Pastebima tendencija, kad miestų gatvėse jaunimas vis dažniau pasirenka ir kitas laisvalaikio praleidimo formas – dviračius iškeičia į riedučius ar riedlentes. Bet ar iš tiesų patogu ir saugu važinėti dviračiu, riedlente ar riedučiais mieste?

Nors sėsti ant dviračio ryžtasi tiek didelis, tiek mažas, tačiau tai nėra visiškai saugu. Taip yra dėl pėsčiųjų ir automobilių vairuotojų nepaslaugumo. Pirmieji, žengdami šaligatvio dalimi, skirta dviratininkams, sukelia nemažai pasipiktinimo, o štai tarp dviratininkų ir vairuotojų kylančios problemos daug didesnės.

Policija primena, kad važiuoti keliais dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims, o išklausiusiems atitinkamą mokymo kursą ir turintiems mokymo įstaigos išduotą pažymėjimą, – ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas.

Dviračio vairuotojai iki 18 metų, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko šalmą. Kitiems, vyresniems kaip 18 metų asmenims, dviračiu važiuojantiems keliu, šalmas – tik rekomenduojamas. Vežti keleivius galima, tik jeigu įrengta speciali sėdėjimo vieta. Keleivis iki 18 metų taip pat privalo būti su šalmu.

Dviratis turi būti tvarkingas, veikiantys stabdžiai ir įrengtas garso signalas. Dviračio gale turi būti pritvirtintas raudonos šviesos atšvaitas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai arba kiti šviesą atspindintys elementai, pritvirtinti prie ratų stipinų.

Važiuojant keliu dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas arba dviračio vairuotojas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę, o tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui žibintai ir liemenė, su šviesą atspindinčiais elementais dviračio vairuotojui yra privalomi.

Asmenys, važiuojantys riedučiais, riedlentėmis, paspirtukais, vedantys dviratį, mopedą, motociklą, traukiantys (stumiantys) rogutes, vaikišką ar kitokį vežimėlį, pagal šiuo metu galiojančias Kelių eismo taisykles yra priskiriami pėstiesiems, todėl tokiems eismo dalyviams KET numato griežtus draudimus:

- eiti per važiuojamąją dalį tose vietose, kur yra transporto ar pėsčiųjų atitvarai, o gyvenvietėse – ir ten, kur yra skiriamoji juosta (išskyrus pėsčiųjų perėjas ir sankryžas);
- eiti automagistrale ar greitkeliu;
- eiti skiriamąja juosta arba greta jos važiuojamosios dalies pakraščiu;
- išeiti iš už stovinčios transporto priemonės ar kitos kliūties, trukdančios apžvelgti vietą, neįsitikinus, kad nėra artėjančių transport priemonių;
- eiti dviračių takais;
- pasišalinti iš eismo įvykio vietos, jeigu pėstieji yra susiję su juo;
- važiuoti riedučiais, riedlentėmis, paspirtukais važiuojamąja dalimi.

Policija informuoja, kad minėtiems eismo dalyviams (dviračių vairuotojams, pėstiesiems (riedlentininkams, riedutininkams ir kt.) už atitinkamus Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekse numatytus pažeidimus baudos gali siekti net iki 173 eurų.

Policija atkreipia tėvų dėmesį, kad už nepilnamečių iki 16 metų važinėjimą dviračiu pažeidžiant KET reikalavimus, administracine tvarka baudžiami tėvai. Jiems surašomas administracinių teisė pažeidimų protokolas pagal LR ATPK 181 straipsnį. Administracinę bylą nagrinėja teismas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)