Nuo 1948 metų Švedijoje leidžiamas žurnalas „Teknikens Värld“ pasaulyje išgarsėjo, kai šio leidinio specialistai 1997 metais atliko garsųjį „briedžio“ arba kliūties apvažiavimo testą, kurio metu apsivertė ką tik rinkoje debiutavęs pirmosios kartos A klasės „Mercedes“ automobilis.

Kilus skandalui gamintojui teko atšaukti visus naujus automobilius ir juose įdiegti ESP stabilumo sistemą, o nuo 2014 metų ši sistema tapo privaloma visuose Europos Sąjungoje parduodamuose naujuose automobiliuose.

„Teknikens Värld“ specialistai kasmet atlieką ir padangų bandymus, kurių rezultatus skelbia prieš prasidedant žiemos ir vasaros sezonams. Šių metų spalio mėnesio numeryje (Nr. 22) buvo išspausdinti išsamių padangų bandymų rezultatai, kuriuose įvertintos žieminės dygliuotos ir nedygliuotos, taip pat Vidurio Europos žiemai skirtos naujausių modelių padangos.

Padangos buvo bandomos skirtingose – stabdymo, valdymo, akvaplanavimo, kliūties apvažiavimo, komforto ir pasipriešinimo riedėjimui – disciplinose. Kiekvienas testas buvo vertinamas atskirai, o galutiniai įvertinimai paskelbti susumavus visus gautus rezultatus.

Nedygliuotos padangos pranoko dygliuotas

Bandant bene pačias svarbiausias žiemą – stabdymo savybes, geriausius rezultatus pasiekė nedygliuotos „Continental ContiVikingContact 6“ ir dygliuotos „Nokian Hakkapeliitta 8“ padangos. Specialistai išskyrė, kad nedygliuotos padangos stabdymo savybėmis ant sniego ir ledo pasižymėjo tokiais pat aukštais rodikliais kaip ir dygliuotos padangos, todėl buvo įvertintos maksimaliu balu.

Ne mažiau svarbioje valdymo ant sniego ir ledo, taip pat šlapio asfalto rungtyje geriausiomis savybėmis pasižymėjo dygliuotos „Pirelli IceZero“ ir „Continental IceContact 2“ padangos, taip pat nedygliuotos „Continental ContiVikingContact 6“, „Goodyear Ultra Grip Ice 2“ ir „Nokian Hakkapeliitta R2“ padangos.

Tačiau jei vertinti tik važiavimo šlapiu asfaltu savybes, geriausią valdymą užtikrino nedygliuotos Vidurio Europos žiemai skirtos „Continental ContiWinterContact TS 850“ ir „Michelin Alpin 5“ padangos.

Šie du padangų modeliai buvo ir akvaplanavimo bandymų, važiuojant šlapiu asfaltu, lyderiai – pro nedygliuotų Vidurio Europos žiemai skirtų padangų standesnio gumos mišinio, todėl mažiau besideformuojantį protektorių prasiskverbdavo daugiau vandens, taip išvengiant nepageidaujamo ir automobilio kontrolės praradimu gręsiančio akvaplanavimo.

Tuo tarpu kliūties apvažiavimo teste aukščiausius rezultatus pasiekė ir maksimaliai balais buvo įvertinti visi trys „Continental“ padangų modeliai, tyliausią riedėjimą užtikrino „Continental ContiVikingContact 6“ modelis, o mažiausiu pasipriešinimu riedėjimui pasižymėjo abu „Nokian“ padangų modeliai ir absoliučiomis padangų bandymų nugalėtojomis tapusios nedygliuotos „Continental ContiVikingContact 6“ padangos.

Vokiečių ir britų įvertinimas

Tuo metu analogiškus testus atikę vienas populiariausių Vokietijos auto tematikos leidinių „Auto motor & sport“ ir Didžiosios Britanijos leidinys „Auto Express“ pirmąją vietą skyrė „Goodyear“ padangai „UltraGrip Performance Gen-1“.

Bandymų metu specialistai išskyrė itin gerą padangos savybių demonstravimą snieguotame kelyje. Padanga maksimalius įvertinimus gavo įsibėgėjimo ant sniego, valdymo ant sniego testuose, taip pat akvaplanavimo teste važiuojant posūkiu.

Šių metų Vokietijos leidinys „AutoBild Allrad“ atlikto žieminių padangų testo nugalėtojo karūną įteikė „Dunlop Winter Sport 5“ padangai. Ta pati padanga pirmąja vieta buvo įvertinta ir „AutoBild Sportscars“ atliktame žieminių padangų teste.