„Šiemet nacionalinis KET egzaminas rengiamas rudenį, kartu su kita mūsų socialine iniciatyva – vaikų saugumo akcija „Apsaugok mane“. Rugsėjį, kai moksleiviai pradeda savarankiškas keliones į ugdymo įstaigas, kai prasideda tamsusis bei avaringiausias metų periodas, itin svarbu atidžiai paisyti KET reikalavimų. Tikiu, kad šis savanoriškas egzaminas paskatins eismo dalyvius pasikartoti saugaus elgesio keliuose taisykles ir jų laikytis“, – sako „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.

Anot jo, tai, kad daugeliui vairuotojų reikėtų iš naujo susipažinti su KET, rodo ir pastarųjų egzaminų statistika. Pernai nacionalinio KET egzamino dalyviai, atsakydami į 20 pateiktų klausimų, vidutiniškai padarė po 10 klaidų, o nė sykio nesuklydo tik keturi iš maždaug 2 tūkst. egzamino dalyvių.

Tiesa, užpernai rezultatai buvo dar prastesni – dalyviai klydo vidutiniškai po 13 kartų, nė vienam nepavyko egzamino išspręsti be klaidų.

„Lietuvos draudimo“ atliktos vairuotojų apklausos duomenimis, daugiau nei pusė vairuotojų KET skaito tik kartą – prieš laikydami tikrąjį vairavimo egzaminą.

„Mes siekiame, kad eismo dalyviai tą darytų dažniau, bent sykį per metus, juolab, kad atsiranda naujų KET reikalavimų. Tradiciškai šiemetiniame egzamine patikrinsime, kaip gerai dalyviai žino paskutines KET naujoves, bei daugiau dėmesio skirsime ne teorijai, o praktikai – situacijoms, kurios daugeliui bus pažįstamos iš realaus gyvenimo“, – aiškino A. Gimbickas.

Šiemet Nacionalinis KET egzaminas pirmą kartą bus laikomas tik internetu – naujienų portale DELFI, nes tokį laikymo būdą renkasi absoliuti dauguma dalyvių.

Dalyviai turės per 30 minučių atsakyti į 20 egzamino klausimų. Trys iš šių klausimų, kurie susiję su vaikų saugumu eisme, bus pateikti video formatu, o juos užduos patys moksleiviai.

Vieną iš klausimų dalyviams parinko patys vairuotojai, siūlydami jį per „Lietuvos draudimo“ puslapį „Facebook“ socialiniame tinkle. Kitas egzamino užduotis parengė A. Bialo vairavimo mokyklos direktorius – vairavimo mokytojas Aleksandras Bialas. Egzamino klausimai sudaryti atsižvelgiant į dažniausiai Lietuvos keliuose pasitaikančias avarines situacijas.

10 geriausiai KET egzamino užduotis išsprendusių dalyvių bus apdovanoti „Lietuvos draudimo“ įsteigtu prizu – nauju privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu su nemokama technine pagalba kelyje vieneriems metams. Visi nacionalinio KET egzamino nugalėtojai bus viešai paskelbti per dvi savaites po egzamino interneto puslapiuose www.ld.lt ir www.delfi.lt.

2014 metais nacionalinį KET egzaminą laikė daugiau nei 2 tūkst. žmonių, o po egzamino savo žinias pasitikrino dar 7 tūkst. gyventojų. Spręsdami 20 egzamino klausimų jie užtruko vidutiniškai 25 minutes.

Pernai vairuotojai dažniausiai klydo spręsdami praktinius klausimus, kai reguliuojamoje sankryžoje yra papildoma žalia sekcija arba žalia rodyklė. Rezultatai parodė, kad vairuotojai ydingai mano, jog net ir reguliuojamosiose sankryžose turi vadovautis dešinės rankos taisykle. Egzamino dalyviams lengviausias klausimas buvo apie važiavimo žiedu tvarką – vairuotojai ją žino, nors realybėje dažnai nepaiso.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)