„Susidūrimus su mokomaisiais automobiliais dažnai lydi patyrusių vairuotojų apmaudas dėl besimokančiųjų vairuoti klaidų. Nepasitenkinimą didina ir tai, kad dažniausios avarijos nutinka dėl staigaus stabdymo, o tokiu atveju kaltu pripažįstami yra būtent vairuotojai, kurie nesilaikė saugaus atstumo nuo važiuojančio priekyje. Kita situacija, kuri erzina vairuotojus – tai pernelyg lėtas važiavimas, kuris atrodo saugesnis besimokančiajam, bet gali sukelti avarines situacijas. Tačiau vairuojantys ne pirmus metus turėtų atsiminti, kad mokymosi procesas yra neišvengiamas ir važiuojant iš paskos mokomojo automobilio tiesiog būti atidūs ir kantrūs“, – pataria Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje žalų administravimo departamento direktorius Audrius Pilčicas.

Pasak vairavimo instruktorių, pasitaiko ir tokių situacijų, kai įniršę vairuotojai privažiuoja prie mokinių ir atsidarę langą juos aprėkia arba siūlo važiuoti vairavimo mokytis į mišką.

Nors vairavimo instruktorius turi papildomus pedalus, veidrodėlius, reikiamą kvalifikaciją ir patirtį, tačiau tai ne visada padeda išvengti nelaimingų atsitikimų. Be staigaus stabdymo kitos lemiamos nepatyrusių vairuotojų klaidos yra pedalų sumaišymas, ženklų nepastebėjimas arba sankryžoje įvažiavimas į netinkamą juostą.

Vairavimo mokyklos „Rigveda“ instruktoriaus Dariaus Zakarausko nuomone, avarijų kaltininkais kelyje kartais tampa ne tik patys mokiniai, bet ir patyrę vairuotojai, kuriems pritrūksta kantrybės ar tiesiog dėmesingumo.

Žmonės prieš sukdami pamiršta du kartus pažiūrėti į kitą pusę, išsuka iš šalutinio kelio nepristabdžius arba įjungia posūkius jau pabaigę manevrą. Tačiau didžiausia bėda – tolerancijos trūkumas. Dažnas vairuotojas pamiršta, kaip pats prieš dešimtmetį ar daugiau mokėsi vairuoti. Norint persirikiuoti mokiniams tenka ilgai laukti, kol atsiranda automobilis, kuris sustoja ir praleidžia mokomąjį, o užgesus prie sankryžos iškart pasigirsta raginimo signalai, kurie tik dar labiau išblaško“, – teigia D. Zakarauskas.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (26)