlo 1987-ųjų laidos „Porsche 959“. Pradinė kaina – 1,1 mln. dolerių, spėjama, jog ji gali išaugti iki 1,3 mln.
"Porsche 959"

959-ojo „poršo“ tiražas buvo 292 vienetai, o parduodamoji mašina pažymėta 36-u numeriu. 1987 m. ji tapo vieno vokiečio nuosavybe. Vėliau pasikeitė keli automobilio savininkai, o paskutinis jų, britų kolekcininkas, į jo priežiūrą investavo apie 30 tūkst. dolerių.

Beje, šių metų balandį svetainėje „Classic Trader“ paskelbta apie parduodamą unikalų kabrioletą „Porsche 959“, kurio odometras rodo tik 8100 nuvažiuotų kilometrų. 1987-aisiais automobilis (tada – kupė) buvo suteiktas gamyklinės „Porsche“ lenktynių komandos nariui Jurgenui Lassigui.

1998 metais „poršė“ patyrė avariją „autobane“ Vokietijoje. Tada jį nusipirko firma „Auto Becker“ ir atstatė mašiną, be to, nupjovė viršų ir sumontavo minkštą nuimamą stogą. Taip ji ir tapo kabrioletu. Tais pačiais metais šį „Porsche 959“ už 3 mln. Vokietijos markių įsigijo vienas kolekcininkas iš JAV.

Be to, minėtasis aukcionas „Mecum“ šiuo metu parduoda ir 2005-ųjų gamybos „Porsche Carrera GT“, nuvažiavusį tik 240 km. Aprašyme teigiama, kad tai – „vienas mažiausiai paliestų ir šviežiausių egzempliorių pasaulyje“.

Orientacinė automobilio kaina – nuo 1,1 iki 1,4 mln. dolerių. 2005 m. jis kainavo 448 tūkst. dolerių. „Porsche Carrera GT“ gaminta 2004-2007 metais, iš viso dienos šviesą išvydo 1270 egzempliorių.

Rida – 1,8 km

„Mecum“ aukcionas siūlo ir kultinį, visų pirma dizaino prasme, modelį, kurį kai kas vadina 90-ųjų paauglių svajone – 1988 m. laidos „Lamborghini Countach LP5000 Quattrovalvole“. Jo linijos – legendinio italų automobilių dizainerio Marcello Gandini kūrinys.

Dvivietį „Countach“ kupė italai gamino nuo 1974 iki 1990 metų, iš viso išleisti 2049 vienetai (676 jų – „LP5000 Quattrovalvole“ modifikacijos). Pažymima, kad su šiuolaikiniais „Lamborghini“ modeliais šio nepalyginsi pagal komfortą, tačiau vien už išorę tikras kolekcininkas nepagailėtų pusės karalystės.

Aukciono rengėjų supratimu, pusė karalystės gali kainuoja 375-425 tūkst. dolerių. Rida – 15640 km.

Beje, balandį Monrealyje (Kanada) viename „Lamborghini“ salone už 499900 JAV dolerių buvo siūlomas 1999-ųjų laidos „Lamborghini Diablo SV“, nuvažiavęs vos 1,8 kilometro! Tai – vienas iš 2884 „Diablo“ modelių, pagamintų nuo 1990 iki 2001 m.
"Lamborghini Diablo SV"