Automobilius automatinėse plovyklose plaunantys vairuotojai kartais pasiskundžia dėl plovimo metu nulūžusių ar paliktų antenų ir kitų nesusipratimų. Automobilių plovyklų tinklo „Plaunu pats“ direktoriaus Sauliaus Povilėno pripažino, kad kai kada nemalonių situacijų neišvengiama. Tačiau vairuotojų paliktų antenų pašnekovas teigė niekada nesuradęs. Anot jo, konvejerinėje – tekstilinėje plovykloje plaunant automobilius antenų nuimti nebūtina.

Vis dėlto dėl kitų gedimų vairuotojai priekaištų turi dažniau. Tačiau S. Povilėnas linkęs manyti, kad plaunant automobilį kažkas nulūžta dėl to, kad vairuotojai į plovyklą jau atvažiuoja su tam tikrais defektais.

„Kad vairuotojai skundžiasi, jog kas nors nulūžo, tai dažniausiai būna defektai, su kuriais automobilis jau atvažiavo į plovyklą. Gali būti, kad ne pagal technologinius reikalavimus ir neatsakingai atlikti serviso darbai arba pritvirtintos ne originalios dalys. Taip pat sugadinimas gali būti įvykęs prieš automobiliui patenkant į plovyklą to vairuotojui net nežinant ar nepastebėjus. Taip pat neigiamos įtakos gali turėti plovyklos taisyklių nesilaikymas“, - gedimų priežastis portalui DELFI vardijo plovyklos vadovas.

Dėl kokių gedimų nusiskundimai būna dažniausi? Pašnekovas aiškino, kad daugiausiai priekaištų sulaukiama dėl nulūžusių šoninių veidrodėlių, automobilio subraižymo, nukritusių apdailos juostelių ir ženkliukų.

„Tačiau automobilius braižo ne plovyklų šepečiai ar tekstilė, o abrazyvinės medžiagos, pavyzdžiui, nenuplautas smėlis, purvas ir pan.“, - pridėjo S. Povilėnas.

Jei automobilis techniškai tvarkingas, pasak plovyklos vadovo, nulūžti antenos ar veidrodėliai taip pat neturėtų: „Konvejerinėje – tekstilinėje plovykloje nėra problemų dėl teisingai pritvirtintų antenų, veidrodėlių ar kitų išorinių aksesuarų, nes specialios tekstilinės užuolaidos visada apgaubia antenas ir jos visada lieka savo vietoje. O veidrodėlių zonoje tekstiliniai šepečiai „atsitraukia“ automatiškai nuo šoninio vaizdo veidrodėlių. Jei veidrodėliai yra techniškai tvarkingi, jie visada lieka savo vietoje.“

Norint išvengti įvairių nesusipratimų jis patarė prieš pradedant plauti automobilį perskaityti prie plovyklos kabančią instrukciją. Be to, vyro teigimu, pageidautina, kad vairuotojai plovyklos darbuotojus įspėtų apie automobilio gedimus.

Kodėl nukrinta automobilių numeriai?

Automatinės tekstilinės plovyklos „Tyra“, veikiančios konvejeriniu būdu, direktorius Ignas Raišelis DELFI teigė, kad per beveik penkerius įmonės veiklos metus vairuotojai plovykloje nėra palikę nei vienos antenos. Anot jo, vairuotojai, plovimo metu nusiėmę antenas, jas visuomet pasideda į savo automobilį.

Kitokio pobūdžio nusiskundimų I. Raišelis taip pat teigė sulaukiantis labai retai: „Per penkerius metus nuplovėme beveik 150 tūkst. automobilių, o nulūžusias ar nukritusias automobilio detales galime suskaičiuoti ant rankų pirštų. Įdomu tai, kad pagal šį rodiklį mes smarkiai lenkiame amerikiečius. Tarptautinė automobilių plovėjų asociacija (Internacation Carwash Association), kurios nariai mes esame, neseniai JAV padarė tyrimą. Tyrimas aprėpė net 4,4 mln. automobilių plovimų. Paaiškėjo, kad automatinėse plovyklose būna apgadinama vos 0,1 proc. automobilių.“

Pasidomėjus, dėl kokių nusiskundimų dažniausiai kreipiasi vairuotojai, plovyklos vadovas atskleidė, kad dažniausias nemalonumas – nukritę priekiniai automobilio registracijos numeriai. Tačiau jis įsitikinęs, kad taip atsitinka dėl neatidaus pritvirtinimo ar atsisukusių varžtų.

Kokias klaidas plaudami automobilius vairuotojai daro dažniausiai? Viena pagrindinių – šoninių veidrodėlių neužlenkimas. „Dažniausiai vairuotojai nesilaiko patarimo užlenkti šoninius galinio vaizdo veidrodėlius. Tai patariame visų pirma dėl to, kad ši automobilio detalė dažnai nukenčia įvairiuose incidentuose keliuose. Ir vairuotojai nekreipia didelio dėmesio į tinkamą sutaisymą. Pasitaikė netgi tokių kuriozinių atvejų, kai veidrodėlio gaubtas buvo pritvirtintas kramtoma guma“, - teigė pašnekovas, pridėjęs, kad būtina laikytis automobilių plovyklos taisyklių.

Draudikai suteikia vilties

DELFI draudimo įmonių pasidomėjo, ar turint kasko draudimą galima tikėtis automobilių plovykloje patirtos žalos atlyginimo. Jų atstovai teigė, kad tokie atvejai pasitaiko labai retai. „Tarp mūsų bendrovės klientų, turinčių kasko draudimą, yra gana retas atvejis, kai automatinėje plovykloje apgadinama transporto priemonė. Esame užregistravę keletą pranešimų, kai buvo sugadinti šoniniai automobilio veidrodėliai ar antenos“, - atskleidė „Gjensidige BalticLietuvos filialo Transporto žalos sureguliavimo skyriaus vadovas Agnius Gučius.

Vis dėlto, anot jo, jei automobilio plovykloje kažkas nulūžta, turint kasko draudimą, patirtą žalą draudimo kompanija atlygins. „Atsitikus tokiam įvykiui svarbu apie tai pranešti plovyklos darbuotojui ar kitam atsakingam asmeniui ir užpildyti transporto priemonės sugadinimų aktą. Turint kasko draudimą už patirtą žalą atlygins draudimo bendrovė. Neturint minėto draudimo ir jei nėra transporto priemonės valdytojo kaltės, dėl žalos kompensavimo reikia kreiptis į plovyklos savininkus“, - patarė A. Gučius.

Atvejų, kai po mašinos plovimo plovykloje pasilieka tam tikros mašinos detalės, pavyzdžiui, antena, draudimo kompanija „PZU Lietuva“ dar nėra registravusi. Nepaisant to, Žalų departamento direktorius Gytis Matiukas teigė, kad tokiu atveju žala iš principo turėtų būti atlyginta: „Tokių įvykių nesame užregistravę. Manau, kad mūsų klientai paiso plovyklose nurodytų saugumo priemonių ir nepalieka kyšančių antenų. Nelaimės atveju žalą atlygintume, tačiau, ji turėtų būti didesnė negu numatyta neatlygintinos išskaitos (frančizės) suma.“

Jei automobilis apgadinamas dėl plovyklos įrenginių kaltės, anot G. Matiuko, kasko draudimas žalą taip pat atlygina.