Staigių manevrų geriau vengti
Pastaraisiais metais lietuviškos žiemos neprognozuojamos: vieną dieną siaučia pūga, kitą jau saulė dangumi ritinėjasi ir sniego nebelieka. Tokie permainingi orai labai apsunkina vairuotojų gyvenimą – niekad nežinai, kokia kelio danga laukia.
Mažiau įgudęs vairuotojas staiga pasikeitus važiavimo sąlygoms dažnai nespėja reaguoti ir praranda automobilio kontrolę. Jei mašina važiuoja tiesiai, nieko neatsitiks, bet darant kad ir nedidelį posūkį, stabdant, prasilenkiant su kitu automobiliu, patekus į stiprų vėjo gūsį galima akimirksniu pradėti slysti šonu.
Saugiausia žiemą važiuoti, kai kelią dengia jau šiek tiek susigulėjęs, bet nesuplūktas iki blizgesio sniegas. Tik svarbu nepamiršti, kad toks sniegas kartais gali dengti ledą.
Automobilis turi riedėti lygiai – įsibėgėjimas, persirikiavimas ir stabdymas turėtų būti atliekami vengiant staigių judesių. Tai nereiškia, kad reikia važiuoti visai lėtai, esminė taisyklė: būtina laikytis saugaus greičio.
Nevaldomas slydimas
Važiuojant slidžiu keliu nepaprastai padidėja nevaldomo slydimo rizika. Daugumai vairuotojų pojūtis, kad automobilis pradeda slysti, būna paskutinis prieš atsiduriant griovyje. Tad jeigu pastebėjote, kad vairas tapo labai „lengvas“, vadinasi, sukibimas su kelio danga prastas ir vienintelis būdas išvengti nepageidaujamo slidinėjimo – nedaryti staigių judesių.
Jei automobilis dėl kokių nors priežasčių vis dėlto pradeda slysti, reikėtų vengti tiek agresyvaus stabdymo, tiek bandymo ištaisyti padėtį itin stipriai spaudžiant akceleratoriaus pedalą. Mašiną veiksmingiausia stabilizuoti variklį perjungus į tokį režimą, kai jis tik palaiko mašinos riedėjimą pastoviu greičiu, bet nei pristabdo, nei pagreitina.
Jei vis dėlto mašina pradėjo slysti ir matote, kad nepavyks sustoti iki kliūties, reikėtų bandyti automobilį sukti prie šaligatvio ir stabdyti remiantis į kelkraštį. Smūgis ir nuostoliai bus mažesni, jei trenksitės tiesiais, o ne susuktais ratais.
Būtina pasitreniruoti
Saugiam važiavimui daug įtakos turi ir kai kurie konstrukciniai automobilio ypatumai.
Didžiausią pranašumą slidžiame kelyje turi važinėjantieji visais keturiais ratais varomais automobiliais. Šiek tiek mažiau slidinėja priekiniais ratais varomos mašinos, o subtiliausiai vairuoti priversti galiniais ratais varomų automobilių šeimininkai.
Automobiliai sukibimą su kelio danga praranda dėl skirtingų priežasčių, taigi mėginant juos stabilizuoti tenka imtis įvairių manevrų. Vis dėlto visais atvejais galioja viena taisyklė: privalu laikytis kur kas didesnių atstumų tarp ta pačia kryptimi judančių automobilių.
Pajudėti iš vietos reikėtų bandant sankabos pedalą atleidinėti varikliui dirbant tuščia eiga ir tik pradėjus ratams suktis švelniai paspausti akceleratorių. Tai darant pernelyg greitai, automobilis buksuos.
Antras svarbiausias pratimas – stabdymas. Idealus yra toks lėtėjimas, kai automobilis sustoja nė karto neužblokavus ratų. Jei stabdžių pedalas nuspaudžiamas iki galo, mašina slysta ankstesnio judėjimo kryptimi, nereaguodama į vairą.