Sušilus orams jų, kaip taisyklė, gatvėse atsiranda kasdien, o kelininkai visų akimirksniu užtaisyti negali. To rezultatas – kai kurios gatvės tampa automobilių slalomo trasomis, kuriose ne visada sekasi net ir labiausiai patyrusiems vairuotojams, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Šito proceso išvengti Lietuvos klimato sąlygomis nelabai įmanoma. Antroje žiemos pusėje ir pavasario pradžioje naktį temperatūra paprastai nukrenta žemiau nulio, o dieną pakyla iki teigiamos. Tai lemia, kad naktį ant asfalto buvęs vanduo sustingsta, o dieną vėl tampa skysta mase.

Kiekvieną parą besikartojantis procesas ardo asfaltą, tad ankstyvą pavasarį vairuotojams gali neužtekti rankų pirštų kasdien skaičiuojant naujas jų kelyje atsivėrusias duobes.

Nuostoliai siekia ir tūkstančius

Į duobę įvažiavę vairuotojai ne visada iš balos išlipa sausi – kartais tenka keisti padangą, kartais – tiesinti ratlankį, o kartais netgi remontuoti važiuoklės dalis. Nepavykus išvengti duobės ir įvažiavus į ją priekiniu ratu, kartais į jos spąstus pakliūna ir galinis ratas – tada nuostoliai gali padvigubėti.

Draudimo bendrovių duomenimis, į duobę įvažiavusio automobilio nuostoliai siekia nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų.

Vidutinė išmoka nukentėjusiems vairuotojams siekia apie 700 eurų. Ji dažniausiai galioja tik turintiems kasko draudimą – civilinės atsakomybės draudimas tokių nuostolių paprastai nekompensuoja, nebent siūlomos papildomos paslaugos.

Dažniausiai duobėse nukenčia padangos. Smūgis į duobę paprastai pažeidžia šoninį padangos sutvirtinimą, vadinamąjį „kordą“, o tuomet ji pažeistoje vietoje išsipučia. Dėl atsiradusio ir plika akimi neretai nematomo „guzo“ ji gali sprogti.

„Toks pažeidimas gali būti nepastebimas, tačiau daryti didelę įtaką automobilio keleivių saugumui. Po kiekvieno rimtesnio smūgio į duobę rekomenduočiau apsilankyti autoservise, kur specialistai apžiūrėtų automobilio padangas“, - sako padangų gamintojo „Goodyear“ vadovas Baltijos šalims Elmantas Latkauskas.

Serviso mechanikams nustačius padangos deformaciją, ją tektų keisti nauja. Tai nebūtinai reiškia didelius piniginius nuostolius kasko draudimo neturintiems vairuotojams – pavyzdžiui, „Goodyear“ padangų gamintojas papildomai siūlo draudimą nuo bet kokio pažeidimo: pradūrimo, įplyšimo, pažeidimo dėl smūgio, patirto normaliomis, kasdieninėmis važiavimo sąlygomis.

Kaip išvengti duobės?

Išvengti smūgio į duobę ne visada įmanoma – kone kiekvienas vairuotojas yra pakliuvęs į tokius spąstus. Dažnai jas sunku pastebėti iš tolo, ypatingai tamsiu paros metu.

„Duobių šiuo metu išvengti sunku – net labiausiai patyrę vairuotojai neturi šimtaprocentinio imuniteto. Siūlyčiau važiuojant duobėtomis gatvėmis ne tik būti atidesniems, bet ir keliauti mažesniu greičiu. Tų pačių priemonių reikėtų laikytis važiuojant per balas – vanduo gali būti uždengęs aštriabriaunę duobę“, - pataria E. Latkauskas.

Jis pažymi, kad išvydus duobę, reikėtų mažinti greitį ir bandyti ją apvažiuoti. Jeigu tai nepavyksta ir smūgio į duobę išvengti nepavyks, prieš pat ją reikėtų atleisti stabdį ir ištiesinti vairo padėtį – taip bus sumažinta tikimybė pažeisti tiek padangą, tiek važiuoklės dalis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)