Kuo „juodasis ledas“ toks klastingas? „Daugumos vairuotojų instinktai sako, kad važiuoti juoda kelio danga yra visiškai saugu. Juk tokios pat spalvos kelias būna ir vasarą. Bėda ta, kad tas dėsnis visiškai nustoja galioti tuomet, kai temperatūra svyruoja apie nulį. Šiek tiek atšilus ar krintant sniegui, kai lauke termometras rodo 1-2 laipsnius šilumos, visada yra didelė tikimybė, kad vakarėjant ar nakties metu oro temperatūra nukris. Temperatūra žemiau nulio gali kristi ir dieną, pavyzdžiui, miške, kai saulei keliaujant dangumi jos spindulius staiga užstoja medžiai. Termometrui rodant nulį ar temperatūrai kritus dar žemiau, vanduo virsta ledu. Kelias arba atskiri jo ruožai staiga tampa slidūs. Tada juodasis ledas tampa ypač pavojingas. Važiuodamas šlapiu keliu vairuotojas praranda budrumą, skrieja didžiuliu greičiu ir staiga - jo kelyje čiuožykla. Automobilis dažnai tampa nevaldomas, ir dar gerai, jei jis tik nuvažiuoja nuo kelio“, – pasakojo „Automagistralės“ direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Rinkevičius.

Jis patikslina, kodėl klastingasis ledas vadinamas juoduoju. „Visiems aišku, kad ledas yra bespalvis. O kelio paviršių dengiantis jo sluoksnis paprastai būna toks plonas, kad neužgožia juodos asfalto spalvos“, – sakė „Automagistralės“ direktoriaus pavaduotojas.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujausių modelių pristatymų ir žinių iš autosporto trasų iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!