Pasak G. Šlėderio, pirmiausia esą tektų panaikinti kainų už TA procedūras valstybinį reguliavimą, rašo „Lietuvos žinios“. TA liberalizavusios Estijos pavyzdys parodė, jog tai lemia kainų kilimą.

„Estijoje TA procedūros po liberalizavimo pabrango dvigubai. Iš pirmo karto techninę apžiūrą perėjusių transporto priemonių yra 98 proc., pas mus – tik 52-54 procentai. Estų techninės apžiūros centrų atstovai atvirai sako: „Jei nepraleisi iš pirmo karto, vairuotojai važiuos į kitą centrą, kuris ne toks atidus trūkumams.“ Tokios liberazalivimo pasekmės“, – įspėjo G. Šlėderis.

Jau porą dešimtmečių vykdyti technines apžiūras Lietuvoje yra patikėta dešimčiai įmonių, kurias vienija Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“. Ji nurodo, kad kasmet atliekama apie 720 tūkstančių pirminių ir 300 tūkst. pakartotinų techninių apžiūrų. Skaičiuojama, kad šalyje veikia 68 techninės apžiūros stotys.

„Jei techninės apžiūros įmonių smarkiai padaugėtų, visiems tektų dalytis tą patį duonos kepalą. Darbuotojams atlyginimus reikia mokėti, įrangą reikia prižiūrėti, į naują investuoti, todėl sumažėjus automobilių srautui tiesiog tektų didinti kainas. Taip pat neatmesčiau galimybės, kad įmonės uždarytų mažesniuose miestuose veikiančius centrus, kur atvykstančių mašinų srautai nedideli. Mat jie dažnai išlaikomi didesniuose miestuose veikiančių tų pačių įmonių centrų sąskaita“, – svarstė G. Šlėderis.

Nori „ demonopolizuoti“ sistemą

DELFI primena, kad pirmadienį apie planus liberalizuoti ir atverti šalyje atliekamų techninių apžiūrų rinką paskelbusi Seimo frakcija „Tvarka ir teisingumas“ kalba apie tai, kad šalyje trūksta techninės apžiūros centrų, o šiuo metu veikiantys esą sudaro monopolį.

„Transekstos“ savininkai atlieka technines apžiūras, taip pat jie prekiauja automobiliais būdami tam tikrų markių atstovais ir jie turi servisų tinklą. (...) Dabar tie patys žmonės atlieka ir technines apžiūras, ir save kontroliuoja“, – pirmadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė frakcijos „Tvarka ir teisingumas“ seniūnas Petras Gražulis.

Jo frakcijos inicijuotų pasiūlymų esmė – leisti technines apžiūras atlikti visoms norinčios šia veikla užsiimti ir numatytus reikalavimus atitinkančioms įmonėms. Vis dėlto tokie pateikti siūlymai sulaukė replikų, kad taip griaunama visa techninių apžiūrų sistema.

Paklaustas, ar nebus taip, kad didžiulius servisų tinklus valdančios įmonės šalia įsteigs techninių apžiūrų stotis ir viename garaže remontuos automobilius, o kitame – tikrins jų techninę būklę, P. Gražulis atsakė: „O kas čia blogo? Tą patį dabar daro kai kurios įmonės. Mes nelipam ant to paties grėblio, mes demonopolizuojame šią sistemą“.

Šiai idėjai pritaria ir Seimo narys Stasys Brundza, teigiantis, kad eilės prie techninių apžiūrų stočių byloja apie tokio pobūdžio centrų trūkumą.

„Techninės apžiūros bus atliekamos tik tokiose įmonėse, kurios bus patikrintos, ar jos turi tinkamą įrangą, yra sertifikuotos ir atitinka reikalavimus. Nemanau, kad tai pajėgs padaryti visos įmonės, o tik tos, kurios turi gerą įrangą. Tai įgyvendinta turi būti jokiu būdu nemažinant reikalavimų, „nepaleidžiant“ kainų, kurios turi būti nustatytos valstybės, tai turi būti eismo dalyvių patogumui“, – kalbėjo S. Brundza.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (58)