„Įstatymo pataisa siekiama visų pirma paprotinti jaunus, dar nesugadintus žmones, kuriuos blogas vyresnių vairuotojų pavyzdys įtikina, kad vairuodamas apsvaigęs neva nedarai nieko neteisėto. Labai tikiuosi, jog grėsmė 10 metų likti be vairuotojo pažymėjimo tikrai atgrasys didelę dalį jaunų žmonių kilnoti stikliuką prieš sėdant prie vairo“, - sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Rytis Vosylius.

Pasak R. Vosyliaus, kol kas Lietuvoje dar nėra nė vieno vairuotojo, kuriam būtų atimtas vairuotojo pažymėjimas dešimčiai metų.

DELFI primena, kad ATPK nurodyta, jog kai vairuotojams nustatomas lengvas girtumo laipsnis (nuo 0,41 promilės iki 1,5 promilės) – gresia bauda nuo 1 tūkst. iki 1,5 tūkst. Lt su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo 1 iki 1,5 metų. Vairuotojams, neturintiems 2 metų stažo, esant neblaiviems, kai nustatomas lengvas girtumo laipsnis (nuo 0,2 promilės iki 0,4 promilės), – gresia bauda nuo 800 iki 1000 Lt.

Kai vairuotojams nustatomas vidutinis (nuo 1,51 iki 2,5 promilės) arba sunkus (nuo 2,51 promilės ir daugiau) girtumo laipsnis, neblaivumo patikrinimo vengimas, taip pat alkoholio vartojimas po eismo įvykio iki jo aplinkybių nustatymo – gresia bauda nuo 2 iki 3 tūkst. Lt su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo 2 iki 3 metų arba administracinis areštas nuo dešimties iki trisdešimties parų su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo dvejų iki trejų metų.

„Lietuvos žinios“ rašo, kad pakartotinai įkliuvusiam neblaiviam ar apsvaigusiam nuo narkotikų vairuotojui, kuriam jau buvo atimtas pažymėjimas, gali būti atimta teisė vairuoti 3-4 metams su transporto priemonės konfiskavimu, o naujasis 10 metų bausmės terminas gali būti pridėtas prie anksčiau gautos nuobaudos.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!