Anot alyva.lt vadovo Martyno Griškos, pakeitus variklio alyvą ne tik labiau tausojamas variklis, tačiau tai padeda ir lengviau jį užvesti.

„Žema oro temperatūra veikia ne tik metalą, esantį variklyje, tačiau ir jam sutepti skirtą alyvą. Sena alyva yra tirštesnė ir ne tokia efektyvi kaip nauja, tad po šaltos nakties ji sušąla ir užvesti variklį būna sudėtingiau. Nauja alyva geriau tepa variklį šalto užvedimo metu, be to pasikeitus alyvą sumažėja automobilio kuro sąnaudos“, – aiškina M. Griška.

Automobilių variklių alyvą patariama keisti kartu su filtrais kas laikotarpį, kurį rekomenduoja automobilio gamintojas. Senesniems nei 10 metų automobiliams vidutinis alyvos keitimo periodas – kas 10-15 tūkst. kilometrų arba ne rečiau nei kas metus. Be to, visuomet reiktų sekti alyvos lygį variklyje ir jai sumažėjus iki minimalios ribos pripilti iki normos.

Specialistas paneigia mitą, kad benzininio ir dyzelinio variklio alyvos yra skirtingos.

„Lengviesiems automobiliams kuriama alyva yra vienoda tiek benzininiams, tiek dyzeliniams varikliams. Jau nuo 2004 metų ACEA klasifikacijos reikalavimai griežtai sujungė prieš tai buvusias atskiras, benzininių ir dyzelinių variklių alyvų specifikacijas. Taigi šiandien visos lengvųjų automobilių alyvos, atitinkančios šiuos reikalavimus, privalo būti „universalios“, – sako M. Griška.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujausių modelių pristatymų ir žinių iš autosporto trasų iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!